Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2020 Geplaatst: 20 september 2020 Andijviestamp met spekjes. Die dag daarvoor broodjes eiersalade met sla. Morgen... weet ik nog niet. Ik denk patat, met Franse mayo 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Warme kweepeercake als lunch Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annaelizabeth Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 graag recept van de kweepeercake! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 'Gewoon' een basisrecept nemen voor cake, of cake-mix pakken natuurlijk. En dan snijd ik dunne plakjes van mijn kweeperen (die eigenlijk kweeappels zijn), met schil en al. En die druk ik met de schil omhoog vlak naast elkaar allemaal in het beslag. Mijn kweeappels zijn vrij snel gaar, dus dat gaat goed in cake. Het kan zijn dat stevige/hardere peren even voorgebakken moeten worden? 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Amrutten Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Hé, dat lijkt heeeeel veel op mijn appelplaatcake ! 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) Wij eten dadelijk een stamppotje van de laatste verse boontjes met feta en natuurlijk eigen aardappels. Met bokworst erbij. 21 september 2020 aangepast door Amrutten 1 Quote
jootje Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 3 uren geleden, Jorieke123 zei: 'Gewoon' een basisrecept nemen voor cake, of cake-mix pakken natuurlijk. En dan snijd ik dunne plakjes van mijn kweeperen (die eigenlijk kweeappels zijn), met schil en al. En die druk ik met de schil omhoog vlak naast elkaar allemaal in het beslag. Mijn kweeappels zijn vrij snel gaar, dus dat gaat goed in cake. Het kan zijn dat stevige/hardere peren even voorgebakken moeten worden? Oohh...ga ik van de week ook maken! Lijkt me lekker! Quote
jootje Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Hier lekker bietjes met eigen aardappeltjes gegeten. Gebakken uitje erbij..burgertje...yum! Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Pindasoep met prei, selderij en veldkipbouillon. Geroosterde broodjes met tomaat, knoflook en basilicumblaadjes en olijfolie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 22 september 2020 Geplaatst: 22 september 2020 Tomatensoep met eigen tomaat, ui, knof en kruiden met een zelfgebakken brood. Nomnomnom 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2020 Geplaatst: 22 september 2020 De wat te lichte haan uit dit topic: En die dan dus gefrituurd. Erg lekker! Al kan ik wel een beter recept gebruiken voor de coating... ik ga nog eens zoeken en proberen. Samen met een rodekool-salade, een maïskolf uit het frituur, en wat van de paprikasalade van @Mellie uit dit topic: Erg geslaagd weer, net iets teveel gegeten uiteraard. Normaal maak ik geen grote porties maar dit was even lastiger inschatten en dus net iets teveel. Morgen iets met rode kool, want er is er 1 gebarsten dus die moest ik al oogsten. Ik denk 'gewoon' gekookt met een gehaktbal en appelmoes. Heerlijk in zijn eenvoud (en dan even vergeten dat we de kool, het varken, en de appels een hele tijd hebben moeten verzorgen om die simpele maaltijd te maken ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 andijviesla, de krulvariant, iets pittiger dan de gewone nr 5 erg lekker andijvie heel fijn snijden, met spercieboontjes, chiliboontjes, paprikareepjes, snipperuitje, zoetzuur, yoghurt, mayo guilty pleasure: ik vind het lekker om het in laagjes op het bord te leggen, kun je per hap kiezen wat te nemen, 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2020 Geplaatst: 23 september 2020 Een guilty pleasure topic is er nog niet..🧐😜 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Ik heb ei delink de halloumi kersen salade gemaakt uit de ah van vorige maand. Wat belachelijk lekker! Sla uet. Geen romaine, want dat had ik niet, maar wel heel knapperige vers geplukte andere slaatjes. Veel rucola ook want dat heb ik het meest. Was nog wat zunig met mijn slaoi Zelfgebakken brood in stukjes erbij ipv Libanees brood. Lekker veel sumak en kruiden (iedereen aan de dille mensen, altijd lekker!)Ik had bevroren kersen en de dressing was net een verrukkelijke sorbet! Oooo wat was dat lekker. Ook toen het ontdooit was overigens. De risotto ging er heel goed bij. Verbeterpunten: Voor de volgende x zonder halloumi. (Ja echt! Vond het niet veel toevoegen) en brood in kleinere stukken. Ik had niet verwacht dat het zo krokant zou worden in de oven. Misschien ook gewoon in een pan opbakken. Blijft het allemaal net wat zachter. En meer ijs. Eh dressing bedoel ik. Linkjehttps://www.ah.nl/r/1194127 1 Quote
Vastone Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Dat ziet er smakelijk uit! Hier ziet de foto er niet zo smakelijk uit, maar dat was het wel! Zelfgemaakte kapsalon met sla, bieslook en tomaatjes uit de tuin (zou leuk zijn als ik volgend jaar ook aardappels en knoflook uit de tuin zou hebben) en.... eindelijk de zelfgemaakte sambal in gebruik kunnen nemen! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Roti kip met eigen kip en adjumas en boontjes. Had er 2 pepers ingedaan in zijn geheel. Was bang dat het te pittig zou zijn. Dat viel reuze mee, maar dat ligt er wel aan aan wie je het vraagt. De 3-jarige had kennelijk een stuk kip wat op/onder/boven ?? de peper lag. Die moest wel afgeblust worden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Courgettes gevuld met vis, ansjovis en zwarte olijven in de oven gebakken omringd met halve Coeur de Boefs. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Appelvrouw, ansjovis heb ik nog nooit gegeten,zijn die zout? Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 (aangepast) Ja heel zout Jeanne, ik koop ze in een potje. Voor sommige recepten moet je ze in melk leggen. Je kunt er ook een lekkere Franse soort pizza van maken met uien en zwarte olijven Pissaladière is de naam, die vind ik heerlijk! 24 september 2020 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Ik zit alweer 2 dagen aan de lindebloesemthee met kwee. Zo lekker vind ik dat! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Sardines zijn toch ook zout? Zie ze hier veel inblikjes maar ik lust het niet heel zout.vindt het er wel altijd smakelijk uit zien op de visafdeling Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Nee sardines zijn niet zout @Jeanne heijmans, in ieder geval ken ik die niet. Wij kopen ook wel blikjes sardines op olijfolie om op brood te eten. Vanavond pasta met tomatensaus uit de vriezer en een restje sambal Badjet vers uit de wok. Veldvarkengehakt erbij en wortels, uit de klauwen van de woelmuis gered. Een heerlijk slaatje van andijvie met Rose de Bern tomaten erbij. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 27 september 2020 Geplaatst: 27 september 2020 O bedankt jet, dan ga ik die eens proberen.ben gek op vis. 1 Quote
Arja Geplaatst: 27 september 2020 Geplaatst: 27 september 2020 Soep van courgettes en pompoen, gebakken ui en knoflook. Geserveerd met limoen en een blobje crème fraîche. Quote
Mellie Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 Linzensoep met eigen kruiden, ui, knof, paprikas en peper. Ook gehaktballetjes met peterselie en oregano met eigen tomatensaus. Rest gekocht. Lekker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.