Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kalk gezocht


Aanbevolen berichten

Ik zoek nog een tonnetje kalk voor mijn voortuintje. Maar hoe kom ik daar tegen een behapbare prijs aan? Online lees ik berichten van tussen de 35 en 55 euro per ton los gestort, maar ja dat zijn zover ik weet prijzen bij hele vrachtwagen en ik heb maar twee keer twee kilo nodig voor circa 250m2.

 

Ik ben alweer een beetje laat, maar ja.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x2 Kg ja, per vierkante meter!

 

Ik heb de zuurgraad niet laten meten bij de Welkoop. Maar boven de 2 kilo per vierkante meter zou je het over twee strooibeurten moeten verdelen. Dus twee keer 2 Kg de meter. Komt uit op een tonnetje. Overhouden kan altijd nog voor het najaar. Mos is hier heel snel teruggekomen, dus ik heb redelijk wat kalk nodig. Liefst niet te harde kalk, want het is met dit warme weer al weer bijna mesttijd.

 

Vier kilo is maar 20-40% van een retail zakje ik heb ooit een keer mijn broer de laatste 10 zakjes (van tien kilo?) bij de Aldi laten halen. Aldi is altijd veel te laat of veel te vroeg. En veel te duur als je wat meer nodig hebt.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik een beetje van de hoeveelheid kalk wat je nodig hebt voor de tuin. Heb net even zitten googlen, zie dat b.v. op gazon 1kilo per 10m2 nodig is.(10kilo per 100m2 per jaar) Jij gebruikt dus 4kilo per 1m2. (400kilo per 100m2? / 1000kilo voor 250m2)

Dus hoop dat je berekening klopt.

 

Het is dus een heleboel kalk wat je nodig hebt. Snap je wel dat je het daarom per ton wilt kopen, heb wat prijzen gezien, per ton is een stukgoedkoper dan die zakjes van de gamma.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ donaldk ...wat een onzin. Je hebt je totaal verkeerd geïnformeerd en zult hiermee je tuin voorgoed onbruikbaar maken om wat dan ook te telen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...