Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste moestuinvrienden,

Ik heb een TINY TIM tomaat staan met bloempjes erin, kan ik hem nu nog een keer verpotten. Ik vindt de pot te klein. Wat vinden jullie ervan?

05C03539-5E99-47AF-86A9-255D15F33ADB.jpeg

Edited by Moestuin dummy
Moet nogeen foto toevoegen
Posted

Zeker doen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Posted

Waarom zou de plant dood gaan als je de wortels meer volume biedt? Als het goed is ga je niets beschadigen bij verpotten.

Er kan door verpotten meer vocht worden vastgehouden voor Kleine Timmy.

Ik schat zo in dat de wortels de bodem van de huidige pot hebben bereikt, dus verpotten kan idd. geen kwaad.

Posted (edited)

Gewoon verpotten,  je mag hem direct ook dieper zetten ( buiten dan geënte, dan wortelt hij boven de entplaats), een tomaat maakt nieuwe wortels vanuit de stam. Ik verpot mijn planten meerdere keren vooraleer ze in de vaste grond gaan.  Je gaat merken dat na een week bij zo'n plant de nieuwe wortels al rond de rand zitten van de nieuwe pot, dat gaat heel snel. De potjes die je nu hebt zijn sowieso te klein, op dit forum zijn er verschillende  die tomaat in pot kweken, misschien even ten rade gaan bij hen welk volume je nodig hebt. 

Edited by redzebra