Waaslander Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 Nu ongeveer een jaar geleden 3 plantjes gekocht . 1 er van is eigenlijk erg klein gebleven en vorig jaar al gebloemd en afgestorven . De andere 2 hebben precies deze winter even een groeistilstand gehad en dan al vrij snel terug aan de groei gegaan . Nu zijn ze ongeveer 1,5m hoog en de ene heeft al een kopbloem van ongeveer een diameter van 10cm . Dus binnenkort eens een zelf gekweekte artisjok proeven maar welk is het beste moment en hoe zie je dit juist ?Iemand enig idee ? Zoekfunctie levert niet echt iets op .Zal morgen foto's nemen en plaatsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 Snijden voor dat de bloem opengaat, liever iets te vroeg dan te laat. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted June 15, 2023 Share Posted June 15, 2023 (edited) Volgens mij is mijn artisjok al oogstrijp, als ik die video zie. Het is wat vroeg in het seizoen dus ik twijfel een beetje. Edited June 15, 2023 by fre3ke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted June 15, 2023 Share Posted June 15, 2023 Ziet er volgens mij ook goed uit. Misschien kun je een paar van de onderste schutbladen even testen. Als de onderkant dik en vlezig is, zijn ze goed. Artisjok overleeft bij mij meestal de winter niet want ik vergeet ze vaak op tijd in te pakken/af te dekken. Dus ze verrotten of bevriezen meestal. Dus koop ik er soms eentje in de winkel. Lekker hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 15, 2023 Share Posted June 15, 2023 Gelijk naar de tuin. Snel oogsten voor die te hard wordt! 2 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts