Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Verven oppottafel

RoosDeTuinier

Recommended Posts

Hey iedereen, ik heb vanmiddag voor een prikkie een showmodel oppottafel gekocht voor op de tuin😅 alleen is hij knalroze en ik wil hem graag een ander kleurtje geven. Hoe pak ik dit aan ? Gewoon schuren en verven ? Het is metaal.  In elkaar of uit elkaar?

Ik ben niet zo handig/technisch ingesteld 🙈

IMG-20200904-WA0008.jpg

ontvetten met een gelijk welk afwas product, eventueel wat licht opschuren en verven met een spuitbus. Is zoals @fre3ke  heel licht plaatwerk en kan lang meegaan, zolang er niet teveel vocht aan kan, maar een krasje geeft al roest. Je kan goedkope verfbussen vinden in de action of zo, ik zou er niet teveel extra geld aan geven.

• Thanks 1

Om het dekkend te krijgen moet je wel een paar dunne lagen aanbrengen. Grote kans dat er anders druppels of druipers ontstaan. Mooi zal het niet worden, hooguit minder opvallend. Maar na een jaar regen is veel van de verf er toch al af.

Naast de directe kosten voor eigen portemonnee, en de tijd die eraan kwijt bent, is het slecht voor het milieu. De verf verstuift grotendeels in het milieu, en de lege spuitbussen zijn chemisch afval. Bij de Action heb je ook nog kans dat de verstuiver niet goed werkt, en je een halfvolle verfbus in het afval moet werpen. Is dat het je waard? 

Edited by fre3ke
  • Thanks 1

8 uren geleden, fre3ke zei:

en de lege spuitbussen zijn chemisch afval

verfspuitbussen met inhoud zijn chemisch afval, lege verfspuitbussen mogen (tenzij er op de verpakking iets anders staat).bij het restafval of zelfs bij het blikafval.

Edited by loes