Jump to content
Sign in to follow this  
donaldk

Gezocht kiemend zaad of plant van de Krishna Tulsi, Red Holy Basil, Ocimum Sactum/Tenuiflorum Lynn.

Recommended Posts

The quest continues! Ik ben al jaren op zoek naar zaad van de Krishna Tulsi, Red Holy Basil, Ocimum Sactum/Tenuiflorum Lynn. Helaas eerste zaadjes uit Duitsland waren zo te zien wel een Ocimum Sanctum, alleen zeker niet rood. Dus ja daar had ik niets aan. Zaadjes uit Canarische Eilanden waren gewoon een groene Basilicum.

Zaadjes uit Sri Lanka en uit India wilden dit hele jaar niet kiemen. Door een forumvriend (ander forum) via Ali Express bestelde zaadjes kiemden ook niet, kwamen van twee bronnen.

Dus ik zoek dringend zaadjes die wel kiemen, van de juiste Tulsi. Of desnoods een plant waarvan ik zelf zaad kan oogsten/stekken? Kent iemand toevallig een aanbidder?

Komt bij dat als je wél de echte Ocimum Sactum zaait, maar niet onder de perfecte condities laat opgroeien, dat deze nauwelijks en soms helemaal geen rood laat zien. ( afhankelijk van vocht / licht / temperatuur en luchtvochtigheid )

Plantjes bij vele tuincentra wel gewoon te koop, zijn ze nét binnen, ook zo 'rood' dat je ze makkelijk herkent.

Vreeken had hem eerst niet vermeldt, maar heeft hem er inderdaad al een paar jaar opstaan, maar er staat ook al die tijd bij dat hij niet kan leveren.

Ook dat Samui is/was niet te traceren, maar KAPRAO is zeer zeker niet de Tulsi die ik zoek. Ik heb mijn aantekeningen van twee jaar terug niet bij de hand, maar volgens mij is dat een Thaise Culinaire soort.

Beste

Ik ben lange tijd op zoek geweest voor deze plant, hebt u er nog?

Hoeveel vraagt u ervoor?

mvg

S

Hey dit bericht heb ik nooit gezien. Dankje voor de up Sami. Vossenaar heb je echte Krishna Tulsi? Dus geen Tulsi, of Shri Tulsi? Ik zoek alleen de Krishna Tulsi, geen Thaise Basilicum, die diep donker paars zijn. Vreeken had ook een ander soort die hij onder de Holy Red Basil naam aanboodt,maar nooit kon leveren.

Dus ja ik heb interesse in Krishna Tulsi.

Op 23-1-2020 om 02:48, Vossener zei:

Bij deze heb ik de krishna tulsi heeft u nog interesse

Ik had je ook al een PB gestuurd. Heb je plantjes, stekjes of zaadjes? Zaadjes verstuurd het makkelijkst.