Erny Geplaatst: 1 januari 2019 Geplaatst: 1 januari 2019 Het vorige topic is ondertussen alweer meer dan 400 pagina's groot. Dus tijd voor een vers topic. Deel 1: identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695.html 1 Quote
formatc Geplaatst: 7 januari 2019 Geplaatst: 7 januari 2019 Buiten dat ik dit weg wilde schoffelen vroeg ik me af wat dit is? Quote
weknow Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Diverse planten die hier op lijken. Maar door de dichte groei vermoed ik dat het gezaaide of uitgezaaide kervel is. Pluk eens een blaadje en ruik er aan ...als het inderdaad kervel is dan is de reuk onmiskenbaar anijs/venkel-achtig. Buiten de moestuin denk ik vooral aan al uitlopend fluitenkruid of een andere schermbloemige als roomse kervel of dollekervel (zeer giftig die laatste). Fluitenkruid kun je identificeren door de lichtbruine dikkere wortel op te graven. Het blad en wortel ruikt wat worteltjes-achtig. (Is ook familie allemaal) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
D_SDennis Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Heeft ook wel wat weg van Corydalis lutea. Quote
tielse flipje Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Volgens mij ook Corydalis (ochroleuca?). Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Te lastig idd..al aan geroken?Ik kreeg zaadjes van een vriendin, bonenzaden had ze ergens bij een tuin gekocht. Je snapt dat mijn vriendin geen tuinierster is anders had ze het meteen gevoeld.Iemand enig idee bij het zien van deze zaden? ze zijn kleiner dan slazaadjes en het is geen rucola.oid. En deze, gekregen, misschien van Yuras, citroen? Waar vruchten aankomen of voor het blad of wat? Plant groeit wel aardig in de kas Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Appelvrouw, Blad is kaffir lime leave. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Dat zou leuk zijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Heb deze struik in de tuin staan. Sterft bovengronds af in de winter en wordt elk jaar zo'n 80 cm groot. De bloemen zijn mooi, maar hoe heet deze plant?(foto's gedraaid door moderator) Alvast bedankt! Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Inderdaad. Als je ze kunt herkennen>meestal zijn er wel wat zaailingen in de buurt van de plant te vinden hetzelfde blad, lichter en kleiner. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Elmigo Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Enige tijd geleden heb ik dit ovale, platte zaadje en de bijbehorende vraag gekregen: wat is dit? Zou het heel graag willen ontkiemen maar ik weet op dit moment niet eens of het een waterplant is of niet. Laat staan welke temperatuur deze plant nodig heeft om te ontkiemen! Dus wat zou dit mogelijk voor gras, struik, of boom kunnen zijn? Quote
weknow Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Zo te zien, zaad van blauwe regen (Wisteria). Zoek op internet (zoekwoorden bijv: Wisteria + seed germination) naar geadviseerde zaaiwijze. Waarschijnlijk scarificatie en korte koude stratificatie nodig. Zaden die vrij vers zijn zullen dan makkelijk kiemen en groeien. Maar....zaaien is niet heel zinvol, aangezien gezaaide planten pas na heel lang tot bloei komen, als ze dat al ooit doen. In de handel zijn geënte cultivars van deze hardgroeiende klimmer te koop die en veel en binnen enkele jaren bloeien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Flup Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Dank jullie wel! Blauwe regen kun je ook prima stekken. Heb een paar jaar geleden van de buurvrouw een paar stekken gekregen en die groeien makkelijk verder, zonder al teveel moeite. Quote
Elmigo Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Zo te zien, zaad van blauwe regen (Wisteria). Oh gaaf, dank je wel! Heb het even opgezocht en dat zijn inderdaad de zelfde ovale, platte zaden. Jammer dat ze niet zo snel bloeien want wat een schitterende bloemen zijn het... maar het mysterie is in ieder geval opgelost nu Quote
talisha Geplaatst: 18 februari 2019 Geplaatst: 18 februari 2019 In mijn nieuwe moestuin staat deze struik/boom. De vorige eigenaar heeft hem ooit gekregen, maar wist helaas ook niet wat het nou precies is. Heeft een van jullie misschien een idee? Quote
Bit Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 1e gedachte is een zwaar mishandelde walnoot. Jaar terug bij de grond afgezaagd geweest.Absoluut niet zeker, best wachten tot er blad aan zit en dan nog een keer vragen hier. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Het lijkt mij ook een walnoot ja. En dan misschien een geënt boompje wat is afgeknipt en nu uitloopt vanaf de onderstam? Zo lijkt het... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
StevenW Geplaatst: 22 februari 2019 Geplaatst: 22 februari 2019 Ik heb uit interesse wat "onkruid" opgekweekt en vroeg mij af wat voor een planten dit zijn Plant 1: (doet me een beetje denken aan hondsraf?) Plant 2: Met vriednelijke groet, Steven W Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2019 Geplaatst: 22 februari 2019 Hondsdraf zou best kunnen ja. Plant 2 is vogelmuur. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 23 februari 2019 Geplaatst: 23 februari 2019 Die hondsdraf is geen hondsdraf nee. ( vergelijk bladvorm, bladrand, beharing maar eens ) . Ik denk eigenlijk aan Look zonder Look. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 1Tijdens het spitten kom ik af en toe dit dier tegen wat ik heb kunnen vinden is dit een aardrups,is het veel als ik er vanmiddag 2 tegenkom tijdens het spitten van ongeveer 15 m2 2Tussen de frambozenstruiken komen deze blaadjes boven de grond uit groeien hoort dit bij de framboos of is dit onkruid? 3Op het land kom ik telkens dit plantje tegen ?is dit onkruid ? Al het andere onkruid heb ik inmiddels kunnen achterhalen maar deze niet ! Hoe kom ik eraf Quote
weknow Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 1 = engerling2. zie ik niet zo goed, maar eerst indruk is Roberskruid3. = wilgenroosje of een verwante plant Er is een apart topic over onbekende plantjes op dit forum..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 Dit topic : identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-2-t24897.html 3+ aanverwant inderdaad: Harig wilgenroosje. Behoorlijke woekeraar. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 Nummer 1 is geen engerling, die hebben echt een aparte gekleurde kop en kont . Die van ons tenminste Het kan een aardrups zijn, al zijn die vaak grijs? Misschien lijkt het anders op je foto? Voor de rest is inderdaad een apart topic, ik zal alles zo even verplaatsen. Nummer 3 kan ook veldsla zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.