Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn workout voor de komende week weer gehad. Gisteren en vandaag op kippenjacht geweest... alle andere tuinklussen vielen erbij in het niet.

Geplaatst:

😄 @Melliewaarom leg je de kipjes niet aan een halsbandje?

hier vandaag alleen nog wat zaden geoogst, tomaatjes getikt, echinacea bijgezaaid, kortom niks bijzonders

Geplaatst: (aangepast)

Courgette geoogst

Snijbiet geoogst

Zaden geoogst

Rucola gezaaid

Boontjes beetje beter vastgezet

Oerprei die per ongeluk geoogst was weer gepoot

Gegieterd op de plekken waar ik spinazie, tatsoi en paksoi had gezaaid

Bosje zalig zoet ruikende siererwten geknipt

aangepast door Arja
  • Like 1

Ik vrees dat die kippen in de pan gaan eindigen@RobO. Ze zijn me te wild en angstig. Durf zelf amper het hok nog in, ze beginnen dan direct met krijsen en dat klinkt als een vrouw in nood. Nog een paar x dat gekrijs en de politie staat op de stoep. Maar dat terzijde.

De tomaten zijn weer eens gedieft. Ook in de tuin en zo veel stiller! Iedereen heeft al rijpe tomaten en ik zit nog steeds met knalgroene bolletjes. Mooi leermomentje dat ik dat toch echt veel eerder had moeten doen.

Een bak bramen geplukt en en passant wat frambozen meegelokt voor Joriekes taartrecept. Toen ik zojuist de spullen pakte voor de taart, zag ik echter een bijzonder lege schaal en bevlekte kindjes. Dat was zeker 250 gram. Nu dus nul bramen...

altijd handig die kinderen

EE842CD0-9473-429E-B7D4-7AD5989B882A.jpeg

aangepast door Mellie
Foto bijgevoegd
  • Like 2
Geplaatst:

😇 leuk zijn ze te he die kinderen! 

Ach liever dat ze zo genieten van al het lekkers dat uit de tuin komt, dat is een mooie basis voor de toekomst.

• Like 1
Geplaatst:

Eindelijk tijd gevonden om de appels (en pruimen) die door de groene halsband parkieten uit de boom gepikt waren uit het gras te halen. Was meer werk dan gedacht, dik een uur aan het rapen geweest, en 3 balken vol weg kunnen gooien. 

20200729_150258.thumb.jpg.1fa77521abfca574607439a6e6b88df6.jpg

En om mezelf daarna wat op te vrolijken lekker aan het oogsten gegaan, tomaten, bramen, knolvenkel, kruiden, Paprikas, pepers.

Geplaatst:

Jeetje wat ontzettend zonde... wat een lading! Dat is veel zeg. Ik kan me voorstellen dat je zo lang bezig was. ik had een aangepikte appel. Dat vond ik al erg.

Geplaatst:

Ik denk dat dat misschien wel met een gedeelte van de appels had gekund als ik ze gelijk had geraapt (al waren ze wel erg hard). Helaas had ik er eerder geen tijd voor i.v.m. werk dus durfde t nu niet aan.

Geplaatst:

De gekregen kipjes van Grettig Gestoord gisteren geslacht.@Arja ze waren inderdaad niet een lang leven beschoren. Doet me wel een beetje verdriet.
Daarna de tuin een kleine beurt gegeven. Onkruid, takjes, alles wat het en der verspreid lag, opgeruimd en weggegooid met kippenafval. Alles onder pergola of anderszins een afdak bewaterd. De eigen toom kippen weer in de originele formatie gedaan. Zij waren ook niet zo blij met de samensmelting en we hebben toch 2 hokken.

Vanochtend vroeg on 7 u nog een rondje tuin gedaan en alles gesproeid. Ook wat koemestkorrels gegeven en nog maar op de terugweg hetzelfde rondje bewaterd.
Alle kippenhokken geschoond en bakken voer gevuld en het water ververst. Ook nog de patatjes van gisteren aan ze gegeven. Het ging erin als koek.

• Like 1
Geplaatst:

aardappels uitgedaan, 6 kg Fries en een handje roseval. die moeten nog even

nz spinazie geplukt (en klaargemaakt met sausje en eitje en pasta en courgettesalade)

klein onderhoud thuistuin, groot onderhoud thuiskozijnen

• Like 1
Geplaatst:

Water gewaterd. Er zit nog in de beek. Na 6 gieters moeten we een half uurtje wachten om opnieuw te kunnen vullen. Het wordt hier griezelig droog, bv de grote walnoot van mijn buren laat al blad hangen.

Maar o.t. :Gewaterd bij de tomaten en bietjes, die wil ik graag levend houden. Bij de lasagna achter heb ik de grote pompoenen, twee jumbo banana en twee naaktzadigen eraf gehaald. Gezien dat alle kleinere pompoenen hun water weer hebben moeten afstaan aan de plant. De planten terug gebracht tot een vierkante meter met de hoop dat er nog wat gaat groeien als er nog water komt deze zomer. Water bij de pompoentjes tussen de aspergerijen gebracht. Water gegeven aan de vorige week uitgeplante andijvie. Water gegeven aan de planten op de Keyhole. Water gegeven aan de sojabonen. En toen was t water op.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Toen de zon verdwenen was hier ook bewaterd. Kleine porties gegeven want de tomaten staan op waterdiëet maar hingen nu nog slap.

Morgen wordt er regen verwacht. Ik verwacht niet mee.

Er is nu een bodempje gelegd voor dinsdagavond,dan is er herhaling zo

vlak voor de hoge temperaturen die een paar dagen blijven.

Wat dood en lelijk blad verwijderd bij de pompoenen en de vleestomaten. 

Aardappelen, courgettes, sperziebonen en tomaten geoogst. 

En ik denk dat ik zometeen de kapucijners nog even ga rooien. Ziet er niet uit, zit onder de meeldauw en produceert weinig meer. 

aangepast door Arja
Geplaatst:

nateelt rode kool bespoten tegen melige koolluis, nooit saai hier🤪

uien gerooid en te drogen gelegd

pompo's verwend, tegeltje eronder, verhaaltje voorgelezen...nooit saai hier

Geplaatst:

Tomatenplanten van de tafel af gehaald en laag gezet i.v.m. meerdere dagen hitte. Zo dekt het gemakkelijker af straks. 

Alle bonenpotten op die tafel gezet (zie helemaal achteraan op de foto )

1926732113_20200803rechtsom.thumb.jpg.27552b72ade7387b5387a09b27d0b668.jpg

Tomaten geoogst en gesneden. ( op een kruk  tussen het gewas gezeten dus 'op de tuin gedaan' )

840255813_20200803geoogst.thumb.jpg.6faefaab743f1d1cb35f382d0785d371.jpg

1514841736_20200803gesneden.thumb.jpg.0b405f2e4e5d80480ef5e069449b0e59.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Grork respect! Hoe jij van een balkon zulke oogsten tevoorschijn weet te toveren, is me een raadsel. Chapeau! Ben benieuwd hoe bizar veel je het uit een tuin zou weten te toveren..!

Hier gras gemaaid, gemulcht, tomaten en komk water gegeven en het kippenhok schoon gemaakt.

@Mellie , dank je wel. Ik houd alle oogst bij. Ik start 's morgens met rijpe framboosjes en snaai zodra het kan

vers van de tak . Dus niet alles wordt binnengebracht  :angel:.

Eerlijkheidshalve gebiedt mij te melden dat ik overal waar ik woonde een moestuin heb aangelegd.

Minste oogst was daar waar ik op een manege woonde en slim dacht te zijn door met verse paardenmest te bemesten.

Alle kruiwagens waar stalmest in lag mochten gedumpt in de nieuw aangelegde moestuin.

Well, forget it.

Meer dan heerlijk gewoond daar in een bijzonder leuk vrijstaand huis met buiten een

grote vrije tuin waar je verse paardenmest dus ver weg van moet houden.Een leermomentje! :lol:

Dit is de eerste 'moestuin' die ik niet met een spade te lijf hoef maar heb wel een relatie met Vork gekregen.

Wil je wat opbrengst hebben van zo'n ienie mini stukje als ik nu heb dan moet je  wel kunnen Tettrissen.

En dat kan ik :classic_smile:

aangepast door Grork
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...