Geplaatst: 14 augustus 20187 j Wie kent deze voor mij onbekende soort pompoen? Ik had in mijn moestuin een kolom van gaas staan om wat planten te ondersteunen. De naastliggende pompoenplant groeide er doorheen en een pompoen begon te groeien in deze kolom. Met het gevolg dat het gaas in de pompoen drukte en er een soort six-pack ontstond.
Geplaatst: 14 augustus 20187 j Oei hopelijk er nog uit te krijgen You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 14 augustus 20187 j Uchiki kuri/Hokkaïdo/Japanse pompoen als je het mij vraagt. De lekkerste pompoen om soep van te koken. Hoeft niet geschild te worden, met schil en al in de soep dus. (Pitten er natuurlijk wel uit)Misschien wel nog even andere reacties afwachten....
Geplaatst: 15 augustus 20187 j Zo'n six-pack willen we allemaal wel! Volgens mij een echte Schwarzenegger pompoen
Geplaatst: 22 augustus 20187 j Geen Hokkaido / Uchiki Kuri / Red Kuri, maar een Rode Centenaar, volgens mij. De vorm van de Hokkaido is net wat anders, een Rode Centenaar lijkt meer op de six-pack pompoen op de foto. Niet de smakelijkste soort, maar voor de soep voldoet die prima.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.