Jump to content

Steen konijnen

Guest jack

Recommended Posts

wie heeft er ook al eens van gehoord.of heeft ze zelf

sinds gisteren hebben we 2 nieuwe konijnen bij en wel twee steen konijnen een ram en een voedster

het is een zelzaam ras en je komt ze ook niet veel tegen er zouden enkele fokkers zijn maar waar ?? heb er tot nu toe pas 1 gevonden

het zijn wel leuke konijntjes nu nog een beetje schuw maar dat komt wel goed

hier even een link

http://www.natuurlijkerleven.nl/natuurlijk-dierenhouden/natuurlijker-konijnen-houden/steen-konijn" onclick="window.open(this.href);return false;

Erg leuk ras, ik heb zelf alweer lang geleden, er een rammetje van gehad, mooie dikke stevige konijntjes met mooie volle hoofdjes.

inderdaad stevig zijn ze wel

er is alleen niet zo veel info over te vinden .das wel jammer

Denk dat het komt dat er weinig info. is omdat het net als een ander konijnras is kwa verzorging, en niet veel meer van te vertellen valt dan wat er

aangegeven is.

Persoonlijk vindt ik jammer dat het niet wat populairder ras is, want zijn lieve makke beesten en veel leuker dan al die langharige teddy's die monenteel zo populair zijn en die je elke week moet kammen enzo.

Mischien omdat het van oudsher een slachtkonijn is, ga jij deze ook slachten of gewoon als hobby of fok, ik vindt het zelf de steenkonijntjes erg mooi voor op zo'n konijnenheuvel in de tuin, dat wil ik ooit nog een keer zo beetje natuurlijk houden dat je sóchtens en in de avond ze zo mooi ziet hippen over de heuvel hun eigen gegraven holen enzo wat mooie boomstammen erbij, lijkt me mooi.

Players only love you when they're playing.

Ja hoor die vlaamsreuzen graven ook en niet zulke kleine holletjes

Je kan matten gaas op het gras leggen waar ze niet mogen graven gras groeid erdoor en zie je niks meer van.

Je kan beter een paartje bennett walibies nemen als je grasmaaier zoekt die niet graaft, weinig onderhoud ook aan deze minikangeroe

prijzig in aanschaf vergeleken met konijn.

vlaamse reuzen hebben we ook zitten nog 2 stuks ook nog 1 lotharinger die zijn ook wle mooi

ja een konijnen heuvel lijkt me wel wat welicht achter door ergens bij d epruimen boomen in de buurt

de konijnen heb ik als hobby maar zo nu en dan word er wel geslacht

meestal zijn het de rammen die geslacht worden .maar ik geef altijd wel iets van het geslacht konijn weg aan andere mensen hier in de buurt ....

Hier hebben we nu wel genoeg vlees-leveranciers... We hebben gewoon een beestje nodig om de kippenwei wat korter te knagen.

dan neem je toch een levende grasmaaier .EEN mooi koppeltje dwergschaapjes ....die zijn makleijk en hebben niet veel nodig aan onderhoud of je neemt een mooi koppeltje ganzen die houden je het gras ook wel kort .ganzen heben we hier ook lopen en mooi kort is ons gras

Ze heb al ganzen en mini-schapen, ik ben voor iets exotisch een kleine bennet walibie of een grote Guy-cavia's.

die leveren ook nog beide geld op bij verkoop van eventuele jonkies.

Prijzig...? gaasmatten over het hele weitje waar ze niet mogen graven is ook prijzig.. Ik zoek de gekke springers eens op. Ze hadden ze altijd bij een grote watervogelkweker waar we vaak langsreden. Wat een watervogelkweker moet met witte mini kangeroes weet ik ook niet.

Witte zijn te duur een gewoon bruin/grijs koppeltje kost rond de 300 euro, en voordeel is dat je er weinig werk van hebt, wel mooi stukje grond nodig en degelijk nachthok maar geen bijvoer op wat hooi na.

Nee ze springen niet over hek heen moet wel natuurlijk degelijk hek zijn zal zoiets van minimaal 1,50 hoog.

Ik snap die man wel hoor is toch gaaf en leuk om naar zulke springers te kijken.

We hebben maxi schapen Hans Ze zijn echt groot!

@Dennis: idd: het veldje netjes begrazen en geen enorme burchten graven.

@Jack: We hebben al ganzen, die lopen in een andere wei. Dit weitje ligt dicht bij het huis en de ganzen maken er altijd zo'n puinzooi van. Met hun smerige groene stront die ze steeds op 1 plek (liefst bij het hekje) kwakken.

Een konijn heeft van die mooie dropjes, en vind ik leuker dan een walibi eigenlijk.

Ook zit er geen hek omheen van 1,5 meter, maar een frans hekwerk van 90 cm

Geitjes of schapen mollen de jonge fruitbomen die er staan. Er staan wel hekjes omheen, maar die monsters klimmen overal tegenaan (geiten tenminste...)

Bij mijn broer heeft inderdaad de kalkoen ""de leiding"" over de kippen houd ze bij ekaar en in de avond stuurt hij ze het hok in,

wel grappig maar echt leuk beest vindt ik ook niet.

Mischien mag je wel een konijn uit opvang bij je in de buurt lenen kun je kijken hoe het met konijn gaat, overal overschot aan konijnen in de opvang.

Oja nog een idee als je flinke maar vertilbare ren bouwt van gaas (onderkant grof gaas) kun je deze toch steeds verzetten met je Vlaansereuzen erin waar gras kort moet en geen gegraaf lijkt me zowieo verstandig met je honden.

Zijn er ook konijnen die niet (of zeer weinig) graven? Van die hele grote reuzen bijv.?

Ja hoor! Een van mijn konijnen graaft nooit! Dat is dat misvormde inteeltkonijntje van ons: Stumpertje.

Recept: Moeder laten dekken door zoon en hun zoon boven op z'n zus...tadaaaaaaaaaaaaa!

Even a broken clock is right twice a day