citroen Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Onlangs las ik een met goed resultaat zelf samengestelde onkruidverdelgerAzijn , Zout en afwasmiddelEr stonden geen verhoudingen bij Wat zou een goede verhouding kunnen zijn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Gewone schoonmaakazijn, verdund met water op ongeveer 1 deel azijn en 4 delen water, is ruim voldoende, je dood er eigenlijk alles wel mee. Moet je wel willen natuurlijk, want het is ook gif voor je grond.Zout werkt ook goed, maar wil je eigenlijk ook niet, tenzij je zoutminnende planten in je tuin wil kweken. Zout is puur gif voor je tuin. Afwasmiddel an sich is niet echt een onkruidverdelger, in beperkte mate zelfs een groeimiddel. Weet ik niet waar die tip vandaan komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Zou dat afwasmiddel het geheel niet beter vloeibaar maken ?Ook ken ik mensen die met gebruikt afwasmiddel ,zeepwater hun planten aangieten ipv in de riool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsmeboer Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Waarom pak je geen brander en brand je het weg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 De gemeente Alphen aan den Rijn, gebruikt bij onkruid bestrijding van die auto's met gasbranders aan de onderkant van het voertuig. Geeft wel wat rook en geuren. Wat de gemeente hier b.v. ook is, wagens met kokend heet water inzetten. En sproeien daarmee ook het onkruid weg. Zie b.v.: http://www.groen-puntbv.nl/blue-green/ Deze methodes lijken mij beter dan vervuilende zuren of zouten toe te voegen aan de bodem. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Waarom pak je geen brander en brand je het weg?Een prima methode. Zorg dan wel voor een brander met voldoende capaciteit , bijvoorbeeld een zgn bitumenbrander, en niet zo'n onkruidbrandertje dat via een wegwerppatroon met butaan werkt. Die dingen zijn niet bruikbaar voor het serieuze werk. De capaciteit van de vlam is laag en in die patronen zit weinig en vooral erg duur gas. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Afwasmiddel an sich is niet echt een onkruidverdelger, in beperkte mate zelfs een groeimiddel. Weet ik niet waar die tip vandaan komt. Afwasmiddel werkt als een soort uitvloeier. Dit betekent dat de oppervlaktespanning van water wordt verbroken waardoor je spuitmiddel beter op het onkruid (of plant) komt te zitten en niet als kleine waterdruppeltjes die van een blad kunnen afrollen. Professionele uitvloeiers (bijvoorbeeld Agral Gold) worden veelvuldig door kwekers gebruikt omdat men dan wat minder bestrijdingsmiddelen aan een spuit hoeft toe te voegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Waarom pak je geen brander en brand je het weg? Wortelonkruiden (vooral die in verharding groeien) komen vrolijk weer terug. Ik weet niet als je dat 5 keer doet of een wortelonkruid dat overleeft. Heermoes blijft vermoedelijk terugkomen. Beter is het om te stomen maar is voor de gewone consument vaak wat lastig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts