Geplaatst: 3 september 201114 j het leek me leuk om een topick te openen met wat eten we vandaag ... zo kan ik of iemand anders welicht een idee krijgen als hij niet weet wat hij moet koken . vandaag was het hier gemakleijk .zelf geschilde friet . met gebraden kip er bij .........
Geplaatst: 3 september 201114 j Hier nog makkelijker: had wortel bloemkool prei en selderij geoogst voor pakketjes soepgroenten te maken voor in de diepvries, De pan waar ik alles in gemengd had en nog een rest in zat gevuld met water, bouillionblokje erbij.....groentensoep dus
Geplaatst: 3 september 201114 j Morgen ook hier een makkelijke dag, broodje, wel zelf hamburger maken, met tomaten ketchup en augurkjes. dat was het,glas melk erbij, klaar. Jeanne
Geplaatst: 3 september 201114 j https://www.moestuinforum.nl/topic/947-wat-heb-je-net-gegeten-uit-eigen-tuin/ facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 september 201114 j https://www.moestuinforum.nl/topic/947-wat-heb-je-net-gegeten-uit-eigen-tuin/ dit topick is gewoon wat je gaat eten of gegeten heb ....ik heb helaas geen groenten tuin meer dus haal ik mijn groenten op de markt ..
Geplaatst: 9 september 201114 j Leuk, ik eet niet iedere dag groenten uit eigen tuin.Toevallig vandaag wel: sla, met gebakken rosevalletjes en een biefstukje.Morgen frietjes met sardines vd bbq (als het weer meezit)Zondag lievelingskostje (1 vd) voor mijn oudste zoon maken, hij zit net op kamers en mag nog wel even verwend worden stoofpot van lamsvlees, courgette, aubergine, pompoen, ui, tomaat en veel kruiden en knoflook.
Geplaatst: 9 september 201114 j vandaag zilvervliesrijst met roerbak groente .( verse groenten .en een beetje gehakt we moeten op ons gewicht letten .ben al bijna 30 kilo kwijd geraakt .....
Geplaatst: 9 september 201114 j wauw hoe doe je dat???? ik mag ook wel een paar kilo lichter worden, nu je bent echt een door douwer zeg. geweldig Jeanne
Geplaatst: 9 september 201114 j Ja, wat eten we vandaag? Jack heeft geen moestuin maar wil toch graag met ons delen wat ie eet. Prima, graag zelfs want bedenken wat je gaat eten is elke dag weer een hele klus dus als iemand anders dan om 3 uur als post dat ie gebakken aardappels met spek gaat eten denk je misschien, he waarom niet. Dus in die zin kan ik het nut van dit topic nog wel inzien, zeker omdat je misschien aardappels in je moestuin hebt staan. Maar als er gebept gaat worden over kilo's die kwijt zijn dan voel ik met toch een beetje verkeerd verbonden. Kan aan mij liggen hoor en misschien moet ik het gewoon niet lezen maar dat weet ik toch niet dat het daar ineens over gaat als een topic 'wat eten we vandaag' heet. We hebben de babbeltuin al voor off-topic berichten en dat het er tussendoor ook nog wel eens over niet-moestuin-gerelateerde onderwerpen gaat geloof ik ook nog wel maar ik zit hier potjandikkie toch niet in het libelle forum! Ook al ben ik geen moderator, ik mag daar als deelnemer toch wel iets over zeggen. Nou bij deze dus. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 10 september 201114 j We bevinden ons in de babbeltuin. Niet het topic babbeltuin in de afdeling babbeltuin, maar toch in de babbeltuin. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 september 201114 j was mijn bedoeling niet het ging eigelijk van zelf beetje trots op me eigen denk ik maar inderdaad dit gaat gewoon over WAT eten we vandaag ..en vind het wel leuk om te weten wat zo een eider eet kan ik ook nog wat van opsteken .....
Geplaatst: 10 september 201114 j Jack: je mag zeker trots zijn op jezelf! Alle bewondering voor je! Bovendien is de opmerking dat je 30 kilo kwijt bent niet verkeerd geplaatst, we zitten op de babbeltuin. Veuvecouderc: waar maak je je in hemelsnaam toch altijd druk om, je lijkt me een geweldig mens, met een nog gewelderiger tuin, maar waarom je zo af en toe zo bot moet reageren is mij een raadsel. Hoop dat ik dit als lid ook mag zeggen!
Geplaatst: 10 september 201114 j Leslie ik ben het wel met Jootje eens en Jack zit ook nog in zijn eigen topic, dan mag hij toch wel een uitschieter maken...30 kilo kwijt raken gaat per slot van rekening ook over eten ( Petje Af Jack), koken en kweken..( nog een leuk topic voor de groeiers onder ons..welke groente heeft de minste calorieën??)Ik ga vandaag pompoen uit de oven eten ( gevuld en gebakken met rauwe ham, boter en honing) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 september 201114 j vandaag was het hier .kippensoep .pff en het was al zo warm ..... en morgen eten de kinderen .wortelenrats met worst ....vinden ze toch zo lekker . zelf eet ik zilvervliesrijst .met diverse soorten groenten die ik me in de wok klaar maak ..
Geplaatst: 11 september 201114 j Is dit de nieuwe prijsvraag? Geroosterde pompoen uit de oven We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 september 201114 j 't Was niet bedoeld als een serieuze vraag , maar idd geroosterde pompoen met uitgegroeide lenteui en griekse yoghurt met munt en geraspte komkommer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.