maartje Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Wie weet wat dit is? Het lijkt op een fruitboom, maar geen idee wat het kan zijn.De takken hebben stekels en de vruchten zijn geel groen en zo'n 4-5 cm groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maartje Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Nog wat beter gekeken, lijkt misschien meer op een struik dan een boom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ik denk een dwergkwee Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
_*_iris_*_ Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ik dacht ook aan een kweepeer. Is de vrucht zo hard als een stuk steen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Het is in ieder geval geen gewone kweepeer die hebben ander blad en geen stekels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Ik denk een dwergkweeDit is het juiste antwoord. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
maartje Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Leuk om het antwoord te weten! Kan ik de vruchten ervan, net als gewone kweeperen, gebruiken voor bijvoorbeeld jam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Op houtwal.be: Nota:- In de loop van oktober of november kan je op dezelfde manier de zuursmakende vruchten van de Japanse sierkwee/ Japanse dwergkwee (Chaenomeles japonica, Chaenomeles speciosa) verwerken. Dit geeft eveneens een zeer lekker geurende en smakende gelei! Doordat de vruchten van de sierkwee meer zuren bevatten, zijn ze een goede aanvulling bij de weinig zuur bevattende kweeperen (Cydonia oblonga). Men hoeft zodoende geen citroensap toe te voegen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Je moet wel wachten tot ze rijp zijn, lijkt mij nog wat vroeg, je herkend makkelijk waneer ze rijp zijn dan geven ze een vindt ik heerlijke geur af. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maartje Posted August 20, 2011 Author Share Posted August 20, 2011 Ik had ook even op internet gezocht en las dat de vruchten in september/oktober pas rijp zijn. Is nu inderdaad nog een beetje vroeg. Van de andere kant zijn de vruchten geel en vallen ze al op de grond. Misschien ga ik het gewoon maar eens proberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts