Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zaailingen rode kool, mini bloemkool, knolselderij en venkel uitgeplant.

Bloemen gezaaid, zinnias geplant en de gekregen rode zonnehoed een plekje gegeven.

Geplaatst:

Diverse bieten gezaaid (witte albina, gele, Egyptische halfronde, chioggia en rode)

Suikerriet gezaaid, ben er benieuwd naar en pepers verplant en/of in de kas gezet.

Tomaat summer abricot een warm plekje in de kas gegeven en heb de roos van Ciska een mooi plekje in de tuin gegeven en een handje mest. Bij de buitenkeuken, dus dan kan ik er in geur en kleur van genieten tijdens het eten. Aardbeien die ik had meegenomen van HenkG en Spitskool van de ruiltafel staan ook erin.

Dit wordt een topseizoen

Geplaatst:

sla, biet, snijbiet, capucijners, peultjes, sugarsnaps, rucola, uitgeplant

gezaaid: meer cosmea (van vers zaad wilde toch maar 20% kiemen...), courgette, pompoen, spitskool, rode kool, tsja, beetje laat ivm nieuw kleinkind...

Geplaatst:

@RobO gefeliciteerd, wat leuk! en ook voor Eeki natuurlijk!

De meloenen die ik heb gezaaid, doen ook niet aan ontkiemen. Zaden zijn nieuw.... ik heb nog nooit meloen gezaaid. Zijn dat lastige kiemers of heb ik gevalletje pech?

Geplaatst:

Gezaaid en in de kas gezet:

Courgettes: Geel, Black Beauty, Defender, Ronde de Nice

Patisson: Sunburst

Pompoen: Pink Banana, Muscat de Provence, Blue Kuri

Kalebas: Cucuzi (Italian Snake)

Komkommer: Akito

Augurk: Restina, Rajnai, Mohikan.

Mais: MTF Tasty Sweet, Jade Green, Golden Bantam

Geplaatst:

Meloen kiemt meestal makkelijk, ook ouder zaad. Hier wordt komend weekend nachtvorst en sneeuw verwacht, dus ik wacht nog even met volle grond zaai-acties.

Geplaatst:

Cool RobO. Zijn ze goed opgekomen? Is een mooie hoor. En zaait zichzelf goed uit. Althans, bij mij vorig jaar.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Diverse soorten bonen en niet vandaag, maar par dagen terug al.

Als test heb ik een aantal bonen op watten en een paar in potgrond. Alleen de erwten kwamen de dag erop al op. De bonen vormen nu pas mini wortels. Die in potgrond zijn al toe aan hun 2e blad, sommige zelfs al 3e en 4e. Groot verschil. Erwten ga ik volgend jaar op watten doen, maar de test gewoon in potgrond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...