marjoleinvdh Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 wie heeft er ervaring met het kweken van sojabonen? welke rassen zijn aan te raden? ik ben op zoek naar een variant die zowel rijp als onrijp gegeten kan worden. Quote
RobO Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 heb het geprobeerd, wilde niet buiten Quote
Mellie Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Ik heb afgelopen jaren soya bonen gekweekt, buiten in de open lucht naast de peterselie. Ging prima, maar de opbrengst is behoorlijk laag! Dus het kan zeker, maar dan moet je wel tevreden zijn met een lage oogst of heel veel plantjes buiten zetten. Als je de ruimte hebt, waarom niet. Wel binnen voorzaaien en eind mei naar buiten. Gewoon bij van der wal besteld. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2019 Geplaatst: 1 februari 2019 Ik heb afgelopen jaar Edamame geteeld, drie kleine rijtjes. Het beviel me wel, ik had een niet erg grote oogst maar wel iets bijzonders op tafel. We hebben ze met en zonder peul klaargemaakt en nog een kleine portie ingevroren. De teelt was niet moeilijker dan andere boontjes, de planten bleven vrij laag. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RichardFoxtrapper Geplaatst: 8 juli 2020 Geplaatst: 8 juli 2020 Mijn sojabonen dit jaar. Ras is Summer Shell. Een ras speciaal voor edamame. Ik heb dit apparaatje uit China: Quote
RichardFoxtrapper Geplaatst: 13 augustus 2020 Geplaatst: 13 augustus 2020 De soja groeit goed, er zitten a kleine peulen aan. Is zo'n 70 cm hoog. Ik kan niet meer tussen de rijen doorlopen. 1 Quote
RichardFoxtrapper Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 Uiteindelijk 4.5 kg aan gedopte sojabonen geoogst. Doppen gaat zeer makkelijk, even blancheren en de boontjes uit de peulen drukken. Ratten houden ook van sojabonen, dus houdt het goed in de gaten, ze knabbelen hele planten leeg in een korte tijd. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2020 Geplaatst: 8 oktober 2020 Mooie oogst! Weet iemand of je de gedroogde edamameboontjes die zwart zijn ook als weekboontjes kan eten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.