Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020


jootje

Aanbevolen berichten

Afrikaantjes gezaaid met zelf gewonnen zaad. Verder komkommers verpot. Alle 15 zaden zijn uitgekomen, dat is wel wat veel voor in de tuin. Gelukkig zijn het klimplantjes en kunnen die prima tegen het hek aangezet worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamprinsessenboon dubbele witte
Stamslaboon compass
Citroonboon (ooit nog van Robo gehad)
Komkommer telegraph improved
Pompoen muscat de Provence
Courgette alberello
Courgette cocozelle von Tripolis
Courgette zucchini
Lavas
Kervel
Krulsla Jenny
En ajuin long of florence gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wat voorgezaaid, pompoenen, courgettes, komkommers. Ook knolselderij, mais, zonnebloemen, oost Indische kers, kervel, arnica, twee kleuren spruitjes. Een rijtje gekregen wortelzaaimix in de tuin, met enkele zaadjes koriander erbij.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charentais, Sweet Granite en Sakata verspeend (meloenen)

Idem Borifen en Black Tail Mountain (watermeloenen)

Idem Crispy Salad, Zozula en Beth Alpha (komkommer)

 

Voorgezaaide bietjes uitgeplant (Chioggi, Golden Burpee's en Detroit2)

 

Laatste reserve erwten en peultjes in de leeggeroofde gaten gezet   PFFFF   muizen kl...n me enorm dit jaar

Enerzijds komisch, lange rij planten van +/- 15 cm hoog mooi aaneengesloten en de volgende morgen hier en daar een gat in de rij.

De muizen trekken de ganse plant (lees telkens 3 of 4 want in groepjes) onder de grond

Anderzijds grrrrr.  Ik zaai voor om de muizenschade te beperken maar dit jaar doen ze echt wel hun best, al zeker 30 plantjes (maal 3 à 4 dus) verloren, gelukkig voorzie ik me elk jaar opnieuw op maar mag nu wel gaan stoppen dus ...

 

Basilicum naar P9 overgezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het eigenlijk een kleine maand te vroeg maar toch al pompoenen buiten geplant . Te vroeg gezaaid ja wat doe je de week voor pasen als je normaal met zijn drieën er een weekje tussen uit trekt maar door de corona alleen thuis moet blijven . Stonden in P9 potten en begonnen er al hard door te groeien . Staan in worteldoek en voor grotere potten nu later grotere gaten nodig in worteldoek . Daarom ze zo geplant dat er bakken van stenen over kunnen geplaatst worden met plastiek ,moesten ze nog eens koude nachten voorspellen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

bonenkruid gezaaid

Weer vergeten te zaaien. Elke X als ik het zie bij je denk ik, ow ja. Doen! Weer geen tijd gehad, want heb het nog in mijn handen gehad. Pffff. Morgen dan.... Heb wel nog stiekem 4 soorten radijs gezaaid omdat de huidige lichting zo goed is bevallen. Ronde en kegel en in diverse kleurstellingen en extra sla. Wij eten elke dag sla bij het eten en je zult er maar te weinig van hebben. Leuke soorten. Rood, gekruld, Dat soort dingen. Een heet Jenny. Dat vond ik ook wel lollig.

 

Gisteren zonnebloemen in de kas en buiten schorseneren, nigella, wilde bloemenmengsel, bijenbloemenmengsel, koriander en korenbloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stengeluitjes uitgeplant tussen twee rijen wortels en 10 koolrabi's uitgeplant. De eerste 15 tomatenplanten wat groter verpot en in de kas gezet. Hosta s  verpot. Staan twijfelen of ik mijn platte perzik om ga zagen. Dit voorjaar nog..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie
Wat groeit alles bij jouw snel! Hier zijn de radijsjes net gekiemd.
 



Zelfs de eerste roos van dit jaar!
f91c1adf544a06e9bc614af4f8ceca55.jpg

7a9eaf28d265987729022156010286e1.jpg

Ik heb de mazzel dat we vol op het zuiden zitten en ik bij de muren ook moestuinbakken heb staan. Daar groeit het beduidend sneller dan in de tuin. Maar ook in de tuin zie ik ui, koriander en dille opkomen van vorig jaar. Het een groeit wel harder dan de ander. De ui en biet gaan bij sommige stukken zo hard dat ze al in het zaad schieten. Heel veel zon, meer dan ooit. Dat is bij ons objectief te meten door de zonnepanelen. Zij hebben hun beste april maand ooit en we hebben zélfs het record van meer dan 50 kw aan energie verbroken!

Maar goed. Vandaag ga ik écht dat bonenkruid zaaien en mijn altasje uien. Die vergeet ik ook en ben er heel nieuwsgierig naar. Schijnt een bijzonder uitje te zijn.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaten in de capucijners rij opgevuld met plantjes vd vensterbank en een deel vd pepers verpot. Verder bij het tuincentrum 3 aardbeienplantjes gehaald omdat de 4 die ik al had op 1 na toch wel erg mini blijven ondanks dat ze vol in de zon staan.

 

Verder twijfel ik of een deel vd tomaten/pepers/courgettes alvast de grond in kan (zonder verdere bescherming), het weer wordt er de komende week volgens mij ideaal voor, maar ben toch wat bang voor nachtvorst :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk wat uit kunnen planten, 8x spitskool en 9x koolrabi in het kolenbed, niet gespit alleen onkruid verwijderd, en maand geleden voorzien van dikke laag compost en een insecten net van AliExpress tegen de vlinders.

En ook nog  tuinbonen uitgeplant en 4 rijtjes uien, meeste uien in klompjes van 2 a 3 a la Dowding gezaaid, kijken hoe dat uitgroeit 

Heb alweer ruimte tekort grrrr

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...