Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb je de crosnes toevallig nog? Dan zou ik daar wel wat van willen in ruil voor die oesterblad-pol.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Hi

Was je lijstje aan t controleren, volgens mij krijg je ook nog truien en wax van me.

En ik geen Aronia maar evt een extra noot. Toch toch?

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Mijn buurvrouw biedt nog 5 planten helleboris aan..die met dat mooie blad waar de bloem niet aan t blad vast zit en meer rechtop is, ik weet nog nooit of dat de Niger is of de juist de Orientalis. Ze hoeft er niet veel voor, ze had het wel over een potje kleine viooltjes, enfin zie maar.

En ze gaf nog een doosje met enkele dahlia knollen geel en bordeaux zei ze.34D9CF4D-A3FB-49EB-9955-415CFD13890785321555520027.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

CC niemand heeft zich verder gemeld voor de Helleborussen. Ik zet er wel een op de weggeeftafel dan kan jij er vier krijgen.

We hebben net alle planten veilig door 5 landen gekregen en zijn in Montferland aangekomen

Linked Image

aangepast door Gast

Geplaatst:

Jawel dat mag je..wil je de Niger of de Orientalis? De laatste is nog wat witter..

O en neem iets mee zodat je de pot met stekken van de bonte eeuwig moes kan delen met KV..ik heb een stuk of zes stekken voor jullie samen die al aan t wortelen zijn.

Geplaatst:

De helleboris bedoel je? Daar doe ik eigenlijk niks voor het zijn spontane zaailingen. Belangrijk is wel dat de aarde met rust gelaten wordt totdat de zaailingen groter zijn.

Geplaatst:

Thanks Vincent..ik schrijf t op t lijstje.

We kwamen op de fiets van die leuke straat plantenkraampjes tegen. Hier kocht ik margrietjes. Zo Hollands en de tekst op het bord ook " wel netjes afrekenen graag"

Linked Image

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Ha Appeltje,

Jij vroeg ergens hoe het met je appelbesstekjes verlopen is. Maar kan even niet meer vinden waar dat nu was.

Wil je natuurlijk desaliettemin graag eventjes up to date brengen.

Of nou ja. Graag eigenlijk niet, want hoe ik ze ook met zoete woordjes tot groeien heb willen overhalen (en water, en compost enzo), ze wilden maar geen nieuwe blaadjes maken. Ze gingen ook niet echt dood. Inmiddels zien ze er diep treurig uit. Ik twijfel tussen uit de pot halen om de worteltjes maar eens te gaan inspecteren, of nog een jaartje juist in de pot laten in de hoop dat ze in het voorjaar wel gaan uitlopen en wortels gaan aanmaken.

Maar vrees desalniettemin helaas met Grote Vrezen...

Om wel fjes heel positief af te sluiten: die walnoten! Die gaan als een stekker Mooi in het blad en ze zijn dit jaar omhoog geschoten hoor.

Ga ze eind deze maand uit de bakken halen en dan in de volle grond zetten. Zal nog wel eventjes duren voor het walnoten regent, maar we zitten zeker in de goede richting

Geplaatst:

Jammer zeg. Mijn Aronia is nu ook kaal, dus misschien nog ff volhouden en het voorjaar afwachten? Of zijn de stokjes nu echt zo verhout.( ff schors krabben om te zien of er nog groen onder zit )

Super van de noten trouwens

Geplaatst:

Goeie. Ik ga krabben. Maar nu niet hoor. Het plenst nat en koud uit de hemel. Met hagel ertussen en veel wind. Van binnen naar de tuin kijken is zo ongeveer het dichtste dat ik er bij in de buurt ga komen vandaag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...