Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Siertuin, makkelijke moestuin, fruitstruiken en fruitbomen


mmluc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Luc, sinds 3 jaar woon ik samen met mijn vrouw (en hebben we inmiddels een zoontje) in Houten met in de tuin rond het huis een siertuin, makkelijke moestuin, een aantal fruitstruiken en een aantal fruitbomen. De moestuin is 2 jaar geleden aangelegd en is op basis van de het makkelijke moestuin concept gebaseerd (square foot gardening). Naast de moestuin hebben we een kippenhok/ren. Achter de tuin is ook een stuk gemeente grond in eigen beheer welke we "de wal" noemen.

 

De tuin is niet heel groot maar ook niet klein.

 

2019083010032447041568548975.jpg

 

2019083010035116511568548978.jpg

 

2019083010043337391568548987.jpg

 

2019083010152417161568548991.jpg

 

Ik probeer er ook een klein beetje een voedselbos van te maken door de komende tijd wat extra bomen te planten. En een aantal struiken zoals hazelnoot op de gemeentegrond. Op zoek naar informatie over voedselbossen en permacultuur kwam ik dit forum tegen en heb ik me aangemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Mooie tuin. Leuke verhoogde square foot bedden.

Zijn de hazelnoot struiken echt nodig? Bij mij in de gemeente staan ze eigenlijk bijna wel in elk stuk groen, waardoor je ze niet zelf hoeft te planten. Dus even een rondje lopen en je hebt zo een zakje vol. Kan je aan huis wat echte fruit boompjes neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...