Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik totaal nog geen ervaring heb, heb ik vorig jaar zomaar wat plantjes in de tuin gezet. Ik denk zelfs twee verschillende soorten. 

Maar omdat het een rommeltje was geworden en ook de plek niet goed  was heb ik vanochtend alles eruit gehaald. 

De planten uit elkaar gescheurd en kleine plantjes in potjes stekgrond gezet.

kan dit fout gaan?

en ja ik weet dat ik het eerst had moeten vragen voor ik begon te spitten. 

Komt dit nog goed? 

Heel graag advies. 

Ik wil ze heel graag op een of andere manier van de grond af. Hoe weet ik nog niet. 

Hoor graag van jullie. 

Bvd

86C03C0D-9766-4FB6-B929-68898ACD0F65.jpeg

F095414A-A828-418D-8103-52CF8B98ACDC.jpeg

Posted

Ik zou de aardbeien ergens in de volle grond terugplaatsen. Wat je nu hebt gedaan overleven ze wel, maar mocht je nog wat oogst willen hebben, dan kun je ze beter in de volle grond of in aardbeienbakken (bv batobakken) met potgrond plaatsen. Je hebt handige stellingen voor batobakken, misschien is dat wat voor jou.

Posted

Ik verplaats alleen de nieuwe uitlopers (zo in het late najaar). En elke 3 jaar gaat het oude aardbeienbed eruit en maak ik van de uitlopers een nieuw aardbeienbed op een andere plek. Dit ivm vruchtwisseling.

Posted

Iedereen is ooit beginneling geweest, ik ook. En ik maak nog steeds bewust en onbewust beginnersfouten met tuinieren. Elke keer leer je bij en lukt het dit seizoen niet, dan lukt het het seizoen erop ongetwijfeld wel. Succes!