Laura90 Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Iemand een idee wat deze grote krop kan zijn, hij is al vroeg opgekomen (februari/maart) en nu al heel flink. Echter had ik nog niks in de moestuin gezaaid. Dus waar deze nu vandaan is gekomen ? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Het heeft meerdere namen, maar ik ken het als paars mosterdblad. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Laura90 Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Ah ok, goed om te weten! Maar dit is dus iets wat je ook kunt eten als ik het zo lees. Moet wel gekookt/gestoomd worden toch? Niet voor rauwe consumptie zoals sla? Quote
lucyvers Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Weet iemand misschien hoe deze heester heet? Hij bloeit nu. Quote
rorror Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Misschien een deutzia? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
lucyvers Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Ik twijfel... Volgens mij zijn de blaadjes anders. Quote
rorror Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Heb je een duidelijkere foto van het blad en een bloempje? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 4 mei 2021 Geplaatst: 4 mei 2021 Boerenjasmijn? Maar de foto is wat onduidelijk, dus garantie tot de deur met mijn gok. Meestal ruiken die bloemen heel lekker, maar je hebt ook exemplaren die niet geuren. Zoals in mijn tuin helaas. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 7 mei 2021 Geplaatst: 7 mei 2021 (aangepast) Is dit onkruid of (snij)bloem? Staat op een stukje waar vorig jaar (doorgeschoten) gemengde snijbloemen hebben gestaan. Daarnaast doorgeschoten veldsla op de foto. 7 mei 2021 aangepast door Goudsbloempje2 Quote
lucyvers Geplaatst: 7 mei 2021 Geplaatst: 7 mei 2021 Op 4-5-2021 om 19:04, rorror zei: Heb je een duidelijkere foto van het blad en een bloempje? Geuren doet hij niet! Quote
rorror Geplaatst: 7 mei 2021 Geplaatst: 7 mei 2021 @lucyvers Misschien deze? https://www.gardenersworld.com/plants/exochorda-x-macrantha-the-bride/ Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 8 mei 2021 Geplaatst: 8 mei 2021 Op 7-5-2021 om 14:23, Goudsbloempje2 zei: onkruid of (snij)bloem Ik denk dat het Bolderik is ( agrostemma githago) 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 8 mei 2021 Geplaatst: 8 mei 2021 Dank U wel, ik heb ze hier ook maar kon er niet opkomen. Bijna heel de nacht wakker gelegen.... 2 Quote De moestuin van Patrijs
Goudsbloempje2 Geplaatst: 9 mei 2021 Geplaatst: 9 mei 2021 Ja, dat kan goed kloppen! Ik heb even gegoogeld naar een plaatje en die stond daar vorig jaar inderdaad tussen. Ga ik een ander mooi plaatsje geven. Heel erg bedankt! 1 Quote
Erny Geplaatst: 9 mei 2021 Auteur Geplaatst: 9 mei 2021 Op 4-5-2021 om 18:02, Laura90 zei: Ah ok, goed om te weten! Maar dit is dus iets wat je ook kunt eten als ik het zo lees. Moet wel gekookt/gestoomd worden toch? Niet voor rauwe consumptie zoals sla? Kan ook rauw door de salade oid. Of kort meewokken. Proef maar eens een stukje blad. Lekker pittig. Quote
lucyvers Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 Op 7-5-2021 om 21:29, rorror zei: @lucyvers Misschien deze? https://www.gardenersworld.com/plants/exochorda-x-macrantha-the-bride/ Yes, dat moet hem zijn. Heel erg bedankt! Quote
rorror Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 (aangepast) Op 15-8-2019 om 16:08, rorror zei: Begin dit jaar had ik wat zaadjes op ali-expres gekocht, maar ook van mijn schoon-oma wat rode mais zaadjes. Nu kwamen sommige soorten van ali-express niet op, en ook de rode mais niet. Dus ik heb de aarde hergebruikt destijds om lente uitjes te zaaien. De lente uitjes zie je staan, maar wat staat er dan nog meer tussen? Ik dacht in het begin dat het de mais was. Maar nu het zo groeit, weet ik echt niet wat het is. Van wat bij ali-express niet was opgekomen, zou een beaucarnea recurvata moeten zijn (Olifantenpoot) Maar hier lijkt het ook niet op. Iemand een idee ? Vorig jaar heeft de Iris alleen blad gegeven, blijkbaar duurt het twee jaar tot bloemen. Groeit nog steeds in de bbq schaal. De eerste 7 bloemknoppen zitten er in! Hopenlijk dat het mooie kleuren worden! 11 mei 2021 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Tanja65 Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Op 28-4-2021 om 18:20, appelvrouw zei: Het is een lastige en ik begrijp de geranium ideeën . Maar jij hebt wel hartgespan van mij gehad Tanja. Alleen die kleur is donkerder..deze kleur doet me denken aan de ridder spoor. Dat zou toch zomaar kunnen Appelvrouw, we gaan het zien als hij verder groeit 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
redzebra Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 (aangepast) gewoon voor de fun, ik vond deze schaduw de max deze avond, welke boom ? je ziet het aan de blaadjes die voorhangen. 12 mei 2021 aangepast door redzebra 2 Quote
hoekman Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 @redzebra De foto is mooi scherp. Behalve de overhangende takken. Dat is wazig. Toch lijkt het mij een Ginkgo Biloba. 2 Quote
Annem@rie Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Wie weet wat dit is? Ik heb in het najaar bloembolletjes in het tuincentrum gekocht maar deze kan ik mij niet herinneren… Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Het is volgens mij het dubbele blauwe druifje, bleu Spike. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Annem@rie Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Dank je @appelvrouw! Nu begint er weer wat te dagen… Ik had ze daar geplant omdat de bedoeling was dat er de laag blijvende tomaatjes in zouden komen. Ik dacht altijd dat blauwe druifjes wat vroeger bloeiden, en dan zouden de tomaten en nu mooi in kunnen. Ze zijn zo te zien nog lang niet uitgebloeid. 1 Quote
janny1955 Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Wie kan me zeggen wat voor boom dit is? Er zitten echt roze bladeren in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.