Sonny7 Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Sinds de start van deze inmiddels enorme droogte periode laten onze appelbomen honderden appels vallen. Ik vermoed door de droogte, ook al zien de bladeren er eigenlijk nog prima uit. Wat denkt men er hier van? Inmiddels heb ik al 4 kruiwagens vol met appels op de composthoop liggen en ligt de grond alweer bezaaid met appels (zie foto). Mijn vraag is dan ook, kan ik nog iets met deze appels? Als in sap maken? Andere verwerking etc. De smaak is nog behoorlijk zuur, maar lang niet zo slecht als ik zou verwachten. Iemand nog ideeën hierover of er ervaring mee? Quote
RobO Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 onrijpe appeltjes gaan hier in de stroop of de gelei; evt jamcombi met ander fruit want er zit lekker veel pectine inkun je niet elke week flink water geven? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Zoek iemand in de buurt met varkens Die zijn er gek op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 In de sappan en dan daarna inderdaad aanzoeten met suiker. Misschien een soort zure cider van maken? Quote
Bit Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 voor de hele vele opties van inmaken, sappen,, zuurtjes, drap, jam, compote etc tec etc : koken-en-recepten-f31.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.