Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Weer een nieuw lid


SpouterAce

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben Dennis, woonachtig in de omgeving van Groningen, en sinds een paar jaar geïnteresseerd in het kweken, grootbrengen en onderhouden van allerhande planten.

Dit jaar ben ik begonnen met het kweken van capsicum anuum (cayenne pepers), in een kweeklade met een led tl (12w 6500K).

Eigenlijk puur als expiriment om te zien hoe het me afgaat (probeer groene vingers te ontwikkelen)

 

Ik ben al tegen verschillende problemen aangelopen zoals overvoeding, (heb de eerste 8 plantjes in pure compost gezet en na 6 weken voeding toegevoegd) waardoor ze last kregen van een voedingszouten uittreding.

Tevens heb/had ik last van de varenrouwmug. Deze probeer ik zo natuurlijk mogelijk te bestrijden door een laag brekerzand bovenop de grond, in combinatie met een drosera capensis (kaapse zonnedauw).

 

Ik heb dit jaar tevens een stukje tuin met een kasje waar ik mijn pepers kan neerzetten, en ben van plan veel meer kruiden zoals basilicum, marjolijn, kervel en thijm te kweken. De tuin in kwestie staat overigens al vol met intressante planten, kruiden en bomen waarover ik later in het jaar ongetwijfeld nog vragen of opmerkingen over ga posten.

 

2019031215160418171552400305.jpg

Hier ziet u de bewuste kweeklade. De pepers op de voorgrond zijn gezaaid op 15 januari, in pure compost (beginners fout), de kleinere pepers op de achtergrond zijn gezaaid op 15 februari, deze in zaai en stekgrond. De laag brekerzand en ook de drosera capensis is te zien, deze zit aardig vol met de varenrouwmug inmiddels.

Dit was het wel zo'n beetje, ik ben van plan een blogje te starten over de pepers, updates zullen volgen.

 

Alvast bedankt voor het beantwoorden van al mijn beginnersvragen, waarvan de meeste al beantwoord zijn door even te zoeken op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je al zo bezig bent! Welkom en veel plezier. Die rouwvarenmuggen zijn de hel... ik ben er nog niet helemaal van af, maar door het zand boven op de zaaigrond, heb ik er veel minder last van gelukkig.

 

Op naar een mooi moesseizoen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...