Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Ik zal me ook even netjes voorstellen.

Vorig jaar oktober ben ik met Cupcakeje mee geweest naar de MTFD, waar ik al een aantal mensen heb mogen ontmoeten. Vond het een gezellige dag en was meteen enthousiast. Ook kreeg ik al wat plantjes en zaadjes mee, die nu al mooi aan het groeien zijn in de border. Echt heel lief, want ik kon weinig terug geven.. Hoop hier snel verandering in te kunnen brengen .

Na de verhuizing ben ik nu een aantal stappen verder in het aanleggen van mijn mini moestuin. Daarbij heb ik al wat info op kunnen doen van het forum. En ik denk dat ik er vast nog veel aan ga hebben. Als ik jullie ervaring en wijsheden lees, dan voel ik me soms nog best onwetend. Nu vond ik het toch echt wel tijd worden om mezelf te registreren.. Dus bij dezen!

Hieronder wat foto's van hoe de moestuin er nu bij ligt, het is nog niet af. Zo komt er bijvoorbeeld nog een rand op de border en dan kan de druif tegen de pergola aan geplaatst worden. De kas staat nu sinds een paar dagen, dus die kan ingericht gaan worden. Alleen ben ik nog hard aan het nadenken hoe ik er zoveel mogelijk uit kan halen. Dus mochten jullie nog tips hebben hoe ik het praktisch in kan delen dan hoor ik het graag!

Groetjes!

2019073116415765911564654348.jpg

2019073116424267171564654350.jpg

2019073116413580361564654347.jpg

Posted

Welkom ! heb jij nog tomaten plantjes, pepers of paprika? die zou je er in kunnen zetten als ze nu in pot staat. Anders zou je nu nog plantjes kunnen kopen in het tuincentrum. Dan kunnen die er meteen in. En dan kan je als je de tomaten hebt gerooid iets snel groeiends planten zoals sla, blad mosterd of paksoi. Wel handig om die eind september / oktober voor te zaaien denk ik . Maar ik heb dus geen kas. Dus er zijn vast mensen met meer kennis van kassen hier

Posted

Welkom! Prachtige kas. Je krijgt straks onder je pergola wel ook wat schaduw lijkt me.

Veel plezier in elk geval. Straks kun je weer spinazie, sla of erwtjes zaaien in de kas. Komt nog heus wel vol!

Groene groetjes

Posted
heb jij nog tomaten plantjes, pepers of paprika? die zou je er in kunnen zetten als ze nu in pot staat.

Ja heb de paprika plantjes erin gezet samen met de cantaloupe, druif, mini meloen en ananaskers. Allemaal voorgezaaid, dus hebben nu mooi hun plekje gekregen.

Posted
Leuk die foto's we krijgen gelijk een overzicht hoe je alles in gaat richten.

Misschien even een apart topic met gerichte vragen?

Inmiddels al weer stapje verder:

2019080517144424671565018669.jpg

Heb ook al wat topics opgezocht. Als ik gerichte vragen heb, zal ik een topic openen.

• 1 month later...