Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Project


Project

Aanbevolen berichten

In de ruime zin van het woord is mijn hele leven op dit moment ene project en kom uit een nare situatie. Vorig jaar heb ik hier een account gehad maar weet niet meer welke, ook niet veel berichten geplaatst toen, behalve dat ik veel last van mijn autisme en epilepsie had. Ik wou een groente tuintje en kippen sprak ik toen over en zocht her en der op internet maar raakte wat ontmoedigt doordat mensen dachten dat ik er toch niet aan zou beginnen of dat het op niets zou uitlopen.

 

Al met al staat het dit jaar er lekker voor en ben gewoon aan de slag gegaan. Vorig jaar dus met de kippen begonnen omdat ik dat super graag wou (zowel voor de hobby omdat ik kippen leuk vind en voor de eieren) ik heb toen 10 kuikens opgehaald en uiteindelijk 4 haantje's geslacht en opgegeten. Vreselijk lekker en totaal anders dan uit de supermarkt was het vlees en de eieren smaken ook echt beter dan die van de super.

 

Mijn moestuin is vorig jaar gestrand in niets op een stukje kruidentuin na, ik had nog heel veel struiken maar die staan nu in de ren bij de kippen en een aantal weggegeven. Dit jaar dan ook vroeg begonnen met omspitten van de tuin, mest van de kippen erdoor gemengd en kalk met wat koemest korrels. Daarna ben ik beetje bij beetje groenteplantje's gaan poten maar bewust zelf niets gaan zaaien. (ooit geprobeerd maar tot twee keer toe alles verbrand in de zon).

 

Dit jaar is het doel een bloemenzee en klein stukje moestuin om te oefenen. Verder hoop ik nog wat dingen in potten te gaan doen maar weet nog niet hoe of wat. Voortuin heb ik dit jaar ook leeggehaald en opnieuw aangeplant, plaats later wel een foto in mijn seizoen.

 

Al met, een goed begin dit jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het welkom allemaal, gelukkig sta ik er geestelijk redelijk goed voor inmiddels en ervaar ik heel veel plezier en rust door mijn tuintje. Dat was een jaar geleden nog wel anders toen ik nog extreem liep te worstelen met mijn psyche en lichamelijk ook niets voor elkaar kreeg meer. Gelukkig heeft mijn buurman mij geholpen bij tijden en flink aangemoedigd zodat er toch wat schot in de zaak is gekomen.

 

De bloemen gaan spannen worden dit jaar, ik weet nu hoe ik het moet aanpakken en snoei er op los en geef ook lekker voeding en water wanneer dat nodig is. De jaren daarvoor deed ik er niet veel mee en ging alles na twee maand dood door er geen aandacht aan te schenken.

 

Afijn, nieuwe ronde en nieuwe kansen en het gaat lekker tot nu toe.

 

 

 

Vrijwel het hele verhaal........

https://www.aspergersyndroom.nl/index.php/kunena-2018-08-07/6-off-topic/113480-soort-dagboekje-van-mij.html?start=0

 

https://www.aspergersyndroom.nl/index.php/kunena-2018-08-07/6-off-topic/113533-open-dagboek-voor-conversatie.html?start=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...