sealine Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 Ik zag deze staan in de brico maar denk dat die van de Lidl dezelfde is .. iemand ervaring met deze voor beginnende moestuin ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 Ik zou zeggen: "Doe het niet." Waarom niet? Mijn tuin lag vol met stukjes plastic van buurmans serre omdat het niet UV bestendig is. Het waait met de eerste goede storm kapot zeker aan de kust.Ritsen zijn voor eenmalig gebruik. Metalen frame roest na enkele seizoenen weg (zgn pisbakkenstaal) Voor een seizoen is de prijs en werk ook te hoog. Maak wat van serreplastic en plastic of metalen buizen. Spaar door voor kwaliteit. Wil je bijdragen aan de plasticsoup? Dan wel doen! Misschien een wat hard antwoord, maar ik heb al een paar van die dingen uit de natuur mogen vissen. (Staat de serre beschut in uw tuintje en gebruik je hem maar een of twee jaar een paar maanden dan zou je nog...... ) Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Zoals Patrijs zegt NIET doen ... spreek uit persoonlijke ervaring van jaren terug, Woon in het binnenland en zelfs daar had de 'serre' flink te lijden onder de wind.Hoeken/totale constructie had ik verstevigd dmv 4 lange houten palen in de grond (grondboor) en touwen rondom en kruiselings over het dak.Het geheel stond stevig en overleefde wel maar het plastiek vertoonde al vlug scheuren ed van het schuren en invloed van het weer. Plastiek was ook 'UV bestendig' en mss dat het brokkelen waar Patrijs over sprak op termijn ook ging gebeuren maar op het einde van het seizoen was alles zodanig afgeleefd dat ik het demonteerde en wegdeed.Geen roest op frame vast te stellen op deze korte periode Besluit: duur voor slechts 1 luttel seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bouwvrouwe Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 bij mij vorig jaar al snel omgewaaid, terwijl hij nog redelijk beschermd stond. Veel plastic kruisverbindingen kapot, dus niet meer goed op te stellen. Rits was ook al snel niet meer goed. Wel jammer, want formaat en hoogte was fijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joke's moestuin Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Tja, als je geld zat hebt, zal ik doorsparen voor wat beters. Maarrrr, mijn koepelserre van de praxis (zelfde prijs) heeft alle stormen van afgelopen periode met vlag en wimpel doorstaan Ik ben er erg blij mee, ik heb er een grote houten werkbank in staan en een groot rek waar ik mijn zaai spul op heb staan. Aan de andere kant op de grond al drie keer van spinazie kunnen eten wat ik er gezaaid heb. Wel een paar puntjes en tips om over na te denken,* condens vorming binnen in de serre* zet de flappen rondom goed in de grond, ik heb ze met water en zand in de grond begraven (goed aanstampen) zodat er geen wind onder kan komen.* zorg dat het doek zo strak mogelijk gespannen staat en dan zie punt 1* ik zou de deur niet aan de zuid west kant zetten, daar staat die van mij wel. En omdat het een groot oppervlak is, was dat voor mij het spannendse gedeelte tijdens de storm.. er kwam veel druk op te staan.* het frame heb ik met extra lange pennen (die ik een tig aantal cm in of om de buizen heb geschoven) in de grond gezet. Zo heb ik het frame zeg maar verankert.* het frame kraakte en piepte en ging goed heen en weer, maar dat was eigenlijk alles wat er tijdens die dikke rukwinden is gebeurd.* en gewoon voorzichtig de ritsen open en dicht doen. Dus niet als een malle even snel snel. Dan gaan ze zeker kapot. Ik heb op de flap van de deur stenen liggen zodat daar geen wind onder kan komen. Als ik een moestuin in onze eigen achtertuin had gehad, dan was ik zeker voor iets beters gegaan. Maar ik zit op een complex en vind het zonde om daar een dure kas neer te zetten in verband met inbraak en vernielingen. Dit seizoen ga ik voor het eerst paprika en pepers er in zetten. Ik ben benieuwd. https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/moestuin/kassen/central-park-tunnelserre-polyethyleen-6-m²/5590485#store-finder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts