Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de gezaaide dahlia verplant. Mooie opkomst. Iets te veel planten, maar ach. Dol op dahlia’s ook in een vaas. Ze komen wel op.

• Like 1
Geplaatst:

Boerenkool, broccoli en Cornet de Bordeaux gezaaid..de laatste is een soort andijvie met een vaste langwerpige krop. De knolselderijtjes zijn uitgeplant. De stokbonen op het drie zusters bed erbij geplant. Mijn planten tafel die vorige week nog vol stond zelfs opgeruimd, wat een heerlijkheid, bijna alles in de grond, behalve natuurlijk de planten die we steeds meekrijgen als we ergens langsgaan, iedereen heeft aan t begin van de confinement volop gezaaid dat is wel duidelijk😁

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De meloenpeer, uchi kuri pompoen, nog wat witte biet en een gevonden pol paarse Spaanse margriet (een balorig iemand die het bij iemand uit de tuin heeft getrokken??? Lag midden op straat...)

Geplaatst:

Prei, twee soorten.

Pastinaak twee rijen.

Heel veel pompoenen, een stuk of honderd. Van Atlantic giant en muskaat , rouge vif d etempes naar uchiki kuri en gele reuzen.

Allemaal oud zaad, eens kijken of het nog wat doet.

Geplaatst:

Eindelijk de Perilla zaailingen een plekje gegeven. En hier en daar de verschillende basilica uitgeplant, gewone, paarse en Griekse.En mijn pastinaak als verloren beschouwd voor dit jaar, de man die al twintig jaar zijn eigen pastinaakzaad oogst en uitdeelt zonder problemen heeft ook geen opkomst.

bon, dat geeft weer nieuwe perspectieven voor iets anders.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Biet de yacons lobelia en viooltjes en sla mix

Ow ja en dille en nog wat extra paarse boontjes. Die andere zijn niet opgekomen. Heb nu wat binnen voorgezaaid en wat buiten. Hopelijk werkt dat.

Geplaatst:

Ik heb nog 3 zomerbloeiers gekocht en geplant en wat extra zonnebloemen gezaaid. Slakkenvraat. Gepikt van de kippen de zaadjes. Vermoed dat het een kleine soort is gezien de grootte van de pitten. Nog een ronde bloemen gezaaid, oa latherus prince of orange en rode zonnehoed.

Geplaatst:

Kan dat zo laat nog zonnebloemen zaaien @Mellie ? Ik zat er vorig weekend over na te denken om extra te zaaien, maar niet gedaan omdat ik dacht dat dat te laat zou zijn.

Geplaatst:

De laatste twee pompoenplanten geplant.

Alhoewel, bij het compost scheppen voor de pompoenen kwam ik een ontkiemd pompoenzaadje tegen, die ook nog maar even opgepot.

De zaailingen uit het aspergeveld op een rijtje geplant, ze zijn nu nog te klein voor het definitieve bed.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de 2 meloenplanten en nog 1 courgette plant die eigenlijk over waren en waar ik geen plekje voor had gewoon achter in de tuin op een zonnige, vochtige (naast de sloot) plek uitgeplant. Daar zit nog veel onkruid dat afgelopen weekend gebosmaaid is dus ik dacht ik probeer het maar, als het slaagt erg leuk en anders gevalletje "leuk geprobeerd". 

Verder nog paksoi en boontjes gezaaid. 

aangepast door Vastone
  • Like 1
Geplaatst:

Bonen binnen willen niet en buiten willen wel, maar opgeknaagd. vandaag misschien mijn laatste poging nogmaals te zaaien. Wel courgette en pompoen gezaaid na vraat. Sla jenny en nog wat bloemen die tot juli kennelijk gezaaid konden worden. Dit jaar heel veel bloemen zelf gezaaid en ook veel zomerbloeiers gekocht. Ben mijn zadenkist aan het legen. Zaai dingen die ik 5 jaar geleden had gekocht of al zo lang geleden had gedroogd. Kiemkracht niet uitstekend maar in die grote hoeveelheden valt het niet op. Eindelijk weer een beetje plek voor andere zaden

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...