angela Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 (edited) Graag hier in dit topic roepen/vragen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken. Als er iemand iets wil hebben gewoon vragen ook al heb je niets uit mijn vraag lijstje. Zaden:Pinto bonenzwartoog bonenzwarte bonenbruine bonenkidney bonenwitte bonenHaricot coco bonen (eigen oogst)zomer prei (eigen oogst)aardpeer Aangeboden planten:paarse herfstaster hoge soort, super bijenplant. (Jorieke)Gele vlinderboom (buddleja) hoge soort (onder voorbehoud is gestekt) (1x Jorieke)Salvia Hot lips, super bijenplant. (Ciska)misschien nog een andere salvia soort: Love and Wishes als hij de winter overleefd (Ciska, Nasuada)2x Brown Turkey vijg stek (1x HenkG)(1x Anna3)ijzerhard plantjes (onder voorbehoud afhankelijk wat er boven komt) (Kruidenvrouwtje)vlierbes (als ze de winter overleven) (2x Nasuada)Laurier plantjes1x colakruid (Bouwvrouwe)dahlia knollen1x gezaaide amandel. Ooit van Yuras gekregen maar ik heb er pas 1 gekocht.2x Deutzia gracilis (1x Bouwvrouwe)(Claudy)6x Hibiscus boompjes kleur onbekend meter hoog ongeveer (2x Mellie)(1x Cupcake)4x Hibiscus zaailing kleur roze/paars 20cm ongeveer3x Cameliakleur onbekend aardig formaat (1x Cupcake)(1x Bouwvrouwe)(1x Jootje)1x eendagsbloem1x stokroos (tanja65)?x dwergkweepeertjes?x peper plantjes van een peper uit de winkel Dare devil (Ciska)Dolcetini tomaat (snack tomaat wel redelijk formaat)waterlelie roze (Mellie)Planten op de foto mogen ook weg. Ik maak dadelijk als het weer beter word nieuwe foto. Divers:kwartel eitjes (kunnen zijn bevrucht)uitschuifbare vergiet vierkante weckringen (nieuw) zijn voor een oude soort weckpotZwarte schoenveters sap flessen (wel op tijd aangeven anders spaar ik ze niet op)2x grote potten, inhoud 2.65 liter goed voor zure bommen Grote flessen, inhoud 2 liter (wel op tijd aangeven moet ik mee brengen van het werk)4x theelicht houder --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wensen: Kerstomaat bumble bee sunrise (Vreeken)Habanero orange, Big sun, Peach, Trinidad perfume, Scotch bonnet jamaican long zaden of een andere hete peper in de kleur oranje of geel, niet al te kleine pepers graagDevil's tongue white peper, Habanero Lemon, Bhut jolokia peach of yellow, Trinidad scorpion Yellow of orange (Deze vind ik ook leuk en zijn verkrijgbaar bij Vreeken)Naald van Cleopatra in oranje en/of geelIris germanica (zwart en roze)Witte en gele oleanderoxalis versicolorakelei plantje (geen paars)citroen wel een die al bloemen geeft graag voor kruisbestuiving.Enkele ananas aardbei plantjeskiwibesP6 potjes vierkantMispelboompje (Weknow)Eerlijk kippenvlees of ander eerlijk vlees (die dus gewoon lekker hebben mogen rondlopen buiten) Ben ook fan van het gehakt van Jorieke! Je kunt me ook altijd blij maken met:eitjesIets voor de cavia's (geen snoepgoed) bijv. brokken, hooi of groenvoer dus groente of fruit (zak appels komkommer enz), havermout lusten ze ook graag en paarden muesli trosgierst ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik ruil met: Jorieke geeft: vlees, reuzel, tijmplantje, oerprei, welsh onion, 2x basilicum, Agria pootaardappels, sanitairkitKrijgt: geld, snoepgoed, shampoo, badschuim, doos met.... asters, vlinderstruik, kerrie plant, bestelling stoerderij, verrassing Ciska geeft: heleborus zaailingen, sherif astma roos ovb, 1x lemon drop peper + 1x grim reaper peper, roze salvia, spuit, 2x hangmat, 3 soorten basilicum(grote, berg, paars), geel brandkruid, aarbeimais, rode dahlia, canna, kool plantjes, ananastomaat, selderij zaailingen, creme, (koopt 2 enichea planten voor me 9.- euro) Caviavoer?Krijgt: doos met.... salvia Love and wishes+ Hot lips, tenton de venus tomaat + tomaat Dolcetini +Ananas tomaat , ? x peper plantjes, paarse dahlia + ?, druif, laurier, oregano, dropplant, cavia (of 5), bestelde cavia spullen (muts+2xkussen+snugel) zalm Charlotte geeft: 2x kaantjes, vet spek, blush tiger tomaatKrijgt: doos met handzeep enz. bakjes met deksel, aardpeer Nasuada geeft: hooi,Krijgt: 2x vlierbes, salvia Love and wishes, hulstboompje, struik met bessen, mosterdblad Appelvrouw geeft: BieslookKrijgt: kleding, kleding hangers Kruidenvrouwtje geeft: Vreeken bestelling, tomaten plantje. Krijgt:Geld, ijzerhard plantje HenkG geeft: knolselderij plantjes, snoeisel voor de cavia'sKrijgt: Brown Turkey vijg Jootje geeft: bloemkool plantjes, rode kool plantjes, knolvenkel, andijvie zaadKrijgt: Salvia Hot lips, Camelia, pepers Cupcake geeft: pioenroos stek, dahlia show and tell, wortelzaad harlequin, bonenkruid, ?Krijgt: Hibiscus, Camelia, baby orange pompoenzaad, lavendelplantjes, mosterdblad, acer(s) Mellie geeft: peper zaadjes, iets kruidigsKrijgt: 2x dag lelie, 2x grote hybiscus eventueel andere planten voor schooltuin, water lelie, paastakken Tanja65 geeft:Krijgt: stokroos Claudy geeft: Wapsipinicon Peach tomaten plantjeKrijgt: Deutcia gracilis Bouwvrouwe geeft: appels, kruidenrubKrijgt: Colakruid, Deutzia gracilis, Camelia Mikki geeft: Indigo goldberry tomaten plantjeKrijgt: Ijzerhardplantje Anna3 geeft: AppeltomaatKrijgt: Brown turkey Koolrabi geeft: zoete aardappelKrijgt: hibiscus Spullen voor de lunch en ruiltafel. Edited July 2, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Dacht dat ik last van moestuinkriebels had. Maar het kan dus nog een tikkie erger Ik wacht nog even geduldig het nieuwe jaar en het gastadres af. Was al wel druk mijn wensenlijst aan updaten en uitspitten. Ongemerkt ligt er een hoop klaar voor 2019 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 Het regent hier al dagen, maar heel even op de tuin geweest grond is nog droog terwijl de vijver bijna overloopt.In ieder geval geen moestuin weer maar wel voor lijstjes, kerstkaarten liggen ook al klaar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Noemen ze dit moestuin blues? Hier kriebelt het ook hoor....was al bestellijstjes aan het maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 Ik heb al besteld is ook al binnen. Was al voor de nieuwe catalogus van Van der Wal binnenviel.Heb eigenlijk alleen nog pootaardappels nodig Ook al een lijstje gemaakt met datum 's die ik volgend jaar vrij moet zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 Hahaha gekkie, de kerstman moet nog komen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Aangezien het nog niet zover is, maar voor mij de weken voorbij “vliegen” .....hou jij het caviavoer via faceboek in de gaten? Silvia gaf aan dat er meer van soortgelijk acties kwamen. Omdat ik dus bijna helemaal niet op het smoelenboek zit, heb ik geen weet van de acties die lopen......geef dan ff een harde gil, dan kan ik wat inslaan moet eind januari zowieso naar ureterp..das richting Bakkeveen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Ik had nu een site gevonden waar het nog goedkoper is en ze bezorgen thuis alleen hoor ik goede en slechte dingen van deze leverancier??Dus ik twijfel om te bestellen. Wil je nog een cavia bij?Houd ik er rekening mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Heb je een leuke in de aanbieding? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Ik vind dit geniaal ik krijg nu al de mtfd kriebels van je na dr drukke kerst periode ga ik ook Maar eens een lijstje maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Ciska alles wat ik heb is leuk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Weet ik toch... maar voor zoveel cavias heb ik geen plek.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 14, 2019 Author Share Posted January 14, 2019 kleine aanpassing in de lijst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 OOh goedkoop caviavoer? wat? waar ? Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 15, 2019 Author Share Posted January 15, 2019 Is sience selective dus die blijft duur maar op dit adres goedkoper dan ergens anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Zat wat te sneupen en zag dat je “Teton de Venus” tomaat had staan.....grappig ding Weet je zo hoe hij smaakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 Voor het eerst dat ik die heb. Maar hart tomaten zijn over het algemeen lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Mocht je een zaailing over hebben....dan graag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 ok even de datum afwachten.Anders zal je toch naar Tiel moeten komen begin mei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Hmmmm of elfia de 14e?Jim wil nieuwe auto (ja nog steeds) dus moeten er kilometers gereden worden.....alleen liever niet tijdens koningsweekend met een stevige kater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 Kan ook ik heb nog geen kaarten gekocht.Eerst even de datum hier af gewacht.En idd rijden is dan niet verstandig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 We wachten af.....ik ga voor die tijd nog salvia’s bestellen. Vond die hotlips van jou zo mooi en lang doorbloeien. Maar dan de roze variant....bij kwekerij Bastin. Ik weet dat je niet van de roze bent, maar heb je eventueel interesse in een stek tegen die tijd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 19, 2019 Author Share Posted January 19, 2019 ja ben salvia's aan het sparen. Veel plezier gehad van die hotlips veel bijen en zo lange bloeitijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 doen we... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Hi,Hoe groot/ klein zijn de vlierbessen? Heb interesse in een of 2 om ze aan de kant van de weg of als ze klein zijn op te kweken daarvoor.En stekje van de love & wishes zou ik ook blij mee zijn. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts