Posted March 12, 20205 yr Onlangs kreeg ik deze zaden van de school van mijn kleinkinderen. Uiteraard heb ik geen idee wat het is maar ik ben wel erg nieuwsgierig. is er iemand die er iets van herkent? bij voorbaat dank! Janny, Delfzijl
March 12, 20205 yr Een wilde gok, maar ik denk het volgende: 1 of 2: kamille? 3: artisjok? 4: tabak 5: klimspinazie 7: cosmea Wel leuk zulke raadsels, al heb jij daar dan weer niks aan. Leuke bloemen zul je wel krijgen in de tuin met die zaden.
March 12, 20205 yr Ik denk allemaal bloemen, maar moeilijk om het met zekerheid te zeggen wat wat is. Bij 4 zat ik ook direkt aan Nicotiana (siertabak) te denken, 5 zou lupine kunnen zijn. 3 is geen artisjok, of het lijkt tenminste niet op de artisjok zaden die ik heb. Wat het wel is weet ik niet.
March 12, 20205 yr 4 Papaver? 5 allium (Bieslook)? 7 kervel? 3. fenegriek?? Zat bij 1 of 2 ook te denken aan kamille, eerder 2.....dus zelfde als Flup al aangaf. Ha, ha....Roeier...zie dat ik op een kruidenlijstje uitkom. 9 is moeilijk te zien door weerspiegeling...maar zou tuinkers kunnen zijn. Maar misschien een hulplijntje van Janny? Hoe komen de kinderen op school aan hun zaden? Voorbeelden die ze allen van thuis meebrengen? Een schooltuin? (En wat wordt er in verbouwd dan?) Dat zou al veel helpen. Edited March 12, 20205 yr by weknow In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
March 12, 20205 yr 4 dacht ook aan papaver 5 mirabilis jalapa? Moeilijk te zien, kan ook lupine zijn, die zijn wat plat 8 een rudbeckia misschien (zonnehoed) Anderen: geen idee! Leuk cadeautje, blijft lang een verrassing! Edited March 12, 20205 yr by Liekie
March 13, 20205 yr Author Goedemorgen Flip, Roeier, Weknow en Lieke, en allemaal vanzelf. mag ik jullie vragen maar deze lijst te kijken en me te zeggen wat het absoluut NIET is. Als jullie dat denken te weten. Deze reacties kreeg ik het en der. ik ga eens vragen aan de kinderen hoe dat precies zat met die zaadjes die ze van school meekregen. Ik ga ze in een zaaibakje zetten, genummerd en ik zie wat er van komt. gr Janny
March 13, 20205 yr ik bekijk ze nu op een groot scherm in plaats van op de telefoon en 5 is zeker geen mirabilis zie ik nu. Ik ga naar de lupine voor 5. Voor 8: rudbeckia en echinacea zijn beide zonnehoedjes (met dezelfde vorm zaden). Verschil zit hem in de kleur, maar het zijn eigenlijk dezelfde bloemen. 7 zou ik ook voor cosmea gaan. Ik zou ze gewoon lekker zaaien, tuin vol bloemen (waarschijnlijk!)
March 13, 20205 yr 5 is ook geen Allium, want die zaden zijn veel kleiner. Als het lupine is dan zie je dat bij opkomst heel snel aan de bladeren. 8 zou ook nog best Zinnia kunnen zijn.
March 13, 20205 yr Ik denk dat het allemaal bloemenzaden zijn en daar past de artisjok niet echt tussen (al geeft die wel mooie bloemen). Bij 7 ben ik mij wel zeker dat het cosmea is, dat heb ik zelf ook in de tuin.
March 13, 20205 yr 2 korenbloem (is groter dan 1)4 klaproos6 viool Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
March 13, 20205 yr Author Dankjulliewel allemaal. Zojuist heb ik alle (11 soorten) zaadjes gezaaid in een soort kasje. Ik ben erg benieuwd of er wat komt en natuurlijk wat er dan van komt. Janny