citroen Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Is het nodig Aspergeklauwen voor te weken in water , alvorens ze te planten? Hoe kan men best aspergeklauwen bewaren boven gronds tot hun aanplant ervan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldjesgraaf Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Zo rap mogelijk planten zou ik zeggen.op dit forum zijn diverse topics van tuinders die hun asperge project uitvoerig beschreven hebben. Ik heb vorig jaar nieuwe klauwen uitgeplant. Eerst een geul gegraven, klauwen netjes uitspreiden en dan weer opvullen. Vervolgens heb ik er een bak omheen getimmerd van 40 cm hoog en die volgestort met losse grond.Natuurlijk ook wat compost ingewerkt. met die methode heb je geen gedoe met opbermen en vlakkken van je bed.Ze starten wellicht iets later dan onder een berm, maar met witte folie kun je dat nog wat bijsturen.Daarmee hou je de warmte vast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Zelf heb ik drie weken terug asperges geplant. Je wil ze toch niet een jaar bewaren? Nu planten.Weken hoeft niet, ze gaan diep de grond in.Hier staat het hele verhaal maar ik heb het ook al op het forum geschreven. Bijv. hier: zes-maand-oude-asperge-planten-verplanten-t24688.html Of hier: search/gsearch_body.html?q=asperges%20planten Even de zoekfunctie gebruiken , die zit rechtsboven. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts