Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

jootje
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
7 uren geleden, Jeanne heijmans zei:

Ja nu al boerenkool? Ik wilde ze juist wat later zaaien omdat ik anders al met grote planten zit.omdat de moestuin nog vol staat.

ja, strakke planning聽馃槑, groeit nu lekker en we vriezen ze ongesneden in als complete pakketjes: blad strippen van de nerven, invriezen, voordat ze ontdooien fijnknijpen en in de pan

• Like 1

Eindelijk de volle grond in:

Yakon, Aubergine Striped Toga, Mais, Zoete Aardappelen.

En had van de Roemeense Roxanne ook nog drie maisplantjes gekregen, afkomstig van enorme kolven van een heel oud ras uit Roemeni毛. Ze hadden er geen naam voor dus ik heb deze de "Popescu" gedoopt, naar haar achternaam.

Verder wat nieuwe slaplantjes en snijbiet uitgezet.

Blij met de regen.

• Like 1

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Nieuwe slaplantjes want oude zitten in onze buikjes.

Stoksperziebonen want we hebben een dooie beukenhaag van 1.80 hoog die pas in het najaar vervangen wordt, dus da's een prima klimrek.

Stamsperziebonen op de plekken waar ook een tweede leg niet lukte. Eerste ronde: 2 van de 14. Tweede ronde: 6. Ik houd van bonen en heb een diepvries dus nu poging 3.聽

Een rijtje sla (3 soorten) omdat de opkomst van de vorige zaaipoging wel erg karig was en nog wat boontjes. Daar heb ik best wat slakkenvraat gehad en weer toe aan een nieuwe lichting. Ook de waterspinazie gezaaid. Lekker bijtijds.
De extra erwten die ik klaar had gelegd, ben ik vergeten. Incl waar ik het zakje heb gelaten altijd handig

20 hours ago, Grork said:

聽Kropsla en Pluksla gezaaid. Vijf zaadjes...聽

sjonge, ik wil 贸贸k een groot stuk land! AAAAAAAAAAAAAAAAAArG!

Troost je, ik heb met mijn vijf slaplanten genoeg sla gegeten voor heel juni. Of tot de volgende ronde, die ik net geplant heb, volgroeid is. #slapauze

• Like 1