RoosDeTuinier Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Hey iedereen, ik heb vanmiddag voor een prikkie een showmodel oppottafel gekocht voor op de tuin😅 alleen is hij knalroze en ik wil hem graag een ander kleurtje geven. Hoe pak ik dit aan ? Gewoon schuren en verven ? Het is metaal. In elkaar of uit elkaar? Ik ben niet zo handig/technisch ingesteld 🙈 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Dat loont zich niet. Ik zou vooral opletten dat hij op een plaats staat waar roestvlekken geen probleem zijn voor de ondergrond. Over een paar jaar is hij doorgeroest. Tenzij hij uit de regen staat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 ontvetten met een gelijk welk afwas product, eventueel wat licht opschuren en verven met een spuitbus. Is zoals @fre3ke heel licht plaatwerk en kan lang meegaan, zolang er niet teveel vocht aan kan, maar een krasje geeft al roest. Je kan goedkope verfbussen vinden in de action of zo, ik zou er niet teveel extra geld aan geven. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 (edited) Om het dekkend te krijgen moet je wel een paar dunne lagen aanbrengen. Grote kans dat er anders druppels of druipers ontstaan. Mooi zal het niet worden, hooguit minder opvallend. Maar na een jaar regen is veel van de verf er toch al af. Naast de directe kosten voor eigen portemonnee, en de tijd die eraan kwijt bent, is het slecht voor het milieu. De verf verstuift grotendeels in het milieu, en de lege spuitbussen zijn chemisch afval. Bij de Action heb je ook nog kans dat de verstuiver niet goed werkt, en je een halfvolle verfbus in het afval moet werpen. Is dat het je waard? Edited September 4, 2020 by fre3ke 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted September 4, 2020 Author Share Posted September 4, 2020 Dankjulliewel voor jullie antwoorden! Ik had er al een beetje over nagedacht misschien dat ik hem gewoon zo hou! Lekker opvallend 😝 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 (edited) 8 uren geleden, fre3ke zei: en de lege spuitbussen zijn chemisch afval verfspuitbussen met inhoud zijn chemisch afval, lege verfspuitbussen mogen (tenzij er op de verpakking iets anders staat).bij het restafval of zelfs bij het blikafval. Edited September 5, 2020 by loes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 Omarm het roze, zet het ding vol met geraniums en petunia's, voeg accessoires toe in andere felle kleuren! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts