Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is er mis met dit komkommer blad?


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

Weet iemand wat er mis is met dit komkommer blad. Planten staan er nu ongeveer 1,5 week in de grond

Komkommer is geénte

64d247395e1727feb589befb5cb3b40f.jpg10c2b28ca4a99f6d86018df0d8a1cef3.jpg52764eaa603127ed9113825022a1c792.jpg

Alvast bedankt!

 

Sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het nog niet zo goed zien. Als

de plekken eerst geel en dan bruin worden is het wellicht valse meeldauw.

Als je later aan de onderkant witte grijze of bruine pluis zie dan zal dat het wel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me hier geen zorgen om maken. De planten zijn al best groot en je hebt ze pas 1,5 week in de grond staan. Dat betekent dat ze waarschijnlijk wat behoefte hebben aan nutriënten. Ik hou het op de eerste tekenen/symptomen van stikstof tekort. Dit trekt snel weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je niet drie weken te vroeg geweest met poten in de kas? Ik bedoel dat we aanstaande dinsdag nog kans op nachtvorst krijgen en in de afgelopen 1½ week zijn de temperaturen ook heel laag geweest.

 

Zijn het gekochte planten en heb je ze rechtstreeks geplant? Misschien kwamen ze daarvoor uit een warme kas? Dan had je ze eerst moeten afharden.

 

De voeding in je grond, hoe is het daarmee? Ik zie planten van blauwgroen tot geelgroen. De lichte plekken op sommige bladeren lijken op overbemesting, brandplekken van teveel voedingstof.

 

De bladeren die slap hangen zien er echt uit alsof dat door de kou is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb de planten toen ik ze heb gekocht eerst 1 week in de kas gezet en na die week pas geplant. Qua bemesting heb ik in begin van het jaar paardenmest in de grond verwerkt. En bij het planten heb ik nog tomaten mest toegevoegd NPK 6-5-10 +4 mgo en geeft elke week vloeibare mest NP 2,5-3. Misschien heb ik de planten toevoeg geplant maar de risico heb ik genomen. Qua temperatuur is het meestal nachts +- 6 graden het is niet onder de 3 graden geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beginnend moestuinier, dus ik weet niet of ik het goed heb, maar het lijkt erop dat de planten een bepaalde voedingsstof missen. Opvallend is dat de bladeren vooral vergeling aan de randen vertonen. Ook lijken de oudere bladeren meer gele randen en vlekken te vertonen dan de nieuwere. Dit is een overlevingsmechanisme van de plant om de nutriënten aan het bovenste blad en de vruchten te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...