Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelvrouwlijst MTFD 7/10 Controle!


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Om alvast wat notities en het enige wat ik uit mijn hoofd weet neer te zetten, over twee weken ongeveer komt er van alles bij.

 

Aangeboden:

Oerpreibolletjes oogst 2018

 

Eigen oogst 2018:

Zaden allergrootste Coeur de Boeuf

Zaden Bataviasla Saint Antoine -heirloom-

Zaden little gem voor de kas

Zaden suikerbrood

Haricots chataigne d Echenans

Pronkbonen ( weet de variëteit/naam niet, ooit van Jorieke gehad)

Bruine bonen Italië ( geen borlottis maar kleine bruine ronde bonen)

Tomatenzaden Coral Queen

Tomatenzaden Alice Dreams

Venkel zaden groene kruidvenkel Foeniculum vulgare

venkelzaden bronzen kruidvenkel Foeniculum vulgare "Bronze"

(beiden doorlevende kruidenplanten)

Komkommerzaden Phoona Keera, deze gekregen van een tuinvriend die alleen deze komkommer ( zaad in eerste instantie afkomstig van Rare seeds, zie: https://www.rareseeds.com/poona-kheera-cucumber/reviews/ ) in zijn kas had en dus geen andere. Ik vertrouw zijn manier van tuinieren dus durf het wel aan. Oorspronkelijk afkomstig uit India.

Het is een korte maar dikke komkommer die je groen eet, maar kan ook later als hij bruin is en dan heeft hij een hoge bewaarbaarheid)

 

Nog extra aangeboden Edamame boontjes om te zaaien..ik moet nog even kijken hoeveel ik er heb maar wel genoeg voor enkele porties denk ik. Ik heb ze zelf gegeten zoals bij de Japanner en verder in een salade..mmm

Puy linzen bio van de bioboer houdbaar min. 5 jaar

 

 

 

 

 

 

 

Linked Image

 

 

Planten:

1 x Moederkruid

1 x St. Janskruid

1 x citroenVerbena

( en voor wie zoekt kan ik heel veel citroenmelisse uitscheppen!)

2 x zwarte weduwe (donker ooievaarsbekje of geranium pheum. weduwe in de rouw)

1 x paarse salie

Voor wie kan ik citroenverbena drogen?

Aloe vera stekken

1 x hartgespan

2 x zoethout

1 x bont zevenblad

 

 

 

Mijn mispelboom zit boordevol. Voor wie het wel proberen kan ik mispels oogsten..voor de gelei ( erg geparfumeerd en lekker) en voor de likeur.

Hetzelfde geldt voor de kweepeer, ervan uitgaande dat de kweeperen dan plukrijp zijn, ik denk het wel. Ik heb dus meerdere kilo`s mispels en meerdere kilo`s kweeperen te ruil.

Nog aangeboden twee x zakje venkelzaadjes voor in de keuken(eentje is voor de zaadbommetjes)

Rood deels wollen jasje mij net iets te krap ronde de schouders/bovenarmen.(foto pag.7)

Stickers om op je raam te plakken van de vogelbescherming, doet e vogels schrikken zodat ze niet tegen je raam vliegen.

 

 

Gevraagd

Gekochte pompoenzaden liefst blauwe soorten andere mogen ook

Gekocht! komkommerzaad

Goede tweedehands kleding maat 42/44 ( t-shirts/blouses/vesten etc, in overleg en per pb)

gewortelde stekken voor een heg ( liguster, jasmijn enz)

zaaigoed: doperwten en tuinbonen

zaden van raapsteeltjes ( vorig jaar had ik ze van de nieuwe tuin maar die bevielen niet) en van postelein om aan t eind van de winter in de kas te zaaien.

Gripzakjes met zo`n wit schrijfbalkje erop.

postelastieken

Enkele stevige houten hangertjes

 

Buttons (om te dragen!) uit de jaren 70 met name anti-kernenergie ( in alle talen) of weg met de kruisraket. Misschien heeft iemand nog wat liggen?

2018091515242930321537027223.jpg

 

 

 

Afspraken, krijg//geef:

P.G.: watermeloen- holonasinnyy- en Pink Jumbo zaden // kweeperen en ooievaarsbek en 1 x wit en 1 x roze knoflook

 

Angela: potten, hot lips en haricots coco // mispels, table acer en geld NOF

 

Nasuada:Rode tuinboonzaad, Zulu prince en pompoenzaden ( welke?) // grote pot met 2 gewortelde stekken witte roos Félicité et Perpétue, ooievaarsbek, paarse salie, 1 x wit en 2 x roze knoflook

 

Ciska: geld // fles van Lie, zaadjes St. Antoine, zaadjes suikerbrood, zaadjes Coeur de Boeuf, het citroenverbenaatje, stek druif plus muscaat bleu, geld NOF

 

CC: boodchappen van de Nw tuin // ijzerhard ( verbena officinalis) zoethout en geld zaadjes

 

Kruidvrouw: zaden van Vreeken ( raapstel en postelein) // geld, zaadjes batavia, oerpreibolletjes, moederkruid, zoethoutplant.

 

Tanja: // hartgespan, stek citroenverbena, kweeperen, Aloe Vera stekjes, samen delen Chinese slangen van Ciska, samen delen en helft betalen aubergine Astrakom.

 

Anna: zaadjes piment d`espelette // citroenverbena gedroogd, St. Antoinezaadjes, kweeperen, baby blue hubbard en table acer, 1 x roze knoflook

 

Goldfish: aardbeiplanten (driope, koningin louise, amphritite, themis) . Eventueel bestellingen Eetbaar goed ( Sechuan peper) en Kiwibes, Oma`s oorbel // kweeperen, 1 x wit en 1 x roze knoflook.

 

Jootje: // kweeperen.

 

Spitskool: curry mengsel, ghormeh sabzi mengsel, oesterblad, 7 kruidenpoeder // Suikerbrood zaden en phoona keera komkommerzaad, olifantentenen en Puy linzen.

 

Jorieke: vlees, rookworsten, boodschaps, tunneltje, emmer // geld, geld, ruilspul droger, mispels, pompoentjeskalebasje

 

Henkg: geld, plantuitjes // fles en bonus

 

Wortel: grote engelwortel zaadjes //

 

Claudy: // oerprei

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interesse in Bataviasla en Moederkruid.

En in de oerprei als niemand anders wil. Heb momenteel 2 bolletjes die geen zin hebben te vermeerderen.

Die ooienvaarsbek ziet er wel erg mooi uit. Helaas probeer ik mezelf te beperken tot alleen eetbare planten. Vrees dat ze voor in balkon bakken te zwak zijn?

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Als je nog zwarte ooievaarsbek hebt graag.

Mijn buurvrouw heeft een bed & breakfast die heet de ooievaar, daar mag zo,n plantje niet ontbreken .

En volgens mij hadden wij nog een ruil staan met paarse salie, weet alleen niet wat je daarvoor van míj kreeg.

Heb een ayam cinami haan voor jou / jouw buren.

Heel mooi maar niet helemaal git git zwart.

Heeft hier en daar groene gloed en wat bruine veren maar ze zijn prachtig.

Screenshot20180904-055034Gallery58511536033203.jpgScreenshot20180904-055109Gallery31151536033238.jpgScreenshot20180904-055014Gallery50231536033217.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nas die paarse salie is met Charly mee gegaan. Maar ik kijk even ik dacht dat ik er nog een had staan.

Die haan moeten we even over denken..zelf hebben we een winter zonder besten voor de deur staan dus voor ons wordt het niks. De buren ga ik even informeren..ik laat het weten.

Ooievaarsbek graaf ik voor je uit.

 

Voor wie kan ik citroenverbena drogen?

Aloe vera stekken

 

Gezocht buttons uit de jaren 70 met name anti-kernenergie ( in alle talen) of weg met de kruisraket. Misschien heeft iemand nog wat liggen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Traag groeit het zoethout idd maar ik heb er toch al zelf afgelopen jaar tinctuur van gemaakt..ik heb het plantje al een jaar of 5. Het vormt uitlopers op de wortel.

Ook nog aangeboden twee druivenstekken geworteld. Vorig jaar van Yuras gekregen maar ze worden uiteindelijk niet gebruikt. Een Frankenthaller en een Muscaat Bleu.

Paarse Salie heb ik nog voor Nas CC en de tweede zoethout is voor jou.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...