Posted April 28, 20205 yr Hallo iedereen ben deze forum tegen gekomen op internet ben namelijk geïnteresseerd in een moestuin en had een héleboel vragen hahah dit is helaas onbekend terrein voor mij; waar raden jullie mij aan een moestuin te beginnen in Amsterdam of omgeving is er wel een verschil daarin of komt het op hetzelfde neer, ik zag wel eens 's in de frankendaelpark in Amsterdam prachtige moestuinen sommige hadden ook een schuurtje is dat normaal dat er in moestuinen een schuur zit? Belangrijkste vraag eigenlijk voor de bekenden in Amsterdam waar raden jullie mij aan een moestuin te beginnen en hoeveel m2 raden jullie mij aan hoop dat iemand mij er bij kan helpen. Ik wil ook niet per se oogsten maar wat mij gewoon héél mooi lijkt is de rust in de omgeving dus dacht in eerste instantie aan een moestuin met wat planten en evt wat kruiden en fruit om wat aan ontspanning te kunnen komen zoals ik zag bij de Frankendael park in Amsterdam ik weet niet of zoiets normaal is en of moestuinen echt alleen voor groenten/frui oogsten hoort Edited April 28, 20205 yr by Djarda
April 28, 20205 yr Geen specifieke kennis van de Amsterdamse omgeving bij mij, haha. Ik zou je aanraden om op google volkstuin complexen te zoeken en dan contact op te nemen en eventueel eens te gaan kijken. Zelf heb ik geen volkstuin via via weet ik wel dat de regels heel verschillend kunnen zijn kwa wat je er mag groeien en kwa onderhoud. Als je dus niet puur voor de groente oogst gaat zou je dat het beste even goed kunnen overleggen. Als het je om de ontspanning gaat zijn kruiden en fruit natuurlijk leuk (bessen struiken enzo) maar zou je eventueel ook kunnen denken aan een aanvulling met bloemen. Je kan dan kiezen voor bijvoorbeeld bloemen die insecten (bijen en vlinders) een handje helpen, maar er zijn ook hele mooie eetbare bloemen en snijbloemen voor je eigen boeketten zijn ook erg leuk. Op die manier kan je ook mensen boeketjes cadeau doen.
April 28, 20205 yr Author Bloemen er bij zou zeker prachtig zijn; nou ik ga zeker je advies opvolgen door verder te google'en en hoop dat iemand anders ook met een leuk advies komt
April 28, 20205 yr Ik weet van een vriend van mij dat de wachtlijsten in Amsterdam erg lang kunnen zijn voor een eigen tuin. Er zijn daar wel een aantal CSA (gezamenlijke) tuinen, waar je als vrijwilliger mee kunt helpen om de tuin te onderhouden. Misschien is dat een idee als het je niet om de oogst gaat, maar vooral om de bezigheid. Waar en wat kun je het beste even googelen