Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren eindelijk de tomaten gezaaid.

1 bak voor buiten (de phytophthora resistente soorten van Fruitlent):

Mountain Merit, Mountain Magic, Primabella, Defiant, Damsel, Juliet, Cherry Bomb, Jasper en de Tomatito de Jalapa.

1 bak voor in de kas:

Dulcia, Early Wonder, Black Krim, Ficarazzi, Coral Queen, Wapsipinicon Peach, Orange Russian, Moneymaker, Balkonstar, Roma.

En de dag ervoor de Tomatillo's verpot. Kiemtest bleek ietwat te succesvol... kan heel veel weggeven...

Geplaatst:

Vandaag weer Texla gepoot.

Ik kwam precies uit met de grond, was het niet dat ik een rij bloemen geplant heb.

Nu moest ik een nieuw plekje zoeken voor de laatste piepers.

Een stukje omgespit en schoongemaakt van kweek en heermoes en daar de poters gezet.

Ik heb er nog wat over en die komen op de plek van de witlofkuil als die leeg is.

Lekker idee alle poters er in. Vanmiddag nog wat uitjes planten en dan zit al het vroege voorjaarsspul er in.

Geplaatst:

De ruilingen van gisteren voor de helft een plek weten te geven. Rest volgt morgen. Een nieuwe slang gekocht voor aan de dompelpomp zodat het gehannes met aan elkaar gekoppelde slangen verleden tijd is. 55 meter tuinslang. Yes. Geen lekkages of gedoe, heerlijk!

Geplaatst:

Pluksla gezaaid, gele boontjes en saxa gezaaid, bonenstokken gezet maar nog niet gezaaid.

Emmer vol kweek en winde gerooid.

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Weer niet toegekomen aan de courgettes en komkommers zaaien. Toch maar een paar tomaatplanten? Morgen dan maar.

Ik heb tientallen wachtplantjes staan van Sonata en Lambada, in 435ML potjes. Vandaag hebben enkele de eerste bloemetjes. Ze hebben nog geen voorjaar's stikstof boost gehad. Dus eerst water met Calcinit (ik heb ook nog wat kristalon bruin concentraat staan) geven? Heeft het nog zin ze op te potten?

Gazon is al weer keiharde grond. Eerst nog ijzer strooien tegen alle mos,of gelijk verticuteren. Dan nog goed graszaad vinden dat lijkt op het oude gras, dus geen Aldi of ander speelgazon.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

De bieten kwamen alweer op. Alles netjes verspeend. Ik heb mijn kooltjes in de grond gezet (thank you Mtfd!) en de komkommers in de kas. Wegens ruimtegebrek binnen had ik ze 2 weken geleden buiten gezet. 2 hebben de kou niet overleefd. De overige 8 doen het prima. 2 zijn kapot gegaan met stofzuigen. Al met al een mooie score!

Geplaatst:

Morgen ga ik de stokslabonen (cobra) onder mijn stokken uitplanten. Ze zijn te groot aan het worden in mijn tunnel kas.

En ik moet een plaats vrij maken in de tunnel voor de peper, tomaten, paprika's en aubergines die nog thuis op de vensterbank staan. Ook mijn harricot vers en boterbonen wil ik nog in de kas opkweken.

Geplaatst:

Was zó makkelijk!

Men neme een stofzuiger. Haal de mond er van af. Zuig boven je planten rouwvarenmugvliegjes op. Laat je stofzuiger uit je hand zakken tot vlak boven je plant. Haal opgelucht adem dat het nét is goed gegaan en laat spontaan je stofzuigerslang uit je hand vallen.

Weg plant. X 2

Oefening baart kunst Grork, ik doe dit jaarlijks minimaal 1 x niks nieuws meer hier in huis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...