Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Ik heb een cougette uitgezet in volle grond. De hele potkluit staat ingebed in een omgeving van universele potgrond. Als de zon achter de bomen verdwijnt geef ik eenmaal overvloedig water.

Uit eerdere posts op het forum over gelige courgette in een pot was mij niet duidelijk wat de oorzaak kon zijn teveel of juist te weinig water in een krappe pot. Bij mijn plant worden sommige bladeren ook iets minder groen lijkt het.

Ik wil de plant iig nog wat beter opbinden zodat zij/hij met de bladstelen iets van de grond komt. W

Maar wanneer je deze plant goed bekijkt, waar moet ik dan verder nog op letten? Foto is rond het middaguur genomen.

IMG_20200531_courgette.jpg

Edited by maurits

Heb je ze afgehard eerst? Kan zonnebrand zijn misschien? Een van mijn komkommerplanten had dat ook. Te snel in de felle zon gezet

• Author

De plant komt rechtstreeks uit de schaduwrijke kas bij de buurman. Nu staat de plant in de volle grond en 8 uur in de volle zon.

Ik begrijp dat met afharden het verschil wordt overbrugd in gemiddelde temperatuurwisseling in de kas versus die in de open lucht. Maar er bestaat dus ook zoiets als zonnebrand. Tijdelijk halfschaduw creeren, is dat een optie in dit geval?

Tijdelijke schaduw gaat zeker een optie zijn. Elke dag een uurtje minder wanneer het kan en het zal snel beter gaan 

• Author

Ok, bedankt voor de tips. Ik ga dat proberen.

• 2 weeks later...
  • Author

De zon en temperatuur gingen een tandje terug. En er kwam aardig wat regen. Daarom heb ik nog maar geen schaduwvoorziening gemaakt. De plant lijkt bij te trekken voor nu.

IMG_20200609_1024402.jpg

Voor mij is slecht weer altijd een teken dat er uitgeplant kan worden. Je hoeft dan niet of minder af te harden.

Jouw courgette is klaar om flink te gaan te gaan groeien nu het weer wat warmer gaat worden.  

• Author

Die bamboestokjes van mij zijn helemaal niks. Ik zat net dat andere forumbericht te lezen over courgette. En naast die planten stonden echt bezemstelen in de grond.

Als je serieus wil gaan opbinden moet je er wel rekening mee houden dat het flinke planten en windvangers worden.

Zo te zien heeft de plant flink de ruimte dus opbinden is niet direct nodig.

Of heb je er een bepaalde reden voor?

p8150773.thumb.jpg.43238630bc9e10c74858e47eac06b97b.jpg