Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

polycarbonaat platen


rdenk

Aanbevolen berichten

Na een aantal jaren beginnen mijn polycarbonaat platen snel te verouderen. Ze zijn nodig aan vervanging toe plus dat er een tweetal de laatste stormen uit de kas zijn gewaaid. Ik zoek dus een leverancier.

 

Als je googled dan wordt je bestookt met tuinkassen-verkopers die je graag een nieuwe kas willen verkopen. Of polycarbonaatplaat-verkopers voor serres en carports.

 

Wie weet er een leverancier van deze platen voor tuinkassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je zoeken naar platen 10mm.

Dan vind je diverse leveranciers b.v. https://www.hmg-benelux-shop.com/polycarbonaat-kanaalplaat-10-mm-breedte-1050-mm-glashelder-3510sdpc105.html

Ze zijn dan wel niet op maat, maar platen zelf om maat zagen gaat heel goed met een cirkelzaag.

Ook Gamma, Praxis, Hornbach enz. hebben ze soms. Hier kan je ze eventueel op maat laten zagen.

Als je een set passend voor je kasje wil kopen zal een stuk moeilijker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze in het verleden gekocht bij vidaxl, alleen kan ik ze daar nu zo snel niet vinden. Misschien kun je ze een mail sturen?

 

Ik kwam nog wel deze link tegen https://www.xxldirect.nl/polycarbonaat-kanaalplaat-xxl-easy-transparant-4000-mm-x-980-mm-x-16-mm.html?gclid=Cj0KCQiAqNPyBRCjARIsAKA-WFyaH7s-pvIGmyZUfo9at9hwJWiWqtKVGbpGu-I5xzYl8MmTmZwpptQaAnfxEALw_wcB

Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij gaan platen zoeken en plaatsen dit voorjaar. Het oude dak is al van de kas zodat het enkele weken door kan regenen, dat scheelt in doorspoelen met gieters.
Xxldirect lijkt een aardig bedrijf, met foto s uitleg van de opbouw. Iemand ervaring met dit bedrijf? Er komt nogal wat kijken bij het plaatsen van de platen..onder en bovenprofielen..rubbers, etc

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Quote

Hoe oud waren je platen en hoe dik? Weet je nog welke soort|merk je had?

Gekocht in Frankrijk bij VenteUnique.  De platen blijken 4 mm dik te zijn.

 

Quote

Ik heb ze in het verleden gekocht bij vidaxl, alleen kan ik ze daar nu zo snel niet vinden. Misschien kun je ze een mail sturen?

Gaan we doen. Jouw link is overigens datgene wat ik ook iedere keer tegenkom : platen voor verandaś. 68 euro per plaat voor een kas wordt dan wel een hele dure hobby. Maar on the bright side: het kost wat en dan heb je ook wat ;)

Quote

Dat ziet er goed uit. Maar wel dikker dan wat ik nu heb. Neem ik mee. Als ik niks anders kan vinden dat 4 of 6 mm is dan gaan we dit maar eens proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PB schijnt niet aan te komen dus maar even in je topic:

 

ik heb nog een partijtje nieuwe polycarbonaatplaten van 4 mm

netjes verpakt in de originele beschermfolie

afmeting 98 x 110 cm

prijs per plaat 6 euro

 

 

 

 

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan toch voor iets duurzamere oplossing en hebben een offerte aangevraagd voor een dak van platen van 16 mm met alle profielen e.d.  erbij. Het lastige is dat er wel in België geleverd wordt maar niet bij ons ook al wonen we niet ver van de grens. Dus ook nog op zoek naar een Belg die het voor ons aan wil nemen.

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...