Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Hallo, ik heb m'n eerste aardbeiplantje gekocht en in pot grote pot geplaatst!Nu heb ik al één aardbeitje hangen geweldig hé Maar ik weet eigenlijk niks, van hoe of wat:-(Ondertussen heeft die plant heel veel nieuw blad en bloemekes gekregen die staat in de tuin!Wie kan me helpen hoe ik dit tot een mooie volle plant met frucht volgend jaar kan brengen ???Alvast bedankt mvg Eveline Quote
Koert Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Volgend jaar wat voeding geven en afwachten Of is het een doordrager? Weet je wat voor ras het is? Quote Even a broken clock is right twice a day
Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 Nee geen flauw idee Waarom is dat belangrijk ???thnks voor je reactie Quote
Ludo Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Doordragers geven maanden aan een stuk aardbeien, met beetjes seffens.Andere geven slechts enkele weken aarbeien, maar dan de volle laag. Je zal het wel zien aan het plantje wanneer er vruchten aankomen. Als het plantje "uitlopers" maakt, dit zijn nieuwe plantjes aan dunne stengeltjes die uit de moederplant komen, deze leiden tot in een nieuw potje en indien het nog verder doorgroeit, het dunne stengeltje dat nog voortloopt, eraf knippen. Dus maar één nieuw plantje per uitloper, zo krijg je stevige planten en maak je van dat éné aardbeiplantje er meerdere. Tegen dat het lente wordt, alles uitplanten in de tuin. De nieuwe plantjes uiteraard losmaken van de moederplant. Quote
Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 Bedankt voor je reactie Nu wil ik eigenlijk da plantje in die grote pot houden want ik heb geen moestuin Heb alleen een stadstuintje met gazon !!!grtjs Eveline Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Omploegen dat gazon Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 Hi hi hi kom jij dat dan doen grtjs Quote
Koert Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Kijk uit wat je zegt Eveline, die stapt zo met d'r bloemetjeslaarzen op de trekker! Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Of we lenen je onze 3 varkens. Die hebben het in een weekendje omgeploegd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 da zou handig zijn dan heb ik hem maar weer gelijk te leggen en trug in te zaaien lol Quote
Borsalino Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Eveline, je zegt gekocht, waar en stond er geen naam bij? Quote
Eveline Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 ja gekocht op een markt in Heist bij een boer die alleen maar die plantjes verkocht !En die zal die mss wel gezegd hebben maar ja hé Quote
Borsalino Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Zal waarschijnlijk Elsanta zijn als het een 1maaldrager is.Of Ostara als het een doordrager is. Quote
Eveline Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 heb vandaag m'n eerste aardbei gegeten lekker zoet Quote
Ludo Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Als je nog es aardbeiplantjes nodig hebt en in Heist komt, laat maar weten, hier krijg je ze gratis ! Quote
Eveline Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 @Ludo bedankt zenne hou je der aan hé Mss heb ik da wel nodig na de winter, ja ik LEEK hé Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.