Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

20210128_103628.thumb.jpg.17748981165b87b6489be6e3a073cf21.jpg

Ik heb gisterenavond 2,6 kg mandarijnenpartjes tot mandarijnen-steranijsjam verwerkt, nouja het smaakt meer als marmelade eigenlijk, marmelade light ofzo :D Heb 11kg mandarijnen weg te werken en bij een heel aantal was de schil zacht en begon er schimmel een op te komen, dus moest er snel wat mee doen. 

@appelvrouw, hoe smaakt je citruscurd?

• Like 3
Geplaatst:

Oh hee @Charly ik bedacht me ineens dat jij het had over merengues maken omdat je citroencurd ging maken? Omdat je dan eiwitten over hebt. Maar in 'mijn' curd gaan hele eieren. Ik heb het nog een paar keer gelezen, want ik ben nu bezig met limoencurd. En er een paar andere recepten bij gezocht, maar overal gaan hele eieren in. Die van jou is dan misschien nog voller van smaak? Sneller dik? 

Geplaatst:
1 uur geleden, Anna3 zei:

hoe smaakt je citruscurd

Helemaal niet gemaakt want niet genoeg citroenen meer..teveel weg gegeven. Afin, net 9 kilo bloedsinaasappels besteld, misschien maak ik wel bloedsinaasapppelcurd later.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Eigenlijk precies hetzelfde maar dan curd maken met rabarber ipv citroen. 

Een aantal jaren geleden had ik voor de NMM deze gemaakt: https://www.francescakookt.nl/de-allerlekkerste-rabarber-bars/
Daarna nog vaker gemaakt maar dan gewoon koek + rabarber curd, zonder dat bovenste laagje rabarber compote. Met compote ziet het er wat mooier uit als je knalrode rabarber gebruikt maar ik vond het geen meerwaarde hebben voor de smaak en zonder is sneller met een potje rabarber curd uit de voorraad :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...