Flup Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) De kans is heel groot dat ik er ook eens voor het eerst bij kan zijn. Lijkt mij heel leuk, ik verheug mij er nu al op. Wat ik kan aanbieden is het volgende, onder voorbehoud dat alle zaden kiemen: Plantjes:- Paprika's Jimmy Nardello (uit bio-zaad), Moravska Ovocna (uit bio-zaad), California Wonder- Aubergine Vera (uit bio-zaad)- Artisjok Vert de Provence- Tabak K101 (uit bio-zaad)- Tomaat: Hlozanek (uit bio-zaad), Goldene Koniging, Cherrola, Rotkappchen, Black Krim, Green Zebra- Ananaskers (de normale, niet de kleinblijvende variant)- Egyptische ui (rood en wit staat doorelkaar in de tuin) Zaden:Bonen: Amethyst, GolddukatPompoen: Butternut (bio-zaad), Hokkaido Uchiki Kuri en Red Kuri, Butternut Avalon F1 en Musquee de ProvenceJuffertje in 't Groen (bio)Lavas (bio)Dille (bio)Eikenbladsla (bio)Tomaten: Ochsenherz Fresca (bio), Japanse truffel (bio), Manitoba (bio), Marmande, Zuckertraube (bio), Rose de Bern (bio), Quedlinger Fruehe Liebe (bio), Green Pear (bio), Deutsche Fleischtomate (bio), Dancing with Smurfs (bio), Helsing Junction Blue (bio), Opa's Liebling (bio), Ochsenherz Belmonte (bio), Silbertanne (bio), Baseler R"oteli (bio), Himmelstuermer (bio) en Haubner's Vollendung (bio), Pink Early balkontomaat (bio).Paprika: Krimzon Lee (bio)Peper: Lemon Drop (bio), Ecuador Purple (bio)Schorseneren Verbeterde Reuzen Nietschieters (bio)RomanescoEn nog meer, maar dat zijn gekochte zaden van gewone, alledaagse groenten, kruiden en bloemen. Stekjes- Op verzoek kan ik stekken van rode aalbes, zwarte bes en kruisbes maken. Overig- Walnoten van oogst uit 2018 Wat ik graag zou willen hebben is:-Yakon om in de tuin te poten- Laurierplantje / stek of zaad (geen idee of je dat kunt stekken / zaaien, mijn plant is kapotgegaan)- Oude Nederlandse bonensoorten, zoals bijvoorbeeld het Friese Woudboontje- Daslook- Olifantenknoflook- Tuinbonen "Leidse Hangers" Regelmatig zal ik het lijstje aanvullen. Ruilen met:Jorieke: Friese Waldbeantsje + Reade Krobbe + yakon, ik geef paar koffiepakken en oud zaaigoedCupcakeje: zoethoutzaden, ik geef bonen AmethystAppelvrouw: laurierplantje en appelbes, ik geef aubergineplant en artisjokplant, koolrabizaden en Red Kuri pompoenzadenCiska: Olifantenknoflook, ik geef artisjokzaailingenNasuada: Leidse Hangers, ik geef 2 aubergineplantjesKruidenvrouwtje: ...., ik geef Egyptische uiplantjesMellie: ....., ik geef aubergineplantjesYuras: Frankenthaller, Brown turkey, ik geef grote pottenMikkie: ....., ik geef artisjokplant + dahliazaadClaudy: yakon, ik geef aubergineplant en tomatenzaden (Baseler Roteli, Dancing with Smurfs, Himmelstuermer, Helsing Junction Blue)Tanja65: ....., ik geef Egyptische uiplantjes + aubergineplantBouwvrouwe: ...., ik geef akeleiplantjes Edited April 18, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Leuk dat je komt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 Dank je, het werd ook wel de hoogste tijd, al zeg ik het zelf. Heb er veel zin in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Leuk! Ik denk dat ik een hele zak (gele) Friese wâldboontjes voor je heb, kan je er ook meteen wat van eten Ook heb ik... een rode soort. Ik zoek de naam zo even op.Edit: oh ja, 'Raede krobbe' Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 Dat zou heel fijn zijn Jorieke.Wat wil je ervoor terug? Neem sowieso oude zaden voor je mee en ik weet dat je suiker ook goed kan gebruiken, maar als er nog iets is wat je nodig hebt, dan kan ik dat wel meenemen. Oh, daar wil ik ook wel zaden van, allebei de bonensoorten heb ik nog niet, dus die wil ik graag gaan proberen in de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Hey flip, ik zou wel wat van die amethyst boontjes willen heb zo alleen niks van jou wensen lijstje, misschien vind je nog iets intresants op mijn lijstje? Er komt later nog meer bij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Als ik kan komen heb ik een laurierplantje voor je! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 Oh top, wat wil je hebben voor het laurierplantje, Appelvrouw? Cupcakeje, komt goed. even kijken op jouw lijst wat daartussen staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 Jorieke, ik kan een paar koffiepakken voor je meenemen voor de bonen, mocht dat ok voor je zijn. Oude zaden voor de varkens neem ik sowieso mee. Cupcakeje, ik zie dat jij zoethoutzaden hebt, daar zou ik er ook wel een paar van willen hebben, voor de bonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Nou dan gooi ik er ook nog een yakon bij voor je, als die tenminste goed de winter doorkomen en daarna mooi uitlopen Want voor de bonen hoef ik niet eens zoveel hoor, ik kreeg aardig wat zakjes en ben blij dat je mee wilt eten (en zaaien) om de voorraad op te krijgen Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Ik hou wat zoethout zaden voor je apart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 Cupcakeje + Jorieke: Fijn Zal het gelijk in mijn beginpost melden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 Aubergineplantje is fijn..Vera heb ik niet. En die artisjok, is dat diegene die het eerste jaar bloeit? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 Aubergineplantje is fijn..Vera heb ik niet. En die artisjok, is dat diegene die het eerste jaar bloeit? De artisjok heb ik vorig jaar ook gezaaid, en die heeft gebloeid, ondanks minimale zorg en graafacties van de honden. Ik denk dat met de juiste zorg (voldoende mest en water) de plant nog veel meer bloemen aan kan maken.Ik zal een aubergineplant en een artisjokplant voor je meenemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Super! Ik zie dat je wel red Kuri op je aanbodlijst hebt, is dat een ander merk dan de eerder in mijn topic besproken Garten..dinges? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Kan wel een olifantenknof uit de grond voor je spitten? Ze zijn vorig seizoen wat(te ) laat geplant en daarna verdwenen. Afgelopen najaar verschenen weer een flink aantal punten....op de verkeerde plaats ik probeer ze met een flinke kluit te transplanteren zodat ze er hopenlijk niets van merken...ik weet alleen niet wat je zal aantreffen in juli bij het rooien...... het waren flinke olifanten destijds... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Ik heb leidse hangers voor je, om te planten en wellicht ook al plantjes als ze opkomen want ik ben ze al voorgezaaid.Heb wel interesse in 2 aubergine plantjes. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 10, 2019 Author Share Posted February 10, 2019 Super! Ik zie dat je wel red Kuri op je aanbodlijst hebt, is dat een ander merk dan de eerder in mijn topic besproken Garten..dinges? Is hetzelfde merk ook, maar heb het ook van andere merken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 10, 2019 Author Share Posted February 10, 2019 Ciska, ja graag! Wat wil jij ervoor hebben? Nasuada, is prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Wat artisjokzaailingen? Kun je die nog missen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Is hetzelfde merk ook, maar heb het ook van andere merken. Mag ik dan wat van je red Kuri zaadjes? Misschien wil je nog wat zaad van mij? In mijn update heb ik de nieuwste aankopen staan. Ik ken jouw zadenkist dus het is lastig je iets aan te bieden , maar wie weet? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 11, 2019 Author Share Posted February 11, 2019 Ik ben al lang blij met jouw appelbes, hoef niks extra's te hebben voor de Red Kuri zaden en koolrabizaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 11, 2019 Author Share Posted February 11, 2019 Wat artisjokzaailingen? Kun je die nog missen? Ja hoor, geen probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Wel interesse in je Egyptische uitjes Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts