Guest jack Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 wie heeft er ook al eens van gehoord.of heeft ze zelf sinds gisteren hebben we 2 nieuwe konijnen bij en wel twee steen konijnen een ram en een voedster het is een zelzaam ras en je komt ze ook niet veel tegen er zouden enkele fokkers zijn maar waar ?? heb er tot nu toe pas 1 gevonden het zijn wel leuke konijntjes nu nog een beetje schuw maar dat komt wel goed hier even een link http://www.natuurlijkerleven.nl/natuurlijk-dierenhouden/natuurlijker-konijnen-houden/steen-konijn" onclick="window.open(this.href);return false; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Erg leuk ras, ik heb zelf alweer lang geleden, er een rammetje van gehad, mooie dikke stevige konijntjes met mooie volle hoofdjes. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Erg leuk ras, ik heb zelf alweer lang geleden, er een rammetje van gehad, mooie dikke stevige konijntjes met mooie volle hoofdjes. inderdaad stevig zijn ze wel er is alleen niet zo veel info over te vinden .das wel jammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Denk dat het komt dat er weinig info. is omdat het net als een ander konijnras is kwa verzorging, en niet veel meer van te vertellen valt dan wat eraangegeven is.Persoonlijk vindt ik jammer dat het niet wat populairder ras is, want zijn lieve makke beesten en veel leuker dan al die langharige teddy's die monenteel zo populair zijn en die je elke week moet kammen enzo. Mischien omdat het van oudsher een slachtkonijn is, ga jij deze ook slachten of gewoon als hobby of fok, ik vindt het zelf de steenkonijntjes erg mooi voor op zo'n konijnenheuvel in de tuin, dat wil ik ooit nog een keer zo beetje natuurlijk houden dat je sóchtens en in de avond ze zo mooi ziet hippen over de heuvel hun eigen gegraven holen enzo wat mooie boomstammen erbij, lijkt me mooi. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Zijn er ook konijnen die niet (of zeer weinig) graven? Van die hele grote reuzen bijv.? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ja deze: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ja hoor die vlaamsreuzen graven ook en niet zulke kleine holletjes Je kan matten gaas op het gras leggen waar ze niet mogen graven gras groeid erdoor en zie je niks meer van.Je kan beter een paartje bennett walibies nemen als je grasmaaier zoekt die niet graaft, weinig onderhoud ook aan deze minikangeroeprijzig in aanschaf vergeleken met konijn. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Gave beesten!Maar springen die niet over het hek heen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Prijzig...? gaasmatten over het hele weitje waar ze niet mogen graven is ook prijzig.. Ik zoek de gekke springers eens op. Ze hadden ze altijd bij een grote watervogelkweker waar we vaak langsreden. Wat een watervogelkweker moet met witte mini kangeroes weet ik ook niet. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Zijn er wel grote konijnenrassen die niet graven? Een stukje grond bedekken met gaas is wel duur maar die beesten planten zich voort als ehh... konijnen dus dat levert aardig wat lapjes konijnenvlees op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 vlaamse reuzen hebben we ook zitten nog 2 stuks ook nog 1 lotharinger die zijn ook wle mooi ja een konijnen heuvel lijkt me wel wat welicht achter door ergens bij d epruimen boomen in de buurt de konijnen heb ik als hobby maar zo nu en dan word er wel geslacht meestal zijn het de rammen die geslacht worden .maar ik geef altijd wel iets van het geslacht konijn weg aan andere mensen hier in de buurt .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Hier hebben we nu wel genoeg vlees-leveranciers... We hebben gewoon een beestje nodig om de kippenwei wat korter te knagen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Oh zo, mogen ze niet graven zodat ze het veld niet vernielen of tegen uitbreken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Hier hebben we nu wel genoeg vlees-leveranciers... We hebben gewoon een beestje nodig om de kippenwei wat korter te knagen. dan neem je toch een levende grasmaaier .EEN mooi koppeltje dwergschaapjes ....die zijn makleijk en hebben niet veel nodig aan onderhoud of je neemt een mooi koppeltje ganzen die houden je het gras ook wel kort .ganzen heben we hier ook lopen en mooi kort is ons gras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ze heb al ganzen en mini-schapen, ik ben voor iets exotisch een kleine bennet walibie of een grote Guy-cavia's.die leveren ook nog beide geld op bij verkoop van eventuele jonkies. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Prijzig...? gaasmatten over het hele weitje waar ze niet mogen graven is ook prijzig.. Ik zoek de gekke springers eens op. Ze hadden ze altijd bij een grote watervogelkweker waar we vaak langsreden. Wat een watervogelkweker moet met witte mini kangeroes weet ik ook niet. Witte zijn te duur een gewoon bruin/grijs koppeltje kost rond de 300 euro, en voordeel is dat je er weinig werk van hebt, wel mooi stukje grond nodig en degelijk nachthok maar geen bijvoer op wat hooi na.Nee ze springen niet over hek heen moet wel natuurlijk degelijk hek zijn zal zoiets van minimaal 1,50 hoog.Ik snap die man wel hoor is toch gaaf en leuk om naar zulke springers te kijken. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 We hebben maxi schapen Hans Ze zijn echt groot!@Dennis: idd: het veldje netjes begrazen en geen enorme burchten graven. @Jack: We hebben al ganzen, die lopen in een andere wei. Dit weitje ligt dicht bij het huis en de ganzen maken er altijd zo'n puinzooi van. Met hun smerige groene stront die ze steeds op 1 plek (liefst bij het hekje) kwakken. Een konijn heeft van die mooie dropjes, en vind ik leuker dan een walibi eigenlijk. Ook zit er geen hek omheen van 1,5 meter, maar een frans hekwerk van 90 cm Geitjes of schapen mollen de jonge fruitbomen die er staan. Er staan wel hekjes omheen, maar die monsters klimmen overal tegenaan (geiten tenminste...) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ok, volgens mij graven alle konijnen maar als er wel niet-gravende konijnen zijn moet je langs de rand wat gaat 30 a 40 cm diep graven, dan kunnen ze er niet uit graven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) Niet-gravend en niet-over-het-hek-springend : stenen konijnen Edited August 31, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Ludo ik zag wel op Mp steenkonijn jonkies tekoop.Jorieke kalkoen vreet ook veel gras schijnt het, vindt ik zelf niks aan zo'n kalkoen maar nog nooit gehad. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Stenen konijnen eten ook zo weinig: Kalkoenen vind ik niks, met die vieze blote flubbernek en flubber aan zn snavel. Al schijnt het wel zo te zijn dat ze kippen beschermen tegen roofvogels. Ze zouden ze zelfs aanvallen als dat nodig is. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Bij mijn broer heeft inderdaad de kalkoen ""de leiding"" over de kippen houd ze bij ekaar en in de avond stuurt hij ze het hok in,wel grappig maar echt leuk beest vindt ik ook niet.Mischien mag je wel een konijn uit opvang bij je in de buurt lenen kun je kijken hoe het met konijn gaat, overal overschot aan konijnen in de opvang. Oja nog een idee als je flinke maar vertilbare ren bouwt van gaas (onderkant grof gaas) kun je deze toch steeds verzetten met je Vlaansereuzen erin waar gras kort moet en geen gegraaf lijkt me zowieo verstandig met je honden. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Zijn er ook konijnen die niet (of zeer weinig) graven? Van die hele grote reuzen bijv.?Ja hoor! Een van mijn konijnen graaft nooit! Dat is dat misvormde inteeltkonijntje van ons: Stumpertje.Recept: Moeder laten dekken door zoon en hun zoon boven op z'n zus...tadaaaaaaaaaaaaa! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Ik vind kalkoenen wel geinige beesten, maar ik snap wat je bedoeld Jorieke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 @Koert: meteen antwoord voor Veuvecouderc dus (zie schapen topic) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts