RobN Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Ik spotte gisteren bij een aantal planten al veel flinke uitlopers. Uiteraard zitten bloemen en beginnende vruchtjes al aan.Ik had het nooit eerder zo vroeg al uitlopers.De plantjes zijn vorig jaar zelf van uitlopers gekweekt, en nu al best mooi groot geworden. Goed bemest en een laag compost als mulch. Doordragende. 1 ras onbekende de andere witte aardbei en ostara.Ik heb de uitlopers eraf getrokken en in de compostton gedaan, moet ik nieuwe uitlopers gewoon blijven verwijderen? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Als je geen nieuwe planten wil zou ik dat zeker doen. Wil je wel mooie nieuwe planten dan zou ik er max vier per plant laten zitten.Hoe eerder de stek groeit des te meer vruchten volgend jaar omdat de vruchtbeginsels nog dit jaar gevormd worden. Jonge eenjarige planten geven altijd de mooiste nieuwe stekken. De twee jarige planten ruim ik na de oogst, en dus geen stekken. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Ik heb hier ook al uitlopers. Zelf haal ik ze eraf, de groei moet in bloemen en de vruchten zitten nu en niet ook nog in de uitlopers. Nadat ze uitgedragen zijn (heb junidragers, dus 1x), mogen ze wel uitlopen voor nieuwe stekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Sorry, heb er overheen gelezen dat het doordragers zijn. Kijk ook even bij deze link: aardbei-ostara-bloemen-verwijderen-t4499.html Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted May 8, 2019 Author Share Posted May 8, 2019 Sorry, heb er overheen gelezen dat het doordragers zijn. Kijk ook even bij deze link: aardbei-ostara-bloemen-verwijderen-t4499.htmlOke dus voor korona enkele kan ik ze nu beter laten uitlopen dus?Goed om te onthouden.Tnx voor de info. Mijn gedachte was dus ook, het moet naar de vruchten en niet naar uitlopers op dit moment.Ik denk wel dat ik uitlopers neem einde zomer ofzoVorig jaar ook prima bevallen. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts