Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier zitten de piepers vanaf 22 aug in de grond(in zakken), en is ook nog niets te zien. Ik dacht dat dat normaal is, duurt even voordat zo'n aardappel spruit en 20 cm door de aarde omhoog moet klimmen en blaadjes maakt......

Ik laat ze i.i.g. zitten!

Ik heb ook nog een tomaatje en pepertjes op de vensterbank gezaaid; die zijn 3 a 4 cm nu.

Ik ga voor een heel kerstdiner uit eigen tuin (en vensterbank)

Ga er nog een aardbei bij proberen te kweken op mn vensterbank

Voorgerecht: worteltjessoep met pepertjes of spinaziesoep met knoflook

Hoofdgerecht: nieuwe aardappeltjes met kiemgroenten-tomaten-salade en ehmm tja vleesplantjes bestaan niet.....iets vegetarisch?...moet ik nog verzinnen...jullie 'n idee?

Nagerecht: Aardbeibavarois of aardbei-ijs

Geplaatst:
Wat is wijzer: pot binnen zetten of pot buiten houden?

Pas als vorst aangekondigd wordt, de pot naar binnen halen....dat ben ik tenminste van plan

Geplaatst:

Kijk wat ik vond op de keldertrap...Vorige week bij de super gekocht...echt waar!

977_ee85b9a22caea4cd0cf3b862afda49a8.jpg

Dat worden dus rode aardappelen de 2e kerstdag, want ze zien er groeiwillig uit

Geplaatst:

En om in de sfeer te blijven heb ik zojuist 2 van die Bellarosa"s (want dat staat op het zakje) in de bak begraven waar vorig jaar de kerstboom in heeft gestaan......

Vanuit mn keukenraam kan ik ze in de gaten houden:

977_604983bd5f46ff4d07407439fbc671b5.jpg

Geplaatst:

Er zitten al leuke blaadjes bovenop de aardappelen. Kan helaas geen foto maken, want het fototoestel is momenteel niet in huis.

Wanneer moet je precies weer grond toevoegen?

Geplaatst:
Hoi, ik kijk altijd maar in mijn moestuinboek,en daar staat wanneer de planten 15 á 20 cm zijn,moet men ze aanaarden. succes Jeanne

Oh, dat duurt waarschijnlijk nog wel even, maar ik zal ze goed in de gaten houden. Dank je wel Jeanne

Geplaatst:

Dat aanaarden, hoe gaat dat nu precies in zijn werk?

Zoals op de foto misschien te zien is, is het voorste plantje al wel 10cm hoog. Als ik het goed begrepen heb (maar wil het even zeker weten), moet ik er nu weer grond op doen. Maar hoeveel precies? Moet het hele plantje weer bedolven worden onder de grond, of is dat teveel van het goede?

Geplaatst:

Ofwel doe je telkens een beetje aarde erbij of je wacht tot de plant wat hoger is en ineens wat meer.

Zelfde scenario als met buitenaardappels, daar aard ik ze ook in 2 keer aan.

In een emmer is het natuurlijk wat makkelijker.

Geplaatst:
... is dit dan zo raar waar wij mee bezig zijn? ...
Ja.

Helaas zijn ze bij mij verzopen . (En niet alleen die piepers) Maar ik heb eergister opnieuw gepoot, we gaan het zien.

Overigens vind ik het erg leuk om te lezen wat er allemaal gebeurt. Ik heb alleen maar een grappig idee uit een Engels blog overgenomen en het is nu al een hype , na ja, een klein hypeje.

Geplaatst:

hoi, al diegene die meedoen aan de kerst aardappeltjes, hoe staat het er bij jullie voor? Ik had zo gehoopt vandaag wat boven te zien komen. Ik las van iemand weet niet meer wie, dat hij na 1,5 week wat boven zag komen,Nu hier nog niet dus. Zullen wel super kleine parijse aardappeltjes worden denk ha ha. O er staat nu boerenkool,spinazie, en bloemkool maar wat duurt dat lang zeg bij de bloemkool. de bladeren gaan nu wel sluiten dat betekent toch dat er binnen in een bloemkooltje groeit?? en wanneer ga je die zien dan? moet nog zoveel maanden wachten wanneer je weer echt kan beginnen met zaaien etc, maar aardappels zal ik zeker op tijd poten dan. nu dit was mijn relaas weer. hoop heel veel antwoorden te krijgen hoe het met jullie aardappeltjes gaat succes Jeanne

Geplaatst:

Pffff, mijn plantjes groeien zo snel, dat ik ze uit de kas moest halen, want ze zaten al tegen het dak aan.

Ik heb ze pas aangeaard, maar dat kan in principe alweer.

Ben heel benieuwt. Heb ze nu in huis gezet, omdat ze niet meer in de kas passen.

Geplaatst:

Hier steken ze al boven de emmers uit.

Dus vandaag aanaarden, of beter gezegd de emmers bijvullen.

Denk dat ik volgend jaar zeer vroeg (januari) dit ook ga toepassen in emmers.

Om zeer vroeg in het voorjaar nieuwe petatjes te hebben, wel in de serre uiteraard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...