Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Belagers Iemand tips die werken

Scififreak

Recommended Posts

Heb nu men eerste jaar een serre en wat een beestenboel niet te schatten .

Nu heb ik al voor de 3de x bladluis op men jalapeno planten .

eerste x weg gekregen met mengsel van azijn en natuurzeep .

2de x hielp dit niet meer 

Dan maar naar de winkel en gaven ze me compo karate mee werkte super goed alles weg ( voor even )

nu derde x alles nog eens geprobeerd niets werkt nog , beesten blijven komen .

Ben nu elke morgen en avond ze er maar af aan het sproeien met water en soms wat voeding (hebben de planten weer wat extra ) .

Dat werkte redelijk kon ze op een 3 tal planten isoleren maar nu zit dan toch alles vol . 

Krijg ze niet meer weg , enkele planten naar buiten gezet en daar  zit ondertussen niets meer op . 

Iemand hiervoor een werkend middeltje?

Nu merkte ik ook dat er gaten in men tomatenplanten zitten en  er zwarte keutels op de bladeren liggen . 

Rupsen maar welke en wat moet ik daar mee beginnen ze vreten niet alleen aan de bladeren heb ook al enkele tomaten moeten weggooien .

Ze allemaal gaan zoeken , sproeien ? 

Wat zijn jullie ervaringen 

117636060_224394888917044_6430197354542997401_n.thumb.jpg.5afbaacd2ff0c86f086a42ff8dea7f3b.jpg117635158_844218639443995_5691227282637715153_n.thumb.jpg.7b0186d0332f525233bd15b5afcbbebf.jpg117837507_295961391498821_8123662078316582751_n.thumb.jpg.b737b935d4641dd3c6b21a23ceb6a9f6.jpg

Volgend jaar maar een vliegenraam in de deuren maken denk ik .

Ik zou beginnen met het zoeken en verwijderen van de rupsen. Ik heb er ook wel eens een paar, en die zitten voornamelijk op de basilicum in de kas. Soms op de tomaat. Ze zijn lastig te zien van in rust gaan ze langs een nerf liggen en spelen kameleonnetje. Ik ga in de vroege avond meestal op zoek.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

hier ook altijd luizen op de pepers en paprika; ik spuit dan toch met spruzit, en een week later weer

maakt ook een einde aan verborgen rupsen

mijn kas kunnen de gaasvliegen en lieveheersbeestjes  niet vinden denk ik

Ik heb ook heel veel rupsen in de kas... ik zoek ze wel, maar dit jaar pas 1 gevonden en die is gevallen en toen ook weer kwijt... ik denk maar genoeg pepers... maar baal er wel van. Ziet er gelijk zo lelijk uit.

Tegen luis kun je als lokkertje oost Indische kers zetten. Dan gaan ze naar die plant en laten ze de rest vaak met rust. Scheelt gespuit en het oogt geinig.

Ik had ook last van heel veel bladluis, vooral omdat mijn tomaten–en peperplanten vlakbij een blauwe regen staan.

Dit heeft zichzelf opgelost door een plaag van lieveheersbeestjes en roofwantsen.

Let wel, bij mij staat alles buiten.

Toevallig zag ik ook deze week een koolwitje eitjes leggen op de spruitzaailingen, gelijk alle eitjes platgeknepen.

Zelfde euvel met de pompoen, ik ben echt alles handmatig afgegaan.

@jwedding Ik heb ook een blauwe regen staan, maar dat is elk jaar één van de planten die geen luis krijgt.

De peperplanten krijgen wel luis elk voorjaar. Als het te erg wordt, spuit ik met zeepsop. Daarna mogen andere insecten het oplossen. 

Alle planten hebben hier en daar nog steeds wel een luisje. Maar lijken er geen last van te hebben. Ook alles staat bij mij buiten. Rupsen dit jaar voor het eerst niet gehad.