jootje Geplaatst: 30 april 2019 Geplaatst: 30 april 2019 Zaailingen rode kool, mini bloemkool, knolselderij en venkel uitgeplant.Bloemen gezaaid, zinnias geplant en de gekregen rode zonnehoed een plekje gegeven. Quote
widdy Geplaatst: 1 mei 2019 Geplaatst: 1 mei 2019 Gezaaid: snackkomkommer, babymais, prei Geplant: erwtjes, frambozenstruik en kleine kersenboom Quote
Mellie Geplaatst: 1 mei 2019 Geplaatst: 1 mei 2019 Diverse bieten gezaaid (witte albina, gele, Egyptische halfronde, chioggia en rode)Suikerriet gezaaid, ben er benieuwd naar en pepers verplant en/of in de kas gezet. Tomaat summer abricot een warm plekje in de kas gegeven en heb de roos van Ciska een mooi plekje in de tuin gegeven en een handje mest. Bij de buitenkeuken, dus dan kan ik er in geur en kleur van genieten tijdens het eten. Aardbeien die ik had meegenomen van HenkG en Spitskool van de ruiltafel staan ook erin. Dit wordt een topseizoen Quote
Patrijs Geplaatst: 1 mei 2019 Geplaatst: 1 mei 2019 De eerste twee gele courgettes geplant (onder cloche en glas want ze kwamen van binnen en het is hier best wel koud met die zeewind Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 sla, biet, snijbiet, capucijners, peultjes, sugarsnaps, rucola, uitgeplantgezaaid: meer cosmea (van vers zaad wilde toch maar 20% kiemen...), courgette, pompoen, spitskool, rode kool, tsja, beetje laat ivm nieuw kleinkind... Quote
Mellie Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 @RobO gefeliciteerd, wat leuk! en ook voor Eeki natuurlijk! De meloenen die ik heb gezaaid, doen ook niet aan ontkiemen. Zaden zijn nieuw.... ik heb nog nooit meloen gezaaid. Zijn dat lastige kiemers of heb ik gevalletje pech? Quote
RobO Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 dank je, hij is er nu 8 maanden dus houdt ons lekker bezig als ie er ismeloen kiemt meestal in een dag of10 hier, bij 25 graden onderwarmte , maar niet te nat anders rotten de zaden zie Diana https://www.mooiemoestuin.nl/fruit/meloen/ en https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/download/7 Quote
Erny Geplaatst: 2 mei 2019 Auteur Geplaatst: 2 mei 2019 Gezaaid en in de kas gezet:Courgettes: Geel, Black Beauty, Defender, Ronde de NicePatisson: SunburstPompoen: Pink Banana, Muscat de Provence, Blue KuriKalebas: Cucuzi (Italian Snake)Komkommer: AkitoAugurk: Restina, Rajnai, Mohikan. Mais: MTF Tasty Sweet, Jade Green, Golden Bantam Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 Morgen ga ik witlof zaaien in de volle grond, verwacht hier geen extreem slecht weer meer of vorst. Quote
Flup Geplaatst: 3 mei 2019 Geplaatst: 3 mei 2019 Meloen kiemt meestal makkelijk, ook ouder zaad. Hier wordt komend weekend nachtvorst en sneeuw verwacht, dus ik wacht nog even met volle grond zaai-acties. Quote
Grork Geplaatst: 4 mei 2019 Geplaatst: 4 mei 2019 Niets gezaaid of geplant. Wel verplaatst gezien de komende drie koude dagen ( 10°C ) en het de groei uit sommige plantjes haalt. Komkommer, meloen, paprika en sla staan weer netjes binnen voor het raam. Tot dinsdag hebben ze toestemming Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 4 mei 2019 Geplaatst: 4 mei 2019 De eerste kerstomaten van eigen zaad verspeendGezaaid:Palmkoolboerenkoolkomkommer Chinese slangen en SonjaCourgette black beauty. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 5 mei 2019 Geplaatst: 5 mei 2019 Gezaaid: vier meter mange tout. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 6 mei 2019 Geplaatst: 6 mei 2019 Twee rijen witlof. Een rij op armere grond de ander op wat rijkere, om het verschil te kunnen zien. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 7 mei 2019 Geplaatst: 7 mei 2019 Gezaaid: twee rijen kroten cylindra, een rij THT 2017, een rij THT 2018. Quote De moestuin van Patrijs
Joke's moestuin Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Vandaag red kidney en boterbonen gelegd onder een vliesdoek. Hopelijk helpt het tegen de vogels en de muizen /ratten. Quote
Goldfish Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 De kinderen wilden per se nog wat zaaien vandaag. Dat is dan maar Nieuw Zeelandse spinazie geworden. Quote
jootje Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 Witlof gezaaid, bleekselderij en chrysanten uitgeplant. En dille tussen de tuinbooontjes gezet. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Geplant: dahlia's en gladiolen. Quote De moestuin van Patrijs
Joke's moestuin Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Kropsla, ijsbergsla en andijvie geplant Quote
Charly Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Cool RobO. Zijn ze goed opgekomen? Is een mooie hoor. En zaait zichzelf goed uit. Althans, bij mij vorig jaar. Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Diverse soorten bonen en niet vandaag, maar par dagen terug al. Als test heb ik een aantal bonen op watten en een paar in potgrond. Alleen de erwten kwamen de dag erop al op. De bonen vormen nu pas mini wortels. Die in potgrond zijn al toe aan hun 2e blad, sommige zelfs al 3e en 4e. Groot verschil. Erwten ga ik volgend jaar op watten doen, maar de test gewoon in potgrond. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Na ijsheiligen ga ik mijn sperziebonen in de volle grond doen ik heb ze gelegd in de koude kas, en bijna allemaal opgekomen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.