Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020


paddestoelengek

Aanbevolen berichten

In de schooltuin moest de klimboom eraan geloven. Het was een boomstam van een wilg wat wortel is geschoten. Inmiddels torende het zelfs boven het dak uit. Een dikke 10 meter gegroeid, 1 m per jaar.... slik.

Dat was geen makkelijke klus, maar de kenner hier weet inmiddels wel mijn voorliefde voor kettingzagen en recipro’s. Bovendien was het vooral de man die dit heeft gedaan en mocht ik de kleine stukken van slechts 7 a 8 m doen. Maar zelfs ík had op een gegeven moment toch echt zoiets van, hmm... had een professional dit niet moeten doen. Anyways, het is gelukt en inmiddels zijn we 4 u verder en is iedereen moe. Alle kleine grut ook weggehaald. Paar wilgen langs het hek verwijderd waar de buren steeds over klaagden. Alles netjes bij elkaar gegooid/geveegd/geharkt.
De cardio wel weer gehad voorlopig

De eerste foto linksboven is hoe de klimboom er 10 jaar geleden uitzag. Rechtsboven hoe het was en rechts onder hoe het uiteindelijk is geworden. Muurschildering ook weer te zien. Kortom: zeer tevreden!

3a78ffce7e699d873c00812228fe67d4.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mellie zei:

In de schooltuin .............emoji1320.pngemoji1320.pngemoji1320.png

 @Mellie  Je hebt een hartje gekregen maar eigenlijk is dat niet genoeg voor dit karwei.

Wat een initiatief, geweldig.

 Wanneer ooit de jongste de school verlaat moet er staand applaus voor jou en De Man zijn, geweldig die betrokkenheid!:clap:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat een werk weer in de schooltuin! Top zeg en ook leuk dat er een "klimtoestel" overgebleven is. 

 

Hier het weekend weggeweest dus niks in de tuin gedaan, behalve net na thuiskomst nog gauw een en ander geoogst in de regen (aubergines, courgette, sla, tomaatjes, Japanse wijnbessen, bramen en kruiden).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren Cubaanse munt gekocht voor in de mojitos en citroenmunt. Whoaahhh, ruikt lekker! Alles netjes in potten gezet, maar hoho, geen nieuwe potten erbij! Andere planten weggehaald die het niet zo best deden, niet zijn opgekomen of wat zomerbloeiers samengevoegd. Ook de thijm tabor die naar oregano smaakt trouwens staat en de Mexicaanse dropplant staat naast de kers. Een nieuwe duizendblad staat in de pot van de pioenroos die toch is uitgebloeid. Kon wel wat kleur gebruiken. Beetje water gegeven erna. Lichte werkzaamheden kortom en dat mag ook nog wel. Echt die spierpijn is killing...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De heg gesnoeid achter de kas. Ik weet waar alle slakken slapen. Plok, slak, plok nog een slak. Plokplokplokkkkk, nog meer slakken... het was zo smerig als die slijmerds die te pas en te onpas om me neer regenden. Alles opgeruimd en de kliko in.
Boontjes geplukt, onkruid bij bonen verwijderd en water gegeven

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur? heul klein gietertje ?😄

 

hier boontjes gelegd, bedjes schoongemaakt (er vallen nu wel wat gaten in de tuin), spotjes meeldauw op pompoen gespot en ge-zuiveringszoutzwaveld, wespenvallen klaargezet voor bij de druiven, ui geoogst, oknoflook geoogst, kolenhok verhoogd vanwege spruitkool

wildcamera bij de slakkenkorrels gezet want wie eet die nu op? (ekster!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een boel weggeknipt. Alles wat over de rand van de bakken hangt en dus boven/op de stoeptegels ligt dat knip ik weg. Snip snip snip! Ook 5 kruiwagens compost in het vak van 5 enorme aardappelplanten gegooid en ze daar dus ook meteen mee aangeaard. Die heb ik laat gepoot en ze doen het (boven de grond iig...) erg mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de tuinen van Nasuada en Prettig Gestoord bekeken en heeeel erg jaloers geworden. Wat een zee aan ruimte. Echt rijkdom zeg. @Nasuada de dochter heeft echt echt echt nooit gezegd dat ze eigenlijk liever toch geen cavia’s wilde. Dat schijn ik verkeerd te hebben gehoord en nu wil ze heeeeeeeeel graag cavia’s in een flat op haar balkon.

De 3 kipjes bij @Prettig Gestoord opgehaald (en een heerlijke lunch overigens gehad!). Deze kippen werden gepest door de Amrocks die beduidend groter zijn dan zij. Hier in huize Mellie alleen maar kleine kippen, dus kom maar op.
Toen begon het grote avontuur der kippen. Moeders vertelt. Pak er een kopje thee bij of nog een klein snekje. Of doe eens gek en neem gewoon alletwee joh.

In mijn eigen tuin heb ik vervolgens de hele tuin doorgerend als een kip zonder kop, om een kip te vangen. Lukte niet.
Met geen mogelijkheid te pakken te krijgen en hopsaaaaa. Daar ging de kip tussen de heg door. Recht op het water af. Is het een slimme kip die op de kant blijft of niet?!

Onze kippen worden dagelijks meerdere keren geaaid, vastgehouden, geknuffeld, gekust, verstrengeld zo je wilt. Maar echt tam zijn ze alsnog niet. Ze eten uit je hand omdat het vreetzakken zijn, niet je beste vriend. Dat idee. Desondanks voelden ze toch bijzonder tam na het vrijlaten van de 3 nieuwe kippen! OMG! Wat een verschil

Ik kan er nu heel hard om lachen, maar toen ik door de heg aan het kruipen was -echt waar, niet on het verhaal leuker te maken- om 1 enthousiaste fladderaar te vangen, was het allemaal een stuk minder grappig. En pijnlijk al die taxus takken en de brandnetel in mijn gezicht.

De kippen moesten natuurlijk apart om te wennen, maar ze vlogen direct uit de kattenbak en ze waren zo wild dat ik dacht, laat maar. Nouuuu, dat heb ik geweten. Ik heb wel eens pikkende kippen die ruziën, maar nu zag ik door het hekwerk de kip van mijn dochter met zijn kop in de snavel van een nieuwe kip zitten. Aaaahhhhh!!!! Ik de ren ingevlogen om de serama te redden. Auw, elleboog keihard gestoten.
De 3 nieuwe stoven weg. Ik heb ze in het hok gejaagd en deur dicht. Kip vangen, hup, in het quarantaine hok. Kip vangen, quarantaine hok en kip vangen, fladder fladder in de heg. Foetsie. Dus.

Na een uur hoorde ik de kip weer en was ie semi terecht, maar die liet zich absoluut niet zo maar vangen. En die beesten maken een herrie man jeetje. Alsof ze werden gekeeld. We wonen aan een sloot en ik denk dat de mensen aan de andere kant van de sloot zich enorm vermaakt hebben. Mijn kinderen die uit hun slaapkamerramen keken, trouwens ook Een al al hilariteit, goed zo mamaaaaa, je hebt de kip gevangen, goed zo mama. Heerlijk die aanmoedigingen vanaf de kant. En dat beest maar te keer gaan ipv dankbaar te zijn dat ze niet in de sloot ligt. Nou Houdini, deze naam heb je wel verdiend. Welkom.

Verder heb ik de planten in pot en de kas slootwater gegeven met een kloppende elleboog die 2 x zo dik is als normaal. Een heel rustig dagje kortom in de tuin.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

🤣🤣🤣

Tja dan neem ik gewoon wat cavias mee naar de volgende mtfd.

 

Was heel gezellig, ik heb genoten van je kinderen wat een gezelligheid.

 Dank voor je meegebrachte dingetjes.

En super dat je even langs kwam.

Wat een verhaal met die kippetjes.  Hopelijk snel weer rust in het hoenderhok.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister een 25liter pot naast de container gevonden. Ik dacht mooi die kan ik wel gebruiken. Vanmorgen bedacht om de druif daar in te gaan zetten. Die zat nog maar in een 5 liter pot. Blijft nog een jong druifje, vorig voorjaar gekocht, als een 10cm geworteld stekje. Nu een metertje hoog met twee vertakkingen. Wel twee trosjes druiven, maar klein en iel van formaat.

DSC_3664.thumb.JPG.17867483c0c59fd45547cbead94dc663.JPG

 

DSC_3665.thumb.JPG.6129d85194a53f0ea60dbbbec9cbd6e1.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...