Gast Geplaatst: 9 mei 2019 Share Geplaatst: 9 mei 2019 Hi, Weet iemand wat er mis is met dit komkommer blad. Planten staan er nu ongeveer 1,5 week in de grond Komkommer is geénteAlvast bedankt! Sam Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AH84 Geplaatst: 9 mei 2019 Share Geplaatst: 9 mei 2019 Ik kan het nog niet zo goed zien. Alsde plekken eerst geel en dan bruin worden is het wellicht valse meeldauw.Als je later aan de onderkant witte grijze of bruine pluis zie dan zal dat het wel zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oscardevos Geplaatst: 9 mei 2019 Share Geplaatst: 9 mei 2019 Ik zou me hier geen zorgen om maken. De planten zijn al best groot en je hebt ze pas 1,5 week in de grond staan. Dat betekent dat ze waarschijnlijk wat behoefte hebben aan nutriënten. Ik hou het op de eerste tekenen/symptomen van stikstof tekort. Dit trekt snel weer bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 10 mei 2019 Share Geplaatst: 10 mei 2019 Oké bedankt ik wacht het af Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 10 mei 2019 Share Geplaatst: 10 mei 2019 Ben je niet drie weken te vroeg geweest met poten in de kas? Ik bedoel dat we aanstaande dinsdag nog kans op nachtvorst krijgen en in de afgelopen 1½ week zijn de temperaturen ook heel laag geweest. Zijn het gekochte planten en heb je ze rechtstreeks geplant? Misschien kwamen ze daarvoor uit een warme kas? Dan had je ze eerst moeten afharden. De voeding in je grond, hoe is het daarmee? Ik zie planten van blauwgroen tot geelgroen. De lichte plekken op sommige bladeren lijken op overbemesting, brandplekken van teveel voedingstof. De bladeren die slap hangen zien er echt uit alsof dat door de kou is gekomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 10 mei 2019 Share Geplaatst: 10 mei 2019 Hoi, Heb de planten toen ik ze heb gekocht eerst 1 week in de kas gezet en na die week pas geplant. Qua bemesting heb ik in begin van het jaar paardenmest in de grond verwerkt. En bij het planten heb ik nog tomaten mest toegevoegd NPK 6-5-10 +4 mgo en geeft elke week vloeibare mest NP 2,5-3. Misschien heb ik de planten toevoeg geplant maar de risico heb ik genomen. Qua temperatuur is het meestal nachts +- 6 graden het is niet onder de 3 graden geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
partofthesolution Geplaatst: 10 mei 2019 Share Geplaatst: 10 mei 2019 Ik ben een beginnend moestuinier, dus ik weet niet of ik het goed heb, maar het lijkt erop dat de planten een bepaalde voedingsstof missen. Opvallend is dat de bladeren vooral vergeling aan de randen vertonen. Ook lijken de oudere bladeren meer gele randen en vlekken te vertonen dan de nieuwere. Dit is een overlevingsmechanisme van de plant om de nutriënten aan het bovenste blad en de vruchten te geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.