RoosDeTuinier Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Hallo allemaal 😊 Ik zou volgend jaar graag een stukje tuin met geneeskrachtige kruiden willen hebben wat zijn jullie aanraders? Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Hoi, je zou kunnen beginnen met te bekijken welke kruiden je zou willen gebruiken, en dan met de gemakkelijke kruiden beginnen? Ik kweek standaard: Calendula officinalis, kamille, echinacea, munt, citroenmeliise, citroenverbena, smeerwortel en venkel. Ook heb ik wat lastigere kruiden zoals Jiaogulan, agastache, anijs, moeras spirea. En sommige kruiden zoals bv monarda en engelwortel en Mariadistel kweek ik niet ieder jaar omdat ik daar weinig van gebruik. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
CelineK Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik heb even gegoogeld na het zien van dit topic en ben op de volgende kruiden gekomen:  - Marjoram Sweet - Hyssop - Lemon Grass - Kamille - Venkel - Calendula - Salie  Ik wil er vooral thee van gaan maken! Weet iemand welk (geneeskrachtig) kruid heerlijk zoete thee geeft? Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Zoethout?😋 Brandnetel hoort trouwens ook in het rijtje, gaat altijd in mijn thee mixen samen met munt. Daar is een ander topic over, zie:  Zelf mix ik kruiden. Salie thee is vrij bitter en kan je volgens mij niet veel van drinken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
CelineK Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 @appelvrouw Wat een interessant topic! Ik heb weer wat kruiden op mijn lijstje gezet om volgend jaar te zaaien. Nu nog opzoek naar jasmijn zaad (wordt helaas niet verkocht bij de website waar ik mijn zaden ga kopen..) en dan is mijn thee lijstje voor volgend jaar compleet! Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 Van verveine/citroen verbena kan je ook hele lekkere thee zetten werkt kalmerend (zeggen ze) Quote
fre3ke Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Ik hou zelf erg van agastache foeniculum. Maar dat is waarschijnlijk zo'n kamferplant waar je niet te veel van mag nemen. Medicinaal is meestal bitter, ik zoet het dan met honing bij. Calendula smaakt naar niks, vind ik. Ik heb zojuist een paar artemisia-soorten besteld maar daar kan ik pas volgend jaar wat over zeggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.