Rantje Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Hier ook hoor, geef nog weleens wat extra. Maar tegenwoordig doe ik het water en om de week het hok schoonmaken. Mijn mams doet de andere week en regelt het voer...zo'n zak gaat ineens wat langer mee Is alleen een heel gedoe dat de cavia d'r eigen voer eet en 't konijn vooral niet het cavia voer... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 zomers voer ik vooral veel verse onkruiden van buiten .dit krijgen ze 3 maal daags bestaat uit .wegenbree paarden bloemen .dovennetels . gras . klaver kleefkruid .noem maar op verder veel hooi ik merk het hier nu ook aan de zakken voer die niet zo snel leeg gaan hooi is trouwens het belangrijkste .dus daar gaan de nodige balen wel door heen per maand gisteren nog even gespiek bij de jonge steen konijntjes ze lagen lekker warm met hun buikjes vol ... .kan niet wachten tot ze het nest verlaten ze moeten trouwens anders opgevoed worden dan andere konijnen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Waar zit het verschil van opvoeden in ? Hier kregen ze vroeger ook altijd vers geplukt en brok slechts zelden in wintermaanden maar dan nog enkel bij gebrek aan groen.Zelf toch zeker het idee dat ze groen veel lekkerder vinden en blijer mee zijn, ook saaiheid van zo'n brok elke dag tegen gaat, daarna pas van belang dat het mooi niks kost. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 het opvoeden der jonge zou dat ze wat schuwer zijn dan de andere rassen je moet gedult met ze hebben en ze voorzichtig hanteren .ook nieuw aangekochte dieren die moeten eerst het vertrouwen winnen .ze halen gerust uit na de verzorger bijten doen ze ook heb al meerdere beet plekjes op mijn handen en armen maar als ze je eenmaal geod kennen neemt dat af heb er ook een stukje over gelezen kijken of ik het nog terug kan vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Wat een mooie konijnen heb je! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 de jonge steen konijntjes doen het goed ze hadden de oogjes al open ze zijn nu 12 daagjes oud van de 5 jongen zijn er nog 2 overgebleven .de andere 3 waren na een paardaagjes dood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Jammer, maar je kan zien dat deze twee hardstikke mooi stevige konijntjes worden Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 ja was ook jammer de oorzaak weet je toch nooital had ik het vermoede dat die 3 jongen veel lager lagen in het nest en zo niet hebben kunnen drinken .de 2 overlevende jongen lagen veel hoger in het nest ze zien er inderdaad goed uit ..nu maar afwachten of het rammen of voedstertjes zijn ...( hoop op voedstertjes natuurlijk heb al 2 rammen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Mischien ook eerste nestje dat de moeder nog niet zo ervaren is met jonkies. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 steen konijnen staan er om bekent dat het zeer goede moeders zijn .vandaag nog even gespiekt buikjes waren mooi vol en ze groeien goed .de oogjes hadden ze nu ook volop open . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts