Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 Wat minder mooi, maar erg lekker hoor. Joep zei nog: "ben je brood aan het bakken? Het ruikt goed!" Ja... omdat het geen brood is maar eerder een soort boterkoek 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 Ik heb gisterenavond 2,6 kg mandarijnenpartjes tot mandarijnen-steranijsjam verwerkt, nouja het smaakt meer als marmelade eigenlijk, marmelade light ofzo Heb 11kg mandarijnen weg te werken en bij een heel aantal was de schil zacht en begon er schimmel een op te komen, dus moest er snel wat mee doen. @appelvrouw, hoe smaakt je citruscurd? 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 Oh hee @Charly ik bedacht me ineens dat jij het had over merengues maken omdat je citroencurd ging maken? Omdat je dan eiwitten over hebt. Maar in 'mijn' curd gaan hele eieren. Ik heb het nog een paar keer gelezen, want ik ben nu bezig met limoencurd. En er een paar andere recepten bij gezocht, maar overal gaan hele eieren in. Die van jou is dan misschien nog voller van smaak? Sneller dik? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 1 uur geleden, Anna3 zei: hoe smaakt je citruscurd Helemaal niet gemaakt want niet genoeg citroenen meer..teveel weg gegeven. Afin, net 9 kilo bloedsinaasappels besteld, misschien maak ik wel bloedsinaasapppelcurd later. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 28 januari 2021 Geplaatst: 28 januari 2021 Bloedsinaasappelcurd....alleen bij het woord al loopt het water me in mijn bekkie! 1 Quote
jootje Geplaatst: 30 januari 2021 Geplaatst: 30 januari 2021 Yeah...ze zijn binnen! 🍋🍋🍋 Morgen verwerken...😊 2 Quote
Charly Geplaatst: 30 januari 2021 Auteur Geplaatst: 30 januari 2021 WhoohoooVeel plezier Jootje! Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Lekker siroop en lemoncurd. En een bak met rasp/ suiker in de koelkast! wel blij dat ik geen 6 kilo heb gedaan! Heb nu nog genoeg over.... 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Lijkt de dikte nu goed Jootje? Van de curd? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 31 januari 2021 Geplaatst: 31 januari 2021 Ja, lijkt goed, Jorieke! Ik ga van de week die lemonbars eens maken! Quote
jootje Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 Sodeju...maar da’s lekker! 😋 Lemonbars.... ik ga meer curd maken! 😂🍋 1 Quote
loes Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 Als alle citroenen op zijn: Rabarberbars zijn ook heel lekker 1 Quote
jootje Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 Vertel, Loes! Ik houd van rabarber! Quote
loes Geplaatst: 1 februari 2021 Geplaatst: 1 februari 2021 Eigenlijk precies hetzelfde maar dan curd maken met rabarber ipv citroen. Een aantal jaren geleden had ik voor de NMM deze gemaakt: https://www.francescakookt.nl/de-allerlekkerste-rabarber-bars/ Daarna nog vaker gemaakt maar dan gewoon koek + rabarber curd, zonder dat bovenste laagje rabarber compote. Met compote ziet het er wat mooier uit als je knalrode rabarber gebruikt maar ik vond het geen meerwaarde hebben voor de smaak en zonder is sneller met een potje rabarber curd uit de voorraad Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.