Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een cougette uitgezet in volle grond. De hele potkluit staat ingebed in een omgeving van universele potgrond. Als de zon achter de bomen verdwijnt geef ik eenmaal overvloedig water.

Uit eerdere posts op het forum over gelige courgette in een pot was mij niet duidelijk wat de oorzaak kon zijn teveel of juist te weinig water in een krappe pot. Bij mijn plant worden sommige bladeren ook iets minder groen lijkt het.

Ik wil de plant iig nog wat beter opbinden zodat zij/hij met de bladstelen iets van de grond komt. W

Maar wanneer je deze plant goed bekijkt, waar moet ik dan verder nog op letten? Foto is rond het middaguur genomen.

IMG_20200531_courgette.jpg

aangepast door maurits

Geplaatst:

Heb je ze afgehard eerst? Kan zonnebrand zijn misschien? Een van mijn komkommerplanten had dat ook. Te snel in de felle zon gezet

Geplaatst:
  • Auteur

De plant komt rechtstreeks uit de schaduwrijke kas bij de buurman. Nu staat de plant in de volle grond en 8 uur in de volle zon.

Ik begrijp dat met afharden het verschil wordt overbrugd in gemiddelde temperatuurwisseling in de kas versus die in de open lucht. Maar er bestaat dus ook zoiets als zonnebrand. Tijdelijk halfschaduw creeren, is dat een optie in dit geval?

Geplaatst:

Tijdelijke schaduw gaat zeker een optie zijn. Elke dag een uurtje minder wanneer het kan en het zal snel beter gaan 

Geplaatst:
  • Auteur

Ok, bedankt voor de tips. Ik ga dat proberen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De zon en temperatuur gingen een tandje terug. En er kwam aardig wat regen. Daarom heb ik nog maar geen schaduwvoorziening gemaakt. De plant lijkt bij te trekken voor nu.

IMG_20200609_1024402.jpg

Geplaatst:

Voor mij is slecht weer altijd een teken dat er uitgeplant kan worden. Je hoeft dan niet of minder af te harden.

Jouw courgette is klaar om flink te gaan te gaan groeien nu het weer wat warmer gaat worden.  

Geplaatst:
  • Auteur

Die bamboestokjes van mij zijn helemaal niks. Ik zat net dat andere forumbericht te lezen over courgette. En naast die planten stonden echt bezemstelen in de grond.

Geplaatst:

Als je serieus wil gaan opbinden moet je er wel rekening mee houden dat het flinke planten en windvangers worden.

Zo te zien heeft de plant flink de ruimte dus opbinden is niet direct nodig.

Of heb je er een bepaalde reden voor?

p8150773.thumb.jpg.43238630bc9e10c74858e47eac06b97b.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.