Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2


Erny

Aanbevolen berichten

Tja. Zou prikneus ( Lychnis coronaria ) kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd, zou een foto van het zaad en de zaaddoosjes op een wit papier gefotografeerd wel wat duidelijker zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

image23071555258218.jpg

 

Als ik de bloemdoosjes (?) open sloop, krijg ik een soort langwerpige ‘‘zaadjes’ zoals rechts onderop de foto. Maar als ik minder voorzichtig ben, krijg ik een regen van wat lijkt op klaprooszaad, heel fijn. Ik heb echt geen idee, ik denk dat dat uiteindelijk het zaad is en die kegelvormige ‘zaadjes’ alleen maar de zaaddoos.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze prachtige boom staat bij mij achter (leeg huis dus kan niet vragen) maar ik geniet ervan.

Is nu prachtig! Kleine trosjes blaadjes met rood hartje.

Wie weet het?

Gr

Janny

 

Zijn niet de blaadjes maar de zaden van de iep. Deze boom bloeit vroeg en vormt snel zaad. Het zaad komt van de boom in mei/juni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal! #1 lijkt mij inderdaad nagelkruid als ik dat zo zie, die zal ik eens laten staan. Papaver is ook leuk natuurlijk, daarvan heb ik meerdere in de tuin dus die blijven gewoon staan. #4 is voor mij ook nog een raadsel nu maar ik zal er eens een laten groeien en dan zien we vanzelf wat het wordt Heb er wel veel te veel van dus ik ga er ook maar wat uittrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...