Jump to content

Steen konijnen

Guest jack

Recommended Posts

Hier ook hoor, geef nog weleens wat extra. Maar tegenwoordig doe ik het water en om de week het hok schoonmaken. Mijn mams doet de andere week en regelt het voer...zo'n zak gaat ineens wat langer mee

Is alleen een heel gedoe dat de cavia d'r eigen voer eet en 't konijn vooral niet het cavia voer...

zomers voer ik vooral veel verse onkruiden van buiten .dit krijgen ze 3 maal daags

bestaat uit .wegenbree paarden bloemen .dovennetels . gras . klaver kleefkruid .noem maar op

verder veel hooi

ik merk het hier nu ook aan de zakken voer die niet zo snel leeg gaan

hooi is trouwens het belangrijkste .dus daar gaan de nodige balen wel door heen per maand

gisteren nog even gespiek bij de jonge steen konijntjes

ze lagen lekker warm met hun buikjes vol ... .kan niet wachten tot ze het nest verlaten

ze moeten trouwens anders opgevoed worden dan andere konijnen .

Waar zit het verschil van opvoeden in ?

Hier kregen ze vroeger ook altijd vers geplukt en brok slechts zelden in wintermaanden maar dan nog enkel bij gebrek aan

groen.

Zelf toch zeker het idee dat ze groen veel lekkerder vinden en blijer mee zijn, ook saaiheid van zo'n brok elke dag tegen gaat, daarna pas van belang dat het mooi niks kost.

Players only love you when they're playing.

het opvoeden der jonge zou dat ze wat schuwer zijn dan de andere rassen

je moet gedult met ze hebben en ze voorzichtig hanteren .

ook nieuw aangekochte dieren die moeten eerst het vertrouwen winnen .ze halen gerust uit na de verzorger bijten doen ze ook heb al meerdere beet plekjes op mijn handen en armen maar als ze je eenmaal geod kennen neemt dat af

heb er ook een stukje over gelezen kijken of ik het nog terug kan vinden

• 2 weeks later...
Guest jack

de jonge steen konijntjes doen het goed

ze hadden de oogjes al open ze zijn nu 12 daagjes oud

van de 5 jongen zijn er nog 2 overgebleven .de andere 3 waren na een paardaagjes dood

022.jpg

Guest jack

ja was ook jammer

de oorzaak weet je toch nooit

al had ik het vermoede dat die 3 jongen veel lager lagen in het nest en zo niet hebben kunnen drinken .

de 2 overlevende jongen lagen veel hoger in het nest

ze zien er inderdaad goed uit ..nu maar afwachten of het rammen of voedstertjes zijn ...( hoop op voedstertjes natuurlijk heb al 2 rammen

Guest jack

steen konijnen staan er om bekent dat het zeer goede moeders zijn .

vandaag nog even gespiekt

buikjes waren mooi vol en ze groeien goed .de oogjes hadden ze nu ook volop open .