Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren de wens om zelf mijn eigen groente en fruit te verbouwen (noem je dat eigenlijk zo). De afgelopen jaren met redelijk succes een aantal groenten geoogst uit onze tuin.

Maar nu toch serieus op zoek naar een moes/volkstuintje, dus vandaar dat ik op zoek ging naar een forum, waar ongetwijfeld mensen zitten met ervaring.

En gelukkig vond ik dit forum heel snel. Ik hoop hier veel te mogen leren.

Groetjes Kio

Geplaatst:

Dit jaar helaas helemaal niets.

Daarvoor: tomaten, paprika's, pepers, bloemkool, sla, rode bieten.

Wat ik zou wensen: aardappels, andijvie, snijboontjes, spruitjes, bloemkool. Ik vergeet vast nog van alles haha.

Geplaatst:

Welkom op het forum Kio.

Jammer dat je dit jaar verloren hebt moeten laten gaan.

Ik zie dat je graag aardappels wil zetten.

Een tip.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je tuin is maar aardappels zetten kan altijd (denk aan wisselteelt), het verbeterd je grondkwaliteit, maakt je grond luchtig. Als de tuin niet te groot is kun je de grond bedekken met zwarte plastik of speciaal zwart vliesdoek (organisch) Gaten erin en aardappels erin, verder geen werk meer, geen onkruid, niet ophogen en als de aardappels gerooid moeten worden zitten ze vrij dicht aan de oppervlakte, makkie dus. Dit systeem werkt bij mij al jaren goed.

Wij hebben zware Loss-grond en veel moeite alles onkruidvrij te houden, vooral tussen de gehoogde aardappels was het bijna onmogelijk.

Het systeem met de bodembedekking was bij mij uit nood geboren en bevalt prima. Misschien iets voor volgend jaar.

Gr. Jos

Geplaatst:

Heel erg bedankt voor je tip Jos. Ik heb geen idee wat voor grond wij hebben, behalve dat het heel gauw vol staat met onkruid.

Maar nu is onze tuin ook echt niet geschikt voor het telen van groentes.

Vandaar dat we op zoek gaan naar een volkstuintje.

Maar echt bedankt voor je tip, alle tips zijn welkom

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...