Ciska Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Jet, die muscaat bleu...is die aromatisch? Yuras liet mij vorige keer een druif proeven die heel aromatisch rook en smaakte...zo ja zou ik die stek erg graag willen... En natuurlijk een stek van jou eigen druif natuurlijk. want die was hier ook wel favo...ik krijg de thuiskok niet vaak aan het fruit, dus dat was al heel bijzonder P.s wilde je nog wat papalo zaden? Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 september 2018 Auteur Geplaatst: 6 september 2018 Ciska het beste even aan Yuras vragen welke hij had. Voorlopig reserveer ik hem voor jou. Papalo toch maar niet dank je Zoethout in de kas Jorieke.. ook afgelopen winters. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Ik zag dat de citroenverbena al vergeven is, maar zie je wellicht kans om voor de MFD een stekje van jouw moederplamt voor mij te maken? Dan kweek ik hem zelf wel verder op. Je zou me er onwijs blij mee maken! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 10 september 2018 Auteur Geplaatst: 10 september 2018 Ik heb heb mijn planten net gisteren afgeknipt om te drogen. Ik kijk morgen even of er nog een goede tak over is om te stekken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 Wauw dat is een snelle reactie. Ik wilde de mijne net nog aanvullen . wat een bijzonder plantjes heb jij - in elk geval voor een beginneling als ik die blij is dat ze inmiddels de 'gewone' kruiden en planten uit elkaar kan houden. Maar ik zag dat de hartgespan nog op je geeflijstje staat, mag ik die misschien? Ik ben een onwijze soepliefhebber en daar schijnt hij heel lekker in te zijn. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2018 Auteur Geplaatst: 11 september 2018 Jawel dat mag je. Weet je dat zeker van de soep? Nooit van gehoord. toegevoegd aan mijn lijst:Aangeboden:Haricots chataigne d EchenansPronkbonen ( weet de variëteit/naam niet, ooit van Jorieke gehad) Gevraagd zaaigoed: doperwten en tuinbonen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Heb verschillende gekochte meloenzaden voor je. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2018 Auteur Geplaatst: 12 september 2018 Ik krijg al twee soorten van PG Nas. Welke soorten heb je?Ik sprak trouwens de buurman en helaas nee, hij wil geen Ayam Cemani dit jaar..gaat geloof ik ook zijn kippenboel renoveren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Zeg, heb jij heel toevallig nog zaden van die 'sweet meat' pompoen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cupcakeje Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Ik heb nog zaden van jorieke erwten worden vrij hoog . Als je interesse hebt leg ik ze voor je apart Quote
Anna3 Geplaatst: 12 september 2018 Geplaatst: 12 september 2018 Mag ik gedroogde citroenverbena en St Antoine sla? Mijn citroenverbena heeft het wat zwaar gehad en niet zoveel blad meer. Enne, heb je grote kweeperen of zijn dat die kleintjes? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2018 Auteur Geplaatst: 12 september 2018 (aangepast) Jorieke die heb ik niet meer. We zullen zeker van de winter weer bij BakerRare Seeds bestellen dan zal ik ze meebestellen, ik wil ze zelf ook wel weer..Jorieke erwten?Anna jawel jij krijgt citroenverbena. Mijn kweeperen zijn meer kweeappels en niet van de keiharde soort.Edit: misschien bedoel je die stadsplantsoenkweepeertjes trouwens..nee dit zijn gewone kweeperen..groot als een goudrenet ongeveer. 13 september 2018 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Sorry Jet, ff topic kapen Anna...zocht jij grote kweeperen?Ik heb een hele boel..ik wil wel iets voor je meenemen, hopen dat ze nog afrijpen voor die tijd? @jet kun jij wat zaadjes missen van het suikerbrood? Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2018 Auteur Geplaatst: 13 september 2018 Ga weg Cis, zo raak ik mijn kweeperen nooiiit kwijt.. De boom zit mooi vol en in de aankomende week zullen ze geel gaan kleuren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Die van mij zijn al bijna geel en de kippen hebben er al een paar op Dus als iemand nog peren wil...? Nee hoor Jet. Ik raak ze hier wel kwijt denk ik, mijn boom is nog lang niet zo groot als die van jou. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Mennnnn....... Wat moet ik dan doen met die dingen? thuiskok keek ook al bedenkelijk en wist niet meer of hij ze nu lekker vond of niet....en om ze nu weg te doen.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2018 Auteur Geplaatst: 13 september 2018 Weet je Ciska vroeger had je de site van Okke houdt van kweeperen. Daar konden mensen zich opgeven om peren te delen en dat ging als een speer! Er zijn namelijk heel veel mensen die geen kweeperen hebben maar wel graag jam gelei en soep maken..of die overheerlijke taart van Yvette van boven. Ik weet zeker dat, als je wat "adverteert" je ze zo kwijt bent/kunt ruilen..dat is mijn ervaring tenminste. Ik had ze vorig jaar onder het kopje gratis op de Franse Marktplaats en ze waren zo "uitverkocht". Ook heb ik wel een veel geruild voor zelfgebakken appeltaart enz...maar dat was via die site van : https://www.kweepeer.nl/ Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Ik had indd al zitten te koekelen.....Ik denk dat ik er wat ga stoven en er een soort vulling van ga maken voor taart en zo...en dat ga wecken. Had een lekker recept zien staan voor een gevulde boterkoek. Kan ik zo een potje open trekken....Stoofperen en appels en vulling voor appeltaart heb ik al genoeg...maar niet iedereen is gecharmeerd van kweeperen Maar super bedankt voor het idee.... ik ga eens rondvragen... Quote
Anna3 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Haha, nou meisjes niet ruziën, zal ik gewoon van iedereen wat kweeperen overnemen dan? Appelvrouw, mooie peren! Ze zijn zo te zien groter dan die sierdingen? Enne, wordt dat ook een gezamenlijke bestelling bij RareSeeds? Ciska:http://eatcooklove.nl/gevulde-kweeperen-met-lamsgehak-ottolenghi/https://www.vpro.nl/programmas/koken-met-van-boven/lees/recepten/alle-nagerechten/omgekeerde-perentaart.htmlhttps://ottolenghi.co.uk/membrillo-and-stilton-quiche-shophttps://www.theguardian.com/lifeandstyle/2007/nov/10/foodanddrink.recipes1 Quote
Ciska Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Nee hoor Anna .. geen ruzie ben je helemaal.....daar is het veel te mooi weer voor..... jet heeft er zo te zien veeeeeuuul meer dan ik Ik maak gewoon wat in voor de bak.......komt goed..... Offfff......moet ergens een manier vinden dat die dikbillen van mij ze willen eten... Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Ik volg de kweeperendiscussie met belangstelling. Als jullie er af moeten, wil ik ook wel wat meenemen, gewoon om te proberen voor jam of gelei. Ik heb geen idee of ik kweeperen lust, nog nooit gegeten. Maar manlief lust alles. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Kweeperen: mag ik 5 kweeperen van of Ciska of Appelvrouw (of van beiden) om mijn schoonmoeder te plezieren? Ik heb eventueel Japanse sierkwee voor de kwee-verslaafden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2018 Auteur Geplaatst: 13 september 2018 Zeker ik neem kweeperen voor je mee Vincent en voor Anna ook. Tanja jij wil ook? Jootje? Wil iedereen ongeveer 2 kg? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Graag Appelvrouw ! En 2 kg lijkt me prima. Dankjewel! Ps Ik googlede wat rond op kweepeerrecepten. Ik zag dat je ze zelfs kunt stoven! Het water loopt me in de mond. Waarom bieden we hier niet tegen elkaar op voor deze blijkbaar hemelse vruchten? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Hier maak ik er alleen nog gelei van en ik vind die Japanse dingen lekkerder dan de gewone, eigenlijk een beetje spijt dat ik ooit een boom heb gekocht. Maar hij heeft hele mooie roze bloemen dat wel. En Cis die dikbillen breken hun tanden erop! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.