Geplaatst: 24 augustus 20196 j Gisterenavond toen ik naar de kliko liep, zag ik een schim. Niks van aangetrokken, maar toen ik weer terug naar de voordeur liep, zag ik het weer. Toen ik dichterbij kwam, zag ik een joekel van een luipaard! Whoahhhh! Bizar. Ik moet zeggen dat ik dit exemplaar toch wel een knapperd vond. Normaal vind ik deze soort in een stuk kleinere versie. Ik heb voor het eerst van mijn leven slakkentandjes gevoeld. Hij ging gewoon aan mijn vinger knagen. Na wat persfoto’s, ging hij de bosjes in. Hij zal inmiddels wel terug gekropen zijn naar zijn oude stek. Mocht ik hem weer tegen komen, dan loopt het iets minder groen af vrees ik.
Geplaatst: 25 augustus 20196 j De grote aardslak / Tijgerslak. eet bijna alles en hij staat er om bekend dat ie al je slakken in de tuin ook op eet. Kan nog fors langer worden zelfs.
Geplaatst: 25 augustus 20196 j Auteur Jeetje een kannibaal dus! Dat geknaag aan mijn vingers was een voorproeverijtje denk ik [emoji51] Ik heb veel baby’s van deze soort in de tuin, maar zo groot als deze nog nooit gezien. Ik was wel erg onder de indruk.
Geplaatst: 25 augustus 20196 j Vind ze altijd maar vies. Maar dit is een schitterende naakt slak! Komen die door heel Nederland voor, of alleen bepaalde regio's? Hier heb ik ze nog nooit gezien.
Geplaatst: 27 augustus 20196 j Auteur Naaktslakken heb je sowieso niet overal. Bij mijn ouders in Brabant nog nooit een naaktslak gezien. Altijd huisjesslakken. Denk dat het wel regio gevonden is. Ik liet deze foto aan een vriendin uit Tr zien en die wilde weten wat het was. Ze had nog nooit in haar leven een naaktslak gezien!Komen kennelijk niet voor in Turkije. Vond ik erg grappig.
Geplaatst: 28 augustus 20196 j Heb nog een interessant artikel hierover gevonden. https://www.trouw.nl/nieuws/de-tijgerslak-de-grootste-naaktslak-van-nederland~b9464967/
Geplaatst: 29 augustus 20196 j Auteur Heel interessant. Bedankt voor het delen. Mijn kennis over slakken is exponentieel gestegen!
Geplaatst: 29 augustus 20196 j Bij ons glijden ze regelmatig. Ook in huis vind ik ze, overdag niet te vinden, en dan ineens zit er weer 1 op een glas, of in de vensterbank. Deze zit nu weer buiten.
Geplaatst: 29 augustus 20196 j Auteur Whoahhhh ook zon joekel! Getsie. Zo smerig vind ik hrt als ik ze binnen tref... ook altijd deze variant overigens. Over net geschilderde plafond prachtig slijmspoor bv. Not :-s
Geplaatst: 30 augustus 20196 j slakken krijgen bij mij altijd eenenkele vliegreis aangeboden richting het weiland (waar veel vogels zitten) of de straat . BBBrrr kan niets charmants aan een slak vinden ,griezelige slijmerige vreetkezen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.